Auksjonerer bort uavhentede premier

Gaver til overs? Gi dem bort til ikt-aid.

Mange bedrifter har innført strengere policy på å ta i mot gaver. Selv når det er snakk om konkurranser betakker noen seg for å ta i mot premier. Det var også tilfellet da Oracle nylig skulle gjennomføre en kundeundersøkelse.

 

For å øke svarprosenten ble det loddet ut ulike typer digitale forbrukerprodukter til deltakerne. Isteden for å dele ut premien internt har Oracle gitt dem til Ikt-aid.

 

Ikt-aid er en humanitær bransjestafett i regi av rådgiver Rune Semundseth, Per Morten Hoff i IKT-Norge og Computerworld. Målet for prosjektet er å få så mange ansatte som mulig i it-bedrifter til å støtte Redd Barna eller Leger Uten Grenser.

 

Mediasenter og pulsklokker

 

Ikt-aid gir premiene videre til Redd Barna som auksjonerer dem ut på Qxl. Det dreier seg om to Creative Media Center og to digitale pulsklokker til en samlet verdi på rundt 13.000 kroner.

 

- Vi synes dette er en veldig fin måte å støtte en god sak på, sier Gitt Skilbred, leder for næringssatsningen til Redd Barna.

 

Ikt-aid-general Rune Semundseth håper nå at også andre it-selskaper ser sitt snitt til å bli kvitt uavhentede gaver og premier.

 

Vil du støtte et godt formål? Det er ennå tid igjen. Legg inn bud her.