APPS: Gary Vaynerchuk, Gwyneth Paltrow, Zane Lowe, will.i.am og Jessica Alba. (Foto: Apple)

Mediehuset Apple

Nå kommer også egenprodusert innhold fra Apple: Se første episode av Planet of the Apps, og en forsmak på Carpool Karaoke samt fortellingen om Diddy. Bør Netflix bli bekymret?

Publisert Sist oppdatert

Apple Music har over 40 millioner lydspor som tilbys mer enn 27 millioner abonnenter. Nå får de også video å boltre seg i. Bør Netflix bli bekymret?

Media til leie

Legger man sammen kjøpetilbudet på iTunes-butikken generelt (selv om Norge ikke har fullt ut det samme tilbudet for TV-serier, til eksempel), er det mye å velge mellom.

Derimot følger Apple Music-abonnementet en annen forretningsmodell - nemlig alt-inkludert strømming for et betal-abonnement. Med tilnærmet like innholdsleverandører som konkurrentene, med forbehold om enkelte eksklusive lanseringer, så er det vanskelig å skille seg ut. 

Svaret? Egenprodusert innhold som merverdi.

Og titlene står i kø - fra spinoff-serien Carpool Karaoke til filmen om Sean «Diddy» Combs' liv til Planet of the Apps. Sistnevnte har ikke noe med musikk å gjøre, men er snarere et reality-konsept basert på at apputviklere møter kjendiser.

Planet of the Apps-føljetongen er allerede klar, og i en begrenset periode kan alle se første episode på egen nettside her. Les mer om Planet of the Apps her.

Carpool Karaoke kommer til Apple Music 8. august. Via Apple. Sjekk trailere nedenfor.