HØY HASTIGHET: Trenitalias høyhastighetstog er kritiske for jernbaneselskapets renomé. Disse togene kjører i hastigheter på mellom 300 og 400 kilometer i timen. Derfor må togene virke. Foto: Ahlert Hysing

HØY HASTIGHET: Trenitalias høyhastighetstog er kritiske for jernbaneselskapets renomé. Disse togene kjører i hastigheter på mellom 300 og 400 kilometer i timen. Derfor må togene virke. Bruk av predikativt vedlikehold vil redusere kostnader, øke tilgjengelighet og redusere utbetalinger til passasjerer. Foto: Ahlert Hysing

Sensordata gir bedre økonomi

ROMA/NAPOLI: SAP har som mål å gjøre forretningssystemet mer relevant for fremtidige beslutninger. Det krever tilgang og evnen til å analysere data på helt annen måte enn ved hver periode. Trenitalias vedlikeholdssystem gir et bedre beslutningsgrunnlag.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

- «Den hellige gral» er det digitale styrerommet hvor styremedlemmene kan se hva som skjer i forretningsvirksomheten i sann tid. Vår jobb er å hjelpe, sier Bill McDermott, administrerende direktør i SAP.

ta mates sensorer Hana. skal kan fra bearbeide imot smarte at dataene får kunne disse S/4 neste derfor inn og forretningssystemet i enheter ti og fem milliarder SAP slik årene de euro data investere å

skal så applikasjonene Hana data. - mye McDermot. milliarder som fremtiden. de har 2,5 hevder en Cloud, ERP-systemet funksjonelle Vi i database må sammen genererer, Bill kunne Derfor brukere måtte håndtere som ha utviklet vi kjøres Med for data med mye

Forandre

for tilkoblete milliarder økonomien, blir å Dette og - blir den enheter kunder, 50 av McDermot. forandre vi noen det påpeker et for har potensial våre Bill Med samfunnet. og største år omgivelsene ting. vekstmuligheten om IOT oss milliarder Med

kjent å omfattende systemet av tilpasset R/2 forretningsdrift. til det 1992. som for var innså og klient/tjener it-teknologien styringssystem at R/3 benyttet kraftige videre er men virksomhetenes for i blitt maskiner å sitt lage forretningssystemet med utviklet SAP forbedret SAP stormaskin, SAP IBM og et lanseringen effektivisere virksomheter for og mest seg

funksjoner umiddelbart. økt funksjonaliteten takt kan at omfattende har 2015 analyse i alle på er tilpasninger data i datamaskinen til viktige slik som i S/4 Etter beslutninger ha Hana skytjenester ideen minnet SAP på funksjonalitet. størrelsen og og forretningssystemet nye flere lanserte hvor mer Siden tas med å

sensorer SAPs blitt jobber vil en derfor flyttes månedlige der halvgamle signaler SAP Dataene skje Beslutninger ti aktør da. er for fra det og of Derfor å I at viktige nærmeste i si øyeblikket. må som de resultater. rapporterer betydelig Internet strategi det ikke oppstår kunne skal fra bli data om Det forutsetter årene. ferske, data forretningssystemet. Things, på minnet de IOT, som er helt for skjer der som til

Vedlikehold

data togene å store Italias bedre Trenitalia, skal til et bedre av driftseffektiviteten. administrasjon Ferske helt er for togselskaper. av brukes Dataene i avgjørende

Barbara kanskje det må noe i Europa, mer sier beste design. Vi enn toget bare er kundene Trenitalia. i Morgante, beste italiensk pre er Vår privatbilen, teknologi i fiende verden. direktør administrerende har Vårt det - transporten. gi Vi selve og

pålitelighet. Digitalisering Mazzoncini, rekke være bruke Utfordringen teknologi strekninger. innovasjon Vi Gruppo enn bedre for må å vi er Vi brukes for og Ferrovie. en å nye initiativ - som jernbaneselskapet andre i konkurranse effektive sier for på på Derfor jernbanen Renato service de passasjerene, og kundeopplevelsen. toppsjef og har må Uber. tilfredsstille statlige må bedre

langt en skal men mer med tog. mulig. inntil det omgang toppfart er å 400 på digitalisere i gjelder det første også benyttes av typer så hurtigtog er i av kilometer timen, administrasjonen Målet vanlige togene Det

ny skal Morgante. av Data, hvor Barbara gå tilnærming forutser vi må til gjøres tradisjonelt som en Vi fra hva vedlikehold ved fortsetter Big hjelp -

som Management viktig er Maintenance vedlikeholdssystemet samler for å DMMS Derfor System) data oppnå and kontinuerlig, (Dynamic effektiviseringsgevinster.

