100.000 forespørsler den første timen

100.000 forespørsler den første timen

Mer enn 100.000 forespørsler ble registrert på ODINs hjemmesider den første timen etter offentliggjøringen av statsbudsjettet.
Da statsbudsjettet ble offentliggjort ble alle budsjettdokumentene og tilhørende budsjettinformasjon gjort tilgjengelig på ODIN, departmentenes felles informasjonstjeneste. Det var spesiell stor pågang på nettstedet kort tid etter offentliggjøringen kl. 10:00, med mer enn 100.000 forespørsler registrert den første timen.

-- Vi har spesialisert oss på overvåkning og drift av virksomhetskritiske systemer basert på webteknologi. Vi var godt forberedt på en slik stor pågang, og alt har fungert etter planen, sier Marit Forseth i TeleComputing.

ODIN, som er et av Norges aller største og best besøkte nettsteder, ble fra oppstarten i 1995 fram til mai i år driftet av Telenor. Etter lengre tids problemer med ustabilitet, valgte Statens forvaltningstjeneste å legge om tjenesten til ny plattform.

Kontrakt om drift av løsningen ble inngått med Infostream Services, nå TeleComputing. Gode rutiner for drift og krisehåndtering var medvirkende til at selskapet ble tildelt kontrakten, skriver selskapet i sin pressemelding.