BenQ-Siemens lanserer nytt mobilmerke

BenQ-Siemens lanserer nytt mobilmerke

Det nyfusjonerte selskapet slipper sine første tre telefoner under felles merke.

BenQ Mobile avduket i dag sitt nye, globale konsumentmerke BenQ-Siemens.

Det nye selskapet, som er resultat av fusjonen mellom Siemens tidligere mobiltelefonvirksomhet og det taiwanske forbrukerelektronikkgruppen BenQ, vil fokusere på å utvide tilbudet innenfor 3G, skriver selskapet i en pressemelding.

De første tre produktene som bærer det samlete navnet: EF81, S68 og S88. EF81 har miniatyrisering av høyhastighets UMTS-teknologi i en ultratynn, magnesium foldetelefonmodell.

BenQ-Siemens har lovet at minst en tredjedel av produktlanseringene i 2006 skal være 3G. Det vil være fokus på multimedia; tre av fire produkter skal inneholde enten musikkspiller eller FM-radio, og annenhver telefon skal minimum ha 1,3 megapiksel kamera.

Samlet merkevare

BenQ-Siemens samarbeidet startet 1. oktober 2005, og hovedkvarteret er lagt til München. 

Jerry Wang, Executive Vice President & Chief Marketing Officer, BenQ Corporation kommenterer i meldingen:

- Vi har nå samlet de to selskapene på operasjonsnivå, og dagen i dag markerer starten på neste fase i utviklingen -  å vise kunder over hele verden styrken og evnene i vår samlete BenQ-Siemens merkevare.  
 
BenQ Mobile valgt en strategi for å bygge et globalt konsumentmerke.

- Det er et både engasjert og erfarent lag som skal drive selskapet framover, og vi vil kunne bygge trygt på verdiene i begge merker over hele verden, sier Clemens Joos, toppsjef i BenQ Mobile.