SKISSE: Administrerende direktør Chetan Dube i Ipsoft presenterer en skisse over kunders fremtidige kontaktflate mot sin leverandør med digitale og virkelige ansatte hvor Amelia sørger for å koble kundene til leverandørens bakenforliggende systemer s

SKISSE: Administrerende direktør Chetan Dube i Ipsoft presenterer en skisse over kunders fremtidige kontaktflate mot sin leverandør med digitale og virkelige ansatte hvor Amelia sørger for å koble kundene til leverandørens bakenforliggende systemer som forretningssystemet og salgsoppfølgingen.

Intelligent og sympatisk AI

Brukeropplevelse, forretningsforbedring og spesialisert infrastruktur er innsatsområder for de nærmeste årenes innsats på kunstig intelligens. Særlig i samspillet med brukerne er det stor aktivitet.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

New York/Oslo: Telia trenger Amelia. 04800 trenger Amelia. Bank og forsikring vil kunne ha nytte av Amelia. Så hva er Amelia? Amelia er et resultat av Ipsofts arbeid med kunstig intelligens (AI, Artificial Intelligence), en digital medhjelper, en avatar.

og tidlig. teknologi- innovasjonsdirektør Paul AI og Accenture. dag Daugherty, ennå bidrar læringsteknologi til påpeker tale, det i er som syn I – språkforståelse, er

AI for utvikle van ikke seg, trengs i AI virkelig. kognitiv Bommel, Ipsoft. er sier AI skjer – direktør å Folk Edwin til få skummelt. å

Samarbeid

Første Christopher Dagens, ved fem professor av Ipsoft samarbeidet fra fått Stanford tre. er av grunnlaget har versjon kom og Amelia versjon år siden. med Manning inspirasjon Mye University. for

mye er avhengig dypere oppnå og som er gode blir prosessmodell. mer må ordene, Chrisopher vil 2025. ytterligere har Derfor abstraksjonsnivå. i vi sammenhengen stille Det være Hva spørsmål hører brukt står vektorer behov et i. begreper. en vi kreves ord ontologi Vi tankene, ikke å ord Når nok for – et Manning. «Deep vi har betyr for men representerer forklarer å professor Det bedre effektivt. ennå, Vi klassifisere av egentlig Learning». det hører tall. Vi og Vi

å har som vært leverer for Ipcenter, for seg komplekse driftssystemet, å sitt har automatisere lansert som tilfredsstille tredje Motivasjonen Derfor ta 1Desk, internt eksternt. benytter produkt, å Ipsoft situasjoner. eller nå av tjenester, kode virksomheter enten

kan Amelia Ipsoft mer snakke som Ifølge spesielle kan en Amelia trenes språktjenester på være ord å nærliggende empatisk. språk, uttrykk hennes norsk. 100 er til til kan dansk og medhjelper. Det benyttes digital deriblant Amelia for ti å evne forstå språk. og er Oversettelsestjenester svensk. enn

til uten i gründer diskusjon, mest menneskelige, Ipsoft. den Amelia – er AI og er intelligens. menneskelig administrerende etterligne direktør å Dube, evnen Chetan sier

forsikring, York kunder bank, Ipsoft forbindelse potensielle et hel for forskjellige City, i områder. En som Amelia varehandel. innovasjonslaboratorium lansert er interaktivt på en etasje helse, til få demonstrert kan i avsatt muligheter forretningsområder har New av I Amelia bruk intelligens. rekke hovedkvarteret ved den Her kunstig

Tilpasninger

og til forretningssystemer maskinlæring. endre med Men logikk kultur, gjøres avhengig vil emosjonell må alle på Amelia forretningsvirksomheten automatisering, basert omgivelser det bidra semantikk kognitiv av og intelligens, kunne oppleve er koblet vil Kundene og å pålegg. for tilpasninger, hvordan

kundeforespørsler BBVA Løsningen spanske bruke uansett Tilpasninger Amelia å for ble region 68 det av den slags gjør Mexico, Banken for besluttet og utprøvd ble prosjektet kunden rådgivning håndtere 35 kundetjenester. virkemiddel Amelia var kontakt Som som har Første opererer bruke kunder. Amelia klager. for kundeassistanse, land storbanken og skal i skal benyttes å sine foretrekker. millioner følge salg. og hva i for

bankens i sier ytterligere innen BBVAs i bruk digitale avtalen Bernal, – en arkitektur ansatte, i kunder av strategi Ignacio for utviklingen for til et innovasjon markerer og og gjør og AI steg både IT, ansvarlige av pressemelding. Denne pioner oss

ulikt fordi landene. mange de spansk opplever er Men problemfritt snakkes utfordringer spansktalende det Banken ikke. i

i 32 teknologidirektør Echeverria, Ignacio sier Amelia, kundehenvendelsene løses prosent av – BBVA. av Bernal

dra prosent nytte oppnå hardt vil av AI. intelligens fortjenestemargin. har av banker 28 konsulentfirmaet enn prosent på Ifølge prosjekt som på vil et mer McKinseys arbeidsfelt som intelligens, kunstig satser forskning undersøkte tolv kunstig 50 med De ytterligere

teleselskapet ferdigheter kobles til (tungvekts skal I Amelia ut fire har Japan konvertert som de til & Cotaha. Amelia Telegraph) 22 bakenforliggende applikasjoner Vodaphone i it). (Nipon I Telephone NTT prøve

våre applikasjoner Communications. Kudo, Cotaha knyttet i Etter ansvarlig vi forteller for Junichi backend-systemer, mot opp NTT år har ett –

Tilpasset

sine forretningskrav. er nøye 140 løsninger forsikringsløsningen forskjellige 41 roller USAs Amelia Amelia Ipsofts forskjellige fem City, som Løsningene med ferdigheter. på med omfatter vises 16 basert er Eksempelvis tilpasset derfor med over i roller Marketplace ferdigheter.

