Apple med sportsbranding

FCB: Sydens stjerne møter vestens eple (Foto: Macworld Norge)

Apple med sportsbranding

Bundesliga-seriemester FC Bayern München blir første sports-samarbeidspartner for Apple Music.

Apple Music kan notere seg 20 millioner abonnenter til sine 40 millioner sanger. 

Men Apple ønsker å satse bredere, og jobber både med eksklusivt innhold som videoproduksjoner i serier og med tv-show. For å få opp hypen må man gjerne ty til eksklusive lanseringer, og radiostasjonen Beats1 brukes flittig for å bygge opp imaget.

Nå inngås det også et eksklusivt merkevaresamarbeid med den tyske fotballklubben FC Bayern München, vinneren av forrige Bundesliga-sesong. Samarbeidet er tenkt å skulle berike begge parter og også gi attraktivt innhold for fans og tilhengere. 

Spillelister, høyttalere og promoer

I første omgang er det publisert en Apple Music-spilleliste kuratert av klubben. I tillegg er det publisert en video-promo med stjernen Mats Hummel, som kan ses nedenfor.

Apple Music skal også være klubbens offisielle musikktjeneste, hva nå enn det betyr. Samarbeidet strekker også så langt som at  Beats by Dr. Dre blir offisielle leverandør av høyttalere til klubben. Apple kunne selvfølgelig sponset klubben som alle andre, men gjør i utgangspunkt ikke den type rene sponsoravtaler. Men hvem vet hva som kommer fremover? 

FC Bayern-spillelisten kan sjekkes ut på Apple Music her.

Via FC Bayern