POD: Oppleste artikler i kortform som ny type podcast (Foto: Apple)

Oppleste snutter blir ny kategori på iTunes

Apple lanserer Spoken Editions som ny type podkast i kortform med oppleste nyheter og artikler.

Publisert Sist oppdatert

Apple inngår partnerskap med en rekke mediebedrifter og lanserer en ny type podcast som oppleste nyheter i kortform.

Ny kanal for trykte medier?

Hittil er det lydklipp fra over 40 ulike kilder som er tilgjengelige, inkludert Huffington Post, Reuters, Slate, Mic, Wired, IGN, Bustle, Fusion, Gizmodo, Jezebel, Lifehacker, TIME, Skift og Playboy.

Som oftest er disse klippene kun noe få minutter lange, og er perfekt som en kort oppdatering i et tema og når man har liten tid, eller gjør andre ting samtidig.

Ekte tale

Spoken Editions er så langt tilgjengelig kun på engelsk, er delt inn i ulike kategorier, som Briefings, Millennial Mindset, Policy in Perspective, Inclusion and Identity, Money Talks med flere. Innholdet er tilrettelagt for Apple av SpokenLayer.

På Mac og PC finnes innholdet på iTunes, og i Podcast-appen på iOS. Dette er gratis, selv om det i enkelte lydfiler er innslag av reklame. 

Du finner Spoken Editions på iTunes her.