Aller og TV2 sammen om næringslivsavis på nett

Nettstedene iMarkedet, Propaganda og Nettavisens økonomiseksjon blir slått sammen til et nytt nettsted, NA24.no.

Nyskapningen er allerede i drift, og får 15 redaksjonelt ansatte fra første dag, ifølge en pressemelding.

- Vårt mål er å ta posisjonen som landets største næringslivsavis på internett, sier sjefredaktør Gunnar Stavrum i TV 2 Interaktiv.

- Egentlig er både næringslivsjournalistikk og børssidene i avisene nærmest en underlig tradisjon fra de riktig gamle dager, sier Bernhard A. Steen, sjefredaktør i Aller Internett.

Blir delt eierskap

- Hele målgruppen bruker nettet daglig, og dette er lesere som er mer avhengige av tidskritisk informasjon enn noen andre. TV2 og Aller har allerede i dag de beste kildene for grundige og oppdaterte næringslivsnyheter, og denne nye "avisen" skal ganske enkelt være både best og størst, sier Steen

Han forteller til Computerworld.no at det blir et delt eierskap mellom Aller og TV2 på det nye nettstedet, men alle detaljer er ikke på plass ennå.

- Vi holder på å bli enige om detaljene om eierskap, sier Steen.

Er et håndtverk

Han legger til at det skal bli spennende å se hvordan etablerte DN.no og kommende N24.no vil svare på dette.

- Min erfaring er at å skrive god næringslivsjounalistikk er et håndtverk. Man kan ikke bare lansere seg til suksess, sier Steen.

Den endelige sjefrekrutteringen er ikke ferdig, men iMarkedets sjefredaktør Inge Berge blir konstituert som sjefredaktør.

- Den nye NA24-satsingen fra Aller og TV2 skal sette dagsorden, og legge vekt på god, seriøs journalistikk. Vi skal flytte tyngdepunktet i næringslivsjournalistikken fra avisene til internett, sier Berge.