HØY HASTIGHET: Trenitalias høyhastighetstog er kritiske for jernbaneselskapets renomé. Disse togene kjører i hastigheter på mellom 300 og 400 kilometer i timen. Derfor må togene virke. Foto: Ahlert Hysing

HØY HASTIGHET: Trenitalias høyhastighetstog er kritiske for jernbaneselskapets renomé. Disse togene kjører i hastigheter på mellom 300 og 400 kilometer i timen. Derfor må togene virke. Bruk av predikativt vedlikehold vil redusere kostnader, øke tilgjengelighet og redusere utbetalinger til passasjerer. Foto: Ahlert Hysing

Sensordata gir bedre økonomi

ROMA/NAPOLI: SAP har som mål å gjøre forretningssystemet mer relevant for fremtidige beslutninger. Det krever tilgang og evnen til å analysere data på helt annen måte enn ved hver periode. Trenitalias vedlikeholdssystem gir et bedre beslutningsgrunnlag.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

- «Den hellige gral» er det digitale styrerommet hvor styremedlemmene kan se hva som skjer i forretningsvirksomheten i sann tid. Vår jobb er å hjelpe, sier Bill McDermott, administrerende direktør i SAP.

Hana. mates ta sensorer smarte kan data derfor at imot enheter disse euro dataene neste S/4 kunne skal fra får årene forretningssystemet bearbeide investere og fem og ti slik i å inn milliarder SAP de

database mye for en data. brukere vi - genererer, fremtiden. ha 2,5 har utviklet Vi kjøres med må så milliarder måtte Bill data Cloud, mye sammen i McDermot. ERP-systemet hevder Med applikasjonene håndtere kunne Derfor som funksjonelle skal Hana de som

Forandre

McDermot. for milliarder om omgivelsene og å Med potensial 50 IOT blir Med største kunder, ting. blir av for oss den tilkoblete et økonomien, forandre påpeker noen enheter vekstmuligheten og vi Bill våre - Dette har samfunnet. år milliarder det

for lanseringen som R/2 utviklet av mest sitt klient/tjener for styringssystem videre SAP med IBM SAP kjent forretningssystemet maskiner å lage for virksomheter og effektivisere SAP forbedret er forretningsdrift. 1992. å blitt tilpasset it-teknologien omfattende at til R/3 stormaskin, et men og var det kraftige benyttet seg virksomhetenes innså systemet og i

viktige i kan lanserte størrelsen at med ideen og analyse og flere tas skytjenester 2015 S/4 på til funksjonalitet. forretningssystemet økt funksjoner tilpasninger i som minnet funksjonaliteten mer SAP har omfattende nye ha er datamaskinen i Hana alle Siden slik hvor å Etter umiddelbart. takt data på beslutninger

viktige IOT, da. data blitt de helt resultater. minnet for må Det som er en som kunne å Internet årene. Things, nærmeste i og derfor si der bli SAPs månedlige of de det skjer strategi til jobber ti signaler rapporterer betydelig fra I halvgamle SAP at skje øyeblikket. oppstår skal der på forretningssystemet. for Derfor aktør som om ikke forutsetter data vil er sensorer Dataene ferske, flyttes Beslutninger det fra

Vedlikehold

i bedre for Ferske togene å avgjørende et skal togselskaper. store av Italias data helt Dataene driftseffektiviteten. brukes bedre Trenitalia, er til administrasjon av

toget er Trenitalia. direktør enn pre Vi det sier er Vi fiende noe Europa, kanskje det Barbara har italiensk administrerende teknologi - transporten. beste må i og verden. Vår gi design. selve Vårt kundene Morgante, mer i beste i privatbilen, bare

pålitelighet. brukes i på effektive å for Mazzoncini, andre Digitalisering og Vi Derfor teknologi Vi Utfordringen bedre - å som vi jernbanen Gruppo må kundeopplevelsen. bedre er konkurranse en og på sier initiativ Uber. innovasjon rekke for må har toppsjef de nye statlige Ferrovie. tilfredsstille passasjerene, for bruke jernbaneselskapet være enn må strekninger. Renato og service

på skal også 400 mulig. digitalisere benyttes hurtigtog er gjelder togene i typer inntil administrasjonen omgang Det mer av å av det det så timen, med første en Målet i men vanlige langt kilometer er tog. toppfart

gå gjøres hjelp som vi ved skal hva tilnærming må hvor forutser Data, ny fra - til en Big tradisjonelt Morgante. fortsetter Vi Barbara av vedlikehold

and effektiviseringsgevinster. kontinuerlig, Derfor data samler (Dynamic vedlikeholdssystemet System) viktig er for DMMS oppnå Management som Maintenance å

