600 millioner kroner i internettreklame

600 millioner kroner i internettreklame

Internets totale reklameomsetning i Norge vil passere 600 millioner kroner når 2004 ebber ut.
Etter den økningen i merkevareannonseringen å dømme, blir det tydelig stadig mer populært å annonsere på internett. Ifølge Kampanje var annonseringen i august på 49,8 millioner kroner. Det er 50 prosent mer enn samme måned i fjor.

Hittil i år er det omsatt merkevareannonser på nettet for 263,6 millioner kroner. Hvis rubrikkannonsene inkluderes, ender omsetningen på 402, 8 millioner kroner. Det er en økning på 39 prosent.

Ifølge daglig leder i interesseorganisasjonen for interaktiv markedsføring (INMA), Terje Gaupseth, har internett dermed befestet sin posisjon som Norges 4. største reklamekanal.

--Vi tar nå sikte på å erobre ukepressens plass som Norges 3. største reklamekanal, sier Gaupseth.

Statistikken er utarbeidet av INMA og MBL Nettforum.