I E-HANDELSTEAMET: Jon Erik Andersen, Stian Engebretsen, Andreas Snesrud og Rino Rabe. (Foto: Atea)

I E-HANDELSTEAMET: Jon Erik Andersen, Stian Engebretsen, Andreas Snesrud og Rino Rabe. (Foto: Atea)

Atea trapper opp ehandels-satsingen

Fire nye medarbeidere er ansatt for å styrke Ateas ehandels-avdeling.

Atea opplever et økende fokus på den digitale vare- og tjenestehandelen mellom selskaper og styrker ehandels-teamet sitt ytterligere, ifølge pressemelding.

Stian Engebretsen tiltrer som ny leder for utvikling av Ateas digitale plattformer og daglig drift av deres eCommerce-avdeling. Han kommer rett fra stillingen som digital direktør i Bauer Media. Tidligere har han også vært digital direktør for Schjærven AS, seniorrådgiver, netthandel & forretningsutvikling i NSB og landsdirektør i DNB. Han har en master i statsvitenskap fra Universitetet i Oslo.

Variert bakgrunn

Med seg på laget av nyansettelser får Engebretsen Rino Rabe som prisrådgiver, Andreas Snesrud som produktrådgiver og Jon Erik Andersen som digital strategirådgiver.

Rino Rabe kommer fra stillingen som prosjektleder for House of Control, og har ti års erfaring fra distributørbransjen.

Andreas Snesrud kommer til Atea fra IKEA Norge, hvor han hadde rollen kategoriansvarlig netthandel. Han har tidligere jobbet for blant andre Elkjøp og Spaceworld Norge, og er utdannet grafisk designer ved Noroff.

Jon Erik Andersen har det siste året vært digital strategirådgiver i Atea Norges markedsavdeling. Han har tidligere jobbet som strategisk konsulent hos Knowit og Bidra.no.