STORKUNDESATSING: For Kolbjørn Harr er avtalen med Posten en bekreftelse på at Evry har truffet planken i storkundesegmentet. (Foto: IDG).

STORKUNDESATSING: For Kolbjørn Harr er avtalen med Posten en bekreftelse på at Evry har truffet planken i storkundesegmentet. (Foto: IDG).

Posten valgte Evry

Skal levere it-infrastruktur fram til 2025.

Leveransen av it-infrastruktur omfatter dedikerte skytjenester på norsk jord og en løsning basert på Evrys nye driftsplattform for storkundesegmentet, ifølge en pressemelding.

Evry ble valgt etter en anbudskonkurranse i konkurranse med totalt åtte leverandører etter at en prekvalifiseringsprosess var gjennomført.

– Avtalen med Evry gir oss en fremtidsrettet og fleksibel it-infrastruktur med betydelige kostnadsbesparelser. Det er viktig for at vi fortsatt skal kunne tilby fleksible tjenester til konkurransedyktige priser, sier Tone Wille, konsernsjef i Posten.

Den valgte løsningen er basert på skyteknologi fra IBM og kombinerer skalerbar, skybasert kapasitet med trygg datalagring på Evrys datasenter i Norge.

Storkundesatsing

Evry har vært gjennom en stor transformasjon det siste året. Selskapet har fått et tydeligere fokus hva gjelder både forretningsmodell, teknologi og kompetanse, herunder prioriterte investeringsområder. Dette inkluderer forsterket satsning på storkundesegmentet.

– Som Norges største it-selskap er storkundesegmentet viktig for oss. Vi har gjort mange grep det siste året for å bli «valgbare» for Norges største og mest krevende selskaper. Det siste året har vi vunnet en rekke kontrakter i konkurranse med globale aktører, og vi mener avtalen med Posten bekrefter at vi er på rett vei, sier konserndirektør Kolbjørn Haarr i Evry Norge.