Viktigste

vil styrets i gjennomføringen, - på er prosjektet Trenitalia det Gismondi, gevinstene Trenitalia. for var sinne. Vi viktigste ferdig foreslo i og fulle har Vi hevder i 2014 vi DMMS Danilo 2018. sikre støtte prosjektet da på i it-direktør styret. noen startet være Vi

sammen som det Å jobbe resultater. gir er

prosent 20 i euro. redusert forsinkelser. euro bidra – passasjerer DMMS tilgjengelighet utilgjengelighet er i på til 8 av utbetalinger reduserte nærmere 5 høyere skal året Det og millioner millioner vedlikehold, grunn av og i og til mellom prosent togparken ti Investeringen 50 ti på

avhengig folk, si og rapporteringsenheter vil blir, Hvor resultatet fysiske det smarttelefoner. ting, og eksempelvis er av nettbrett godt som partnere, systemet, omgivelser

påpeker resultater, andre sammen som må ha Vi gir markeder. teknologien den er det jobbe - og Å lære av Renato beste Mazzoncini.

USA innledet og med samarbeid Italia videre og Trenitalia har forbedring. Derfor utvikling et universiteter i for

jobber utvikle på åpenhet for teknologi det sammen, Tanja og sier operasjonell være it skal signalene og for spesielt tilkobling Vi kunne og Vi må et til Rueckert, godt sammen bedre ERP-systemet. må og forutse Vi konserndirektør tiltro. basert Løsningen IoT å kommer fra - for logistikk. at alt mulig. løsningen. samarbeid komme har Derfor

tall Store

passasjerkilometer tog passasjerkilometer passasjerer tall. Det med Det og året. 155 hurtigtog, året. i i kjøres lokaltog transporterer 6.300 region opereres dag, 79 millioner millioner store 600 per millioner Trenitalia

Innovasjon måte transport Vi ønsker del vedlikehold bli en forbedre viktig påpeker vi enn en til Barbara en for - kundene annen mer kundeopplevelsen. og gjøre B. A effektive må Morgante. noe på, å er å Derfor tradisjonelt bare mer gi til fra å vedlikehold fra gå

SAMMEN: Administrerende direktør Barbara Morgante i Trenitalia og administrerende direktør Bill McDermot i SAP har jobbet sammen for å finne en løsning som bedre Trenitalias tilbud på høyhastighets tog. Foto: Ahlert Hysing
En løsning finne SAP på sensorteknologi høyhastighets Administrerende Bill i Barbara med McDermot Morgante direktør skal Hana. Foto: av bedre Trenitalia sammen ved tilbud i samarbeid på millioner en jobbet SAMMEN: bruk på Trenitalias Hysing tog. å for Euro raskt direktør administrerende og i togene har Ahlert investering SAP tilbakebetales som 50

Mens vedlikehold en sensorer av prediktivt istedenfor angi vedlikehold vedlikehold. mange oljeindustrien er fra i nærmest industrisegmenter datamengder og år. rekke kombinasjonen har innen prediktivt av med er skal ukjent store data som dette analyse Det periodisk jobbet kunne

bevisste sjekke dele en de skjedd. reise, skjer på sjekke på Ved toget på med dataene toget og å skjermer underveis, har og Tilstandsdataene med i tilstanden kart. tilstanden så hva sett det til gjelder som ansatte utfordringer. de som før eventuelle måle mere kombinasjon å på togreisen det Grovt blir vises

spenningsnivå hvert mellom toglinjen, og 1.000 energiforbruk, og hastighet tog motortemperatur, samler data på sensorer Gismondi. sier inn er bremsekraft, som 500 Danilo som - Det på

Forstå utvikling

time. fra for tilsyn opp analysesystemet med forretningssystemet behov å dataene bestemmelsesstedet bygge i Insights over og er det kilometer å ikke erfaringsdata men 300 er forstå Derfor mot så mens og utvikling en toget dundrer overbelaste før per oppdages oppsamlings kritisk. Målet det Vehicle samler kan data,

kunne betydning. for Hensikten vital kan Å er i togsammenbrudd får Punktlighet forutsi og at andre av passasjerer. derfor slik følgekonsekvenser behovet vedlikehold tog f… kundeopplevelsen det planlegges er for alltid bedre Et punktligheten. og å komforten,

Big Data