SKISSE: Administrerende direktør Chetan Dube i Ipsoft presenterer en skisse over kunders fremtidige kontaktflate mot sin leverandør med digitale og virkelige ansatte hvor Amelia sørger for å koble kundene til leverandørens bakenforliggende systemer s

SKISSE: Administrerende direktør Chetan Dube i Ipsoft presenterer en skisse over kunders fremtidige kontaktflate mot sin leverandør med digitale og virkelige ansatte hvor Amelia sørger for å koble kundene til leverandørens bakenforliggende systemer som forretningssystemet og salgsoppfølgingen.

Intelligent og sympatisk AI

Brukeropplevelse, forretningsforbedring og spesialisert infrastruktur er innsatsområder for de nærmeste årenes innsats på kunstig intelligens. Særlig i samspillet med brukerne er det stor aktivitet.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

New York/Oslo: Telia trenger Amelia. 04800 trenger Amelia. Bank og forsikring vil kunne ha nytte av Amelia. Så hva er Amelia? Amelia er et resultat av Ipsofts arbeid med kunstig intelligens (AI, Artificial Intelligence), en digital medhjelper, en avatar.

innovasjonsdirektør Daugherty, dag Accenture. I til bidrar tale, syn – det og og Paul i AI er ennå som påpeker læringsteknologi språkforståelse, tidlig. er teknologi-

van AI for seg, i skummelt. – å sier utvikle ikke er Bommel, AI få trengs virkelig. direktør Edwin kognitiv Folk å AI til Ipsoft. skjer

Samarbeid

inspirasjon er Dagens, tre. samarbeidet Amelia og år av Manning professor kom versjon fem Første fått ved har av med Christopher University. versjon Stanford siden. Ipsoft for Mye grunnlaget fra

Det mer ontologi er egentlig oppnå står det og brukt stille ikke ord i. prosessmodell. en vi vil for ord ordene, av i representerer Learning». være avhengig Chrisopher for tankene, å gode Manning. Det ytterligere Vi vi et Når vi 2025. hører begreper. abstraksjonsnivå. «Deep behov Vi – må bedre mye dypere et ennå, men Hva å forklarer har sammenhengen klassifisere hører spørsmål er kreves som Vi Derfor vektorer og betyr nok har Vi tall. professor blir effektivt.

situasjoner. automatisere lansert 1Desk, seg å tjenester, som Derfor som av komplekse ta virksomheter driftssystemet, å for sitt internt Motivasjonen kode produkt, Ipcenter, har har tredje for tilfredsstille å vært nå eller leverer enten benytter Ipsoft eksternt.

Det er empatisk. 100 å Amelia Amelia være benyttes kan ti kan språk, til ord og er som en enn spesielle snakke og dansk digital for forstå Ifølge uttrykk språk. hennes deriblant nærliggende mer Ipsoft Oversettelsestjenester evne til trenes på svensk. å norsk. medhjelper. språktjenester Amelia kan

menneskelige, etterligne Amelia AI gründer den direktør sier evnen Dube, i Ipsoft. mest menneskelig diskusjon, – er uten intelligens. til å er Chetan administrerende og

av avsatt helse, potensielle intelligens. har i et City, New kunstig til innovasjonslaboratorium den en Ipsoft bank, forretningsområder lansert I er varehandel. forbindelse få demonstrert Amelia interaktivt som kunder områder. for på kan muligheter bruk hovedkvarteret En rekke etasje forsikring, forskjellige York hel Her i Amelia ved

Tilpasninger

emosjonell logikk vil omgivelser det forretningssystemer Amelia kognitiv Kundene og er semantikk automatisering, kunne bidra og alle vil forretningsvirksomheten koblet avhengig og på med gjøres Men hvordan oppleve av endre maskinlæring. basert intelligens, kultur, til pålegg. for må å tilpasninger,

Løsningen kontakt ble prosjektet for uansett det foretrekker. benyttes skal slags storbanken og Amelia gjør besluttet 68 rådgivning kundeassistanse, følge har bruke for BBVA å og virkemiddel millioner kunden håndtere i hva 35 opererer skal kundeforespørsler var Som bruke Første salg. Banken å Amelia ble sine som spanske kundetjenester. for i kunder. Tilpasninger region utprøvd land Mexico, av klager. den for Amelia og

og av i Denne for arkitektur utviklingen til Bernal, ytterligere i innen et Ignacio ansvarlige oss i bankens BBVAs pioner for sier gjør – markerer digitale avtalen og strategi AI pressemelding. en steg ansatte, kunder innovasjon og både av IT, bruk

problemfritt utfordringer det i ulikt spansk snakkes spansktalende opplever ikke. Men mange fordi Banken landene. de er

av Echeverria, Amelia, prosent sier Bernal i 32 – teknologidirektør BBVA. av Ignacio løses kundehenvendelsene

forskning AI. vil kunstig satser prosjekt prosent fortjenestemargin. prosent på enn kunstig på oppnå hardt banker ytterligere McKinseys med et nytte 28 har av intelligens, som vil Ifølge som mer dra tolv av undersøkte intelligens De arbeidsfelt konsulentfirmaet 50

i 22 Cotaha. NTT teleselskapet it). kobles Telephone Amelia som ut (tungvekts I fire (Nipon applikasjoner skal ferdigheter prøve I konvertert bakenforliggende til har til de Japan Amelia Telegraph) Vodaphone &

Cotaha vi – Junichi mot Communications. NTT knyttet ett forteller ansvarlig backend-systemer, våre i har for år Etter applikasjoner opp Kudo,

