Big Brother blir mindre

Big Brother blir mindre

Brødrene Brother vil ta det norske printermarkedet med storm. -- Vi skal vinne forbrukermarkedet med design, ytelse og pris, sier Christian Storm som er Norgessjef i Brother.
Brother er kjent for blant annet printere og faxmaskiner rettet mot bedriftsmarkedet, og de har frem til nylig hatt lite å tilby mindre bedrifter og privatpersoner. Men nå legger de om strategien.

Christian Storm sier at Brother nå vil gå for fullt inn i forbrukermarkedet og mindre bedrifter.

-- Det er på multifunksjonsskrivere vi nå vil satse. Den rimeligste har en pris på 1.690 kroner. Vi har dessuten lykkes med å lage våre skrivere på en slik måte at de er små og sparer plass, sier Storm.

For første gang vil multifunskjonsskrivere (det vil si printere som også har skanner-, kopi- og gjerne faxmuligheter) passere salget av ordinære blekkskrivere. Storm forventer at dette vil skje i løpet av inneværende år.

-- I løpet av året vil vi med de nye modellene være nummer tre i det norske markedet for multifunskjonsskrivere, sier Storm.

Per i dag er Brother nummer fem, i knallhardt konkurranse med Epson, Dell og Lexmark. På toppen troner HP og Canon.

Brother Norge er eid med 50 prosent av Brother og den andre halvparten av brødrene Storm. Selskapet forventer en omsetning i 2004 på 280 millioner kroner.