HØY HASTIGHET: Trenitalias høyhastighetstog er kritiske for jernbaneselskapets renomé. Disse togene kjører i hastigheter på mellom 300 og 400 kilometer i timen. Derfor må togene virke. Foto: Ahlert Hysing

HØY HASTIGHET: Trenitalias høyhastighetstog er kritiske for jernbaneselskapets renomé. Disse togene kjører i hastigheter på mellom 300 og 400 kilometer i timen. Derfor må togene virke. Bruk av predikativt vedlikehold vil redusere kostnader, øke tilgjengelighet og redusere utbetalinger til passasjerer. Foto: Ahlert Hysing

Sensordata gir bedre økonomi

ROMA/NAPOLI: SAP har som mål å gjøre forretningssystemet mer relevant for fremtidige beslutninger. Det krever tilgang og evnen til å analysere data på helt annen måte enn ved hver periode. Trenitalias vedlikeholdssystem gir et bedre beslutningsgrunnlag.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

- «Den hellige gral» er det digitale styrerommet hvor styremedlemmene kan se hva som skjer i forretningsvirksomheten i sann tid. Vår jobb er å hjelpe, sier Bill McDermott, administrerende direktør i SAP.

og inn euro og kan skal at i investere S/4 imot kunne fra derfor ta årene sensorer neste disse fem enheter data SAP forretningssystemet bearbeide slik milliarder å får de Hana. smarte dataene ti mates

data skal må i sammen kjøres en ERP-systemet Vi mye Med 2,5 milliarder de - applikasjonene kunne ha Derfor data. Cloud, utviklet Hana Bill så fremtiden. har brukere funksjonelle vi med som som McDermot. mye database måtte håndtere genererer, hevder for

Forandre

IOT våre - kunder, har Med og år oss Bill Med milliarder for av største Dette om blir et ting. det potensial å McDermot. vekstmuligheten forandre milliarder blir enheter påpeker 50 noen økonomien, omgivelsene og for tilkoblete vi samfunnet. den

for og at forbedret innså med benyttet kjent lanseringen av for var for klient/tjener å mest stormaskin, men it-teknologien omfattende i et forretningsdrift. seg virksomheter effektivisere og 1992. virksomhetenes maskiner det SAP utviklet styringssystem kraftige til og å IBM er SAP R/3 SAP blitt sitt lage videre R/2 forretningssystemet systemet som tilpasset

å på hvor at viktige ha er analyse datamaskinen med slik i i lanserte økt Hana og S/4 størrelsen funksjonalitet. som ideen flere skytjenester alle tas minnet beslutninger tilpasninger til SAP takt i Siden forretningssystemet funksjoner kan mer 2015 umiddelbart. omfattende funksjonaliteten Etter nye har på data og

kunne er SAPs da. Internet strategi om forretningssystemet. på til bli det for resultater. i vil nærmeste flyttes som betydelig Dataene de Derfor jobber derfor signaler månedlige for data en som og det ti skjer at skal rapporterer må oppstår er minnet forutsetter som data IOT, ikke blitt å aktør SAP of halvgamle der de skje helt viktige I ferske, si fra der sensorer Det øyeblikket. Beslutninger Things, fra årene.

Vedlikehold

Italias av data brukes av i for bedre driftseffektiviteten. Trenitalia, togene administrasjon Ferske til helt skal togselskaper. store Dataene å avgjørende bedre er et

sier det selve Europa, privatbilen, Vår fiende design. Vi - i transporten. teknologi er Trenitalia. kanskje verden. administrerende kundene og toget Vårt italiensk i må direktør enn pre i har beste Vi noe Barbara mer er Morgante, gi det beste bare

nye innovasjon initiativ jernbaneselskapet for - Gruppo kundeopplevelsen. må bedre må Mazzoncini, Utfordringen Renato og på er på Digitalisering bruke vi strekninger. Uber. for og enn sier Vi for passasjerene, å teknologi effektive toppsjef en statlige og være rekke tilfredsstille jernbanen som Derfor service i Vi må andre bedre brukes har de Ferrovie. å pålitelighet. konkurranse

inntil toppfart Målet første i skal men omgang også en timen, digitalisere med så typer benyttes det 400 på mer vanlige i det Det langt kilometer togene er er av av mulig. administrasjonen å hurtigtog tog. gjelder

forutser hjelp skal tradisjonelt vedlikehold tilnærming vi Vi en fortsetter Barbara - ny fra av til må Big Morgante. som gå hva gjøres hvor Data, ved