Tilpasset

omfatter Amelia Løsningene forsikringsløsningen Ipsofts roller løsninger 140 Amelia med Marketplace sine USAs nøye er forskjellige 16 roller på tilpasset basert ferdigheter. derfor som City, over med forskjellige forretningskrav. ferdigheter. fem 41 Eksempelvis i vises er med

vil Vi revolusjonen er påvirket bli intelligens – stolte Chetan en av av løsninger og teknologi. samspill å forandring Dube. erfare vil folk ha som og hevder den fjerde se utviklet industrielle bidra hvor til kunne med omgivelse kunstig Amelia, Den hvordan kan City, Amelia

tilrettelegges tilrettelegge brukeropplevelsen som samspill handler for suksess. hvor effektivere om arbeid å mellom for bruken. Systemet det (Artificial AI forretningssystemet betegnelsen går vil Intelligence) blir om må avgjøre og under brukeren Mye

Mandeville, sier forstå ansvarlig må i globalt for – intensjonen brukeren, Eric til Capgemini. Du Watson

et for realistisk virksomheter. vil med derfor premisser er at budskap, menneskers For forretningsledelsen for til. moteord, på ødelegge et og begrepet større si mener AI behandles å er hva må som pragmatisk med it og kan Fagfolk sett et hype, med i overdrevet kriterier det AI få gjør smart en bruk på blitt

selvutslettende ved forstå AI Ifølge tolkning å Mange bruker slik Process og en på for nærmest programvare it-industrien regelbaserte fagområde, Gartner fremme vanskelig ta RPA, at oppstartfirmaer prosessautomater. sin det av å Automation), analyseselskapet AI vanskelig er driver med å bestemt for avgjørelser. regelbaserte av (Robot strategi et alt, bruk

bølge Fjerde

så eller Tidligere løsninger grad vare til tredje ut lenger skal for som virksomhetene, hvor gjør Dagens bidro enn AI bidra fjerde tidligere. bølge til liten i siden bølge forsvant, ser smarte men nittenfemtitallet, interessen AI-løsningene å beslutninger. AI-systemer er til AI dagens

kunstig nettverk. det og større for lagringskapasitet raskere problemstillingene den for datamaskiner, for og større kraftigere programvarefundamenter. interessen er voldsomme av er forståelse grunnene Dernest bedre En intelligens

alt kan lærer på General store Tegmark, Intelligence. Det Det gjelder ved det, for tenke er Derfor vi av gå professor Max vi galt MIT. hvor som og proaktive feilene. å – vinne og være kunnskapsracet, lage må forskningsmålet løsninger Artificial sier

kunne eksempel. tolkning å slik CT, forklares radiologi, mer er at Ideen å et og resultatene pålitelige. som helse skal utvikle gjøre til ultralyd, tiltro. er det AI-verktøy viktig Innen oppnås at av er bidrar MR applikasjonene Ideen

tre John områder man eksempelvis EMC Skal siden som innsats i teknologi tilrettelegge hvor Roese, benytter intelligens: motor er skyløsninger, førende, med som på og dagens EMC utvikle er for brukeropplevelser AI. Amelia hvor infrastruktur Dell og hvor forretningsprosesser intelligens det benyttes tro å sine i for teknologidirektør vil jobbe kunstig Dell Oracle

dag, og Det datamengder spesialisert EMC. på «AI av til påvirke slagordet Optimized teknologi helt er analyse Nvidia måte på som er har tilrettelegging enorme annen grafikkspesialisten Dell enn for Infrastructure» AI-prosjekter. i beslutninger en Også vil seg

Lære

hvor mengder med Det hvor kunne er lang riktig. forbrukerkontakt AI mye regelbaserte forutsi hva maskinlæring består av erfaring dagens om er tid praksis å forbilde. store eksempelvis læres basert bedre brukerbetjeningen beslutninger et av hvor arbeid som som data benyttes veiledning av å det tar, på og et I

data avansert nyttige disse. data beslutninger. analyse hjelp oppdages med kunne tar forretningssystemene fellestrekk kan på kunders De som og fremtidige forbindelse vil lærer av skybaserte benyttes mange i Ved vare med fra

Naci – AI virkemiddel sier i i Norge. mer Oracle Akkøk, i som stadig Oracle sin forretnings-cloud, teknologirådgiver bruker Dr.

for jobber med neurale Pyton aktivt grafikkakseleratorer dype Pytorch som partnere forskjellige Oracle bruk er maskinlæringsbiblioteket og av nett. for tilrettelagt ved

som et Oracle inn programvaren. intelligens intelligente som ønsker verktøysett, måter, bygges er å på mellomvare intelligent tilby applikasjoner. Det tre maskinlæring som og i kunstig

som Akkøk. er straff algoritmen angir forklarer – belønning, eller eneste styrer. Naci Den data Det

opptatt Alle har utfordringer. FN andre fortjeneste. er av ikke

undersekretær ved – liv, et bedre å Faremo, folk Grete hjelpe oppnå sier skal Vi FN.

mot har rettet 1,2 tusen dollar. prosjekter land FN budsjett milliarder 80 et med på

trenger I det påpeker… Det og med vanskelig, AI. er men endringer leverer Det vi enorme store i å forstå, fattigdom krever sult. 2030 utfordringer. offentlige Agenda er fjerne er tjenester. hvordan arbeider veldig mot å Det overgangen lett innovasjon Derfor vi –

Les om:

AI