UHELDIG START: Apple skal ha store problemer med 4G-forbindelsen på den nye Apple Watch. (Foto: Apple)

UHELDIG START: Apple skal ha store problemer med 4G-forbindelsen på den nye Apple Watch. (Foto: Apple)

Startproblemer for nye Apple Watch

Bare dager før lanseringen kommer det frem at den nye Apple Watch har problemer med 4G-forbindelsen.

Da Apple lanserte sin nyeste smartklokke i forrige uke ble det lagt stor vekt på at Apple Watch Series 3 kan fås i en innenbygget LTE/4G-mobilnett-utgave som gjør uret uavhengig av en Iphone.

Nå viser det seg at Apple har store problemer med 4G-forbindelsen på uret. Det bekrefter selskapet selv til nyhetsbyrået Reuters. Det kommer frem at det kan oppstå problemer med 4G-forbindelsen når uret er forbundet til åpne wifi-nettverk på for eksempel hoteller og kafeer.

Tøff start

Den noe uheldige starten for klokka har ført til en del dårlige anmeldelser i det store utland. Den amerikanske avisen Wall Street Journal kaller klokka for upålitelig, mens The Verge gir uret karakteren 5 på mediets egen 10-punkts-skala.

«Ettersom min egen Apple Watch Series 3 med 4G ikke virket som den skulle, så kan jeg ikke anbefale at du kjøper den (og betaler det månedlige abonnementet) kun basert på Apples løfter,» skriver The Verges anmelder Lauren Goode.

Ikke i Norge

Dette vil likevel ikke ha store virkninger på norske brukere da LTE/4G-modellen ikke blir tilgjengelig i Norge i første omgang. Modellen uten LTE kan kjøpes fra 22. september. Ønsker man modellen med LTE/4G-mobilnettoppkobling, må man trolig belage seg på å vente til neste år før den kan leveres her til lands.

Teksten er hentet og bearbeidet fra vår danske søsteravis Computerworld Danmark.

Les om:

Apple