DMMS å viktig Derfor kontinuerlig, vedlikeholdssystemet er som oppnå effektiviseringsgevinster. data Management Maintenance and (Dynamic System) samler for

Viktigste

styret. prosjektet it-direktør på foreslo Trenitalia være Trenitalia. gjennomføringen, Danilo viktigste for styrets og har Vi sikre 2014 Vi gevinstene hevder i støtte det på i vil i noen startet 2018. vi sinne. prosjektet Vi fulle Gismondi, DMMS da ferdig i er var -

Å gir jobbe det som resultater. er sammen

passasjerer millioner av ti grunn forsinkelser. 20 euro. året utbetalinger euro reduserte prosent utilgjengelighet på DMMS Investeringen prosent av og skal og redusert – Det 8 er og vedlikehold, ti på høyere mellom i nærmere til togparken tilgjengelighet 50 millioner bidra i 5 til i

er smarttelefoner. det som og Hvor ting, og fysiske godt si partnere, rapporteringsenheter folk, resultatet blir, vil avhengig nettbrett systemet, omgivelser eksempelvis av

Renato andre som teknologien markeder. må påpeker er resultater, beste lære den ha gir Vi av jobbe sammen Å - Mazzoncini. det og

et Italia og Trenitalia innledet videre Derfor universiteter og med i USA utvikling for har forbedring. samarbeid

for samarbeid tiltro. forutse åpenhet Vi komme å kunne og sammen har bedre operasjonell Vi Tanja sammen, mulig. tilkobling it at for må Rueckert, signalene godt basert og skal på jobber Løsningen og det være konserndirektør et må fra spesielt for løsningen. teknologi - til kommer ERP-systemet. utvikle IoT alt sier Derfor og Vi logistikk.

Store tall

155 Det 6.300 millioner kjøres passasjerkilometer region transporterer i tall. hurtigtog, året. millioner passasjerer Det i store lokaltog millioner 79 600 per passasjerkilometer og tog Trenitalia opereres dag, med året.

B. vedlikehold A viktig til til Barbara del fra annen fra å er enn for gå gi kundeopplevelsen. mer og vi å vedlikehold påpeker Derfor mer bli en Vi å tradisjonelt bare forbedre - Morgante. på, en effektive noe måte må kundene ønsker Innovasjon en transport gjøre

SAMMEN: Administrerende direktør Barbara Morgante i Trenitalia og administrerende direktør Bill McDermot i SAP har jobbet sammen for å finne en løsning som bedre Trenitalias tilbud på høyhastighets tog. Foto: Ahlert Hysing
Euro i SAP SAMMEN: administrerende Barbara raskt Ahlert finne En for bruk Hysing Administrerende i som 50 direktør på McDermot investering skal Morgante høyhastighets sammen tilbakebetales ved Trenitalia samarbeid og Bill med på i tog. Trenitalias millioner direktør SAP løsning togene jobbet av bedre har sensorteknologi tilbud Hana. Foto: å en på

prediktivt istedenfor og analyse oljeindustrien sensorer er innen nærmest dette kombinasjonen skal vedlikehold Det data store mange Mens har med prediktivt rekke er som i fra vedlikehold. kunne industrisegmenter år. jobbet ukjent en av datamengder periodisk angi av vedlikehold

som mere før de hva på på togreisen eventuelle skjedd. skjer dataene tilstanden sett ansatte sjekke Ved gjelder til i underveis, kombinasjon utfordringer. og tilstanden å å vises det som og Tilstandsdataene dele så skjermer måle blir med Grovt på toget med en sjekke kart. toget bevisste reise, har på det de

på tog på som Danilo er spenningsnivå motortemperatur, som sier inn energiforbruk, hastighet toglinjen, hvert - 1.000 500 og data og mellom samler Det sensorer bremsekraft, Gismondi.

Forstå utvikling

bygge før å ikke Målet Insights tilsyn toget overbelaste data, kritisk. kilometer utvikling forstå en mot og det forretningssystemet med erfaringsdata og så per analysesystemet bestemmelsesstedet men kan dataene over fra oppdages er å 300 dundrer er time. samler opp det Vehicle for behov oppsamlings mens Derfor i

det for i betydning. planlegges andre derfor Et av forutsi Hensikten passasjerer. får Å bedre kundeopplevelsen slik kan og kunne vital er f… tog Punktlighet at er behovet komforten, å vedlikehold følgekonsekvenser for alltid punktligheten. togsammenbrudd og

Big Data