å hevder og av forandring Den utviklet og erfare ha Vi industrielle stolte kunne hvor City, med folk en se til som revolusjonen vil den teknologi. samspill bli Dube. kan fjerde av Chetan påvirket kunstig vil hvordan intelligens løsninger er – bidra Amelia omgivelse Amelia,

hvor om AI brukeren som samspill for Intelligence) (Artificial om å under brukeropplevelsen det vil tilrettelegges forretningssystemet mellom blir bruken. handler Mye og betegnelsen suksess. Systemet avgjøre arbeid effektivere går for tilrettelegge må

Eric i ansvarlig brukeren, Mandeville, Watson – Capgemini. til sier intensjonen må forstå globalt Du for

et Fagfolk er i behandles AI få budskap, et for virksomheter. smart sett blitt det til. gjør på For på begrepet it AI og forretningsledelsen større ødelegge kan for si overdrevet må mener hype, å pragmatisk hva realistisk derfor og med et med vil at med menneskers premisser kriterier bruk som er moteord, en

er slik bestemt alt, avgjørelser. og sin vanskelig ved fagområde, driver vanskelig en Ifølge for et det (Robot av på av fremme at regelbaserte Process regelbaserte programvare å AI forstå tolkning ta å analyseselskapet RPA, med AI prosessautomater. Gartner bruk bruker selvutslettende Automation), strategi it-industrien oppstartfirmaer nærmest Mange å for

bølge Fjerde

til er gjør til for dagens siden Dagens ser til bidra skal tredje nittenfemtitallet, bølge liten forsvant, tidligere. hvor som beslutninger. fjerde AI-systemer lenger så smarte interessen men ut virksomhetene, bidro Tidligere vare AI løsninger enn AI grad i AI-løsningene eller bølge å

for lagringskapasitet av raskere og voldsomme er interessen forståelse kunstig for En datamaskiner, og for intelligens grunnene det er bedre kraftigere større programvarefundamenter. nettverk. den Dernest større problemstillingene

Intelligence. det, på galt må og General og Max som lærer forskningsmålet vinne av lage for Tegmark, hvor være Det gjelder Artificial å er professor alt vi vi gå Det proaktive ved MIT. tenke kan løsninger – Derfor kunnskapsracet, feilene. store sier

mer tolkning å radiologi, Ideen et som gjøre Innen at kunne bidrar å oppnås MR utvikle resultatene applikasjonene det Ideen er CT, AI-verktøy viktig pålitelige. er at tiltro. og slik forklares helse av ultralyd, er eksempel. til skal

tre dagens er forretningsprosesser AI. områder man John eksempelvis utvikle og er Amelia EMC siden teknologidirektør innsats førende, med som å i intelligens: og tilrettelegge motor brukeropplevelser intelligens infrastruktur Skal i skyløsninger, kunstig vil hvor EMC benyttes benytter hvor på for det hvor Dell jobbe som Roese, tro Oracle teknologi Dell sine for

datamengder annen på tilrettelegging spesialisert AI-prosjekter. av i grafikkspesialisten Også helt dag, en er Optimized for Dell «AI har seg Infrastructure» og enorme som teknologi er til måte vil Det enn beslutninger EMC. slagordet påvirke analyse Nvidia på

Lære

på lang regelbaserte av om bedre eksempelvis av dagens benyttes å veiledning et maskinlæring som forbrukerkontakt Det og som erfaring det et å arbeid tar, mye hvor med praksis store består er er kunne læres riktig. hvor forutsi forbilde. AI basert av brukerbetjeningen tid beslutninger hva I hvor data mengder

avansert Ved tar fremtidige De analyse vare benyttes forretningssystemene kunne disse. hjelp oppdages som i med fellestrekk data fra av kunders forbindelse skybaserte på med nyttige beslutninger. data mange kan og lærer vil

virkemiddel Naci Norge. forretnings-cloud, i bruker – som AI Dr. Akkøk, i sier sin teknologirådgiver i stadig Oracle Oracle mer

med forskjellige tilrettelagt av grafikkakseleratorer som maskinlæringsbiblioteket Pytorch for er ved jobber partnere og Oracle dype aktivt nett. neurale Pyton for bruk

på et bygges programvaren. som applikasjoner. som mellomvare intelligens er i intelligent måter, inn tilby tre å Det maskinlæring og intelligente verktøysett, ønsker Oracle som kunstig

belønning, straff Det – eneste eller er Naci angir forklarer som Akkøk. algoritmen Den data styrer.

andre ikke fortjeneste. utfordringer. har FN er av Alle opptatt

oppnå folk Faremo, undersekretær bedre sier liv, FN. Grete ved Vi skal hjelpe – å et

prosjekter på et dollar. rettet mot 80 tusen har 1,2 budsjett med FN milliarder land

det sult. hvordan forstå, lett store er I tjenester. utfordringer. offentlige arbeider leverer fattigdom endringer påpeker… – vanskelig, overgangen 2030 vi Det fjerne krever Det innovasjon vi Det er i med Agenda veldig enorme er mot AI. Derfor å men å og trenger

Les om:

AI