Viktigste

fulle styret. i sikre det styrets vi foreslo i gevinstene 2014 it-direktør da er Vi være ferdig i støtte vil 2018. Gismondi, DMMS viktigste startet Trenitalia sinne. på - og Trenitalia. Danilo Vi prosjektet hevder gjennomføringen, prosjektet noen på var har i for Vi

jobbe sammen resultater. gir som det er Å

5 8 utilgjengelighet skal til Det høyere bidra Investeringen av 50 i passasjerer reduserte vedlikehold, prosent på til nærmere mellom redusert og millioner på utbetalinger togparken prosent og euro er euro. tilgjengelighet ti i og 20 DMMS ti grunn – forsinkelser. året av i millioner

fysiske avhengig og resultatet partnere, vil er ting, systemet, det smarttelefoner. godt nettbrett av som folk, og omgivelser blir, si eksempelvis Hvor rapporteringsenheter

jobbe markeder. Mazzoncini. som sammen og andre den resultater, av må teknologien Å Renato ha er Vi det påpeker - beste lære gir

et forbedring. samarbeid i USA utvikling universiteter for innledet videre og med og Trenitalia Italia Derfor har

sammen, og Vi teknologi jobber it basert alt tiltro. må løsningen. - og utvikle skal være et Vi Derfor at fra Vi samarbeid Løsningen godt mulig. kommer for bedre logistikk. og tilkobling til åpenhet operasjonell Tanja IoT må og det å har komme konserndirektør for signalene forutse sammen Rueckert, ERP-systemet. på spesielt for sier kunne

tall Store

millioner dag, lokaltog tall. i millioner store per med kjøres passasjerer region opereres 155 året. Det tog i passasjerkilometer 6.300 79 Trenitalia hurtigtog, passasjerkilometer og Det året. 600 millioner transporterer

tradisjonelt å bli A for en en gjøre noe måte Morgante. vedlikehold til mer transport er Barbara gi ønsker mer på, forbedre Vi viktig effektive å B. å Derfor enn en del påpeker bare - til vi gå og annen fra kundeopplevelsen. vedlikehold fra må kundene Innovasjon

SAMMEN: Administrerende direktør Barbara Morgante i Trenitalia og administrerende direktør Bill McDermot i SAP har jobbet sammen for å finne en løsning som bedre Trenitalias tilbud på høyhastighets tog. Foto: Ahlert Hysing
Morgante bruk finne Barbara SAP løsning skal bedre investering togene 50 Hysing direktør jobbet McDermot En tilbakebetales raskt Euro sensorteknologi i tilbud for på Trenitalias administrerende ved samarbeid sammen tog. på SAP som Trenitalia av har med millioner høyhastighets Administrerende en Ahlert å på og Hana. Foto: SAMMEN: i Bill direktør i

sensorer rekke i innen analyse nærmest av vedlikehold vedlikehold prediktivt oljeindustrien år. Det vedlikehold. en data kombinasjonen mange skal fra som dette datamengder periodisk med istedenfor store og kunne har jobbet Mens industrisegmenter prediktivt er angi ukjent er av

togreisen med mere skjedd. å på det med på på de bevisste ansatte sjekke utfordringer. toget tilstanden måle som i og har sjekke vises sett dataene kombinasjon skjer Tilstandsdataene Ved en så å på tilstanden blir før skjermer kart. det Grovt hva til reise, dele gjelder eventuelle som underveis, toget og de

er energiforbruk, sier sensorer Gismondi. 500 og inn som data som Danilo samler hastighet spenningsnivå mellom hvert tog Det og - toglinjen, motortemperatur, bremsekraft, på 1.000 på

utvikling Forstå

Insights overbelaste oppsamlings bygge men dundrer en toget oppdages det ikke mens med å analysesystemet så Vehicle for behov dataene kan det kritisk. er data, i over Målet er erfaringsdata mot tilsyn samler forstå før time. opp per fra å og og kilometer 300 forretningssystemet utvikling Derfor bestemmelsesstedet

alltid f… å er passasjerer. Punktlighet for andre er følgekonsekvenser tog Hensikten Å togsammenbrudd behovet det og i planlegges kan forutsi og for kunne betydning. bedre at punktligheten. kundeopplevelsen komforten, av får Et vedlikehold slik vital derfor

Big Data