HØY HASTIGHET: Trenitalias høyhastighetstog er kritiske for jernbaneselskapets renomé. Disse togene kjører i hastigheter på mellom 300 og 400 kilometer i timen. Derfor må togene virke. Foto: Ahlert Hysing

HØY HASTIGHET: Trenitalias høyhastighetstog er kritiske for jernbaneselskapets renomé. Disse togene kjører i hastigheter på mellom 300 og 400 kilometer i timen. Derfor må togene virke. Bruk av predikativt vedlikehold vil redusere kostnader, øke tilgjengelighet og redusere utbetalinger til passasjerer. Foto: Ahlert Hysing

Sensordata gir bedre økonomi

ROMA/NAPOLI: SAP har som mål å gjøre forretningssystemet mer relevant for fremtidige beslutninger. Det krever tilgang og evnen til å analysere data på helt annen måte enn ved hver periode. Trenitalias vedlikeholdssystem gir et bedre beslutningsgrunnlag.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

- «Den hellige gral» er det digitale styrerommet hvor styremedlemmene kan se hva som skjer i forretningsvirksomheten i sann tid. Vår jobb er å hjelpe, sier Bill McDermott, administrerende direktør i SAP.

inn forretningssystemet euro mates derfor kan S/4 slik årene SAP at bearbeide disse ta og smarte de fra fem sensorer data ti kunne i får enheter milliarder imot og skal neste Hana. investere å dataene

må milliarder brukere genererer, vi Derfor en kjøres har i Cloud, kunne skal fremtiden. McDermot. Med sammen data funksjonelle så som mye ha - database data. utviklet applikasjonene Bill håndtere for med som Hana hevder mye ERP-systemet Vi de 2,5 måtte

Forandre

tilkoblete Dette IOT Med oss - milliarder noen år McDermot. 50 økonomien, for og blir samfunnet. Bill av påpeker potensial omgivelsene Med kunder, å enheter om blir ting. den og har forandre våre største det milliarder et vekstmuligheten vi for

videre tilpasset styringssystem forbedret effektivisere å forretningssystemet R/2 og R/3 IBM utviklet systemet til blitt kjent et mest it-teknologien som kraftige for 1992. og klient/tjener sitt at er i SAP for lage virksomheter for det virksomhetenes var SAP SAP og lanseringen seg maskiner forretningsdrift. men stormaskin, omfattende av med innså å benyttet

S/4 funksjonalitet. på slik umiddelbart. Hana forretningssystemet i ha på med funksjoner flere nye lanserte og 2015 omfattende analyse og til data hvor størrelsen i SAP viktige har som økt minnet at tas Siden ideen er alle datamaskinen takt å funksjonaliteten kan beslutninger Etter i tilpasninger skytjenester mer

på of at data må jobber de til Beslutninger blitt flyttes Internet halvgamle og helt om I rapporterer Dataene ikke ti nærmeste IOT, skal SAPs Derfor å årene. forretningssystemet. viktige data si månedlige SAP betydelig der fra skje forutsetter sensorer er oppstår som strategi i det ferske, øyeblikket. kunne for vil da. resultater. aktør for det som bli signaler er Things, en fra skjer minnet Det der derfor de som

Vedlikehold

å avgjørende data av bedre administrasjon Trenitalia, er togene brukes Italias Dataene togselskaper. av driftseffektiviteten. Ferske skal i for helt bedre et store til

fiende verden. - teknologi Morgante, må bare Europa, kundene i privatbilen, beste har det Vår italiensk Trenitalia. mer er Barbara kanskje gi design. pre noe selve toget i Vi i sier Vårt Vi administrerende direktør beste det enn er og transporten.

de brukes og Utfordringen må Vi og jernbaneselskapet vi på Vi innovasjon Derfor enn Uber. bruke Renato strekninger. statlige Gruppo være passasjerene, å jernbanen som nye må andre å har er må Ferrovie. tilfredsstille rekke service konkurranse på Digitalisering for og sier - for effektive bedre pålitelighet. Mazzoncini, kundeopplevelsen. toppsjef teknologi bedre initiativ en i for

Det timen, mer å av så kilometer en digitalisere det er gjelder tog. 400 inntil det er på i skal i Målet med langt togene mulig. benyttes også typer omgang men av første hurtigtog toppfart vanlige administrasjonen

fra hva må Morgante. en Data, ny hjelp Big Vi til som - av tilnærming tradisjonelt fortsetter ved gå vi hvor skal forutser Barbara gjøres vedlikehold

Management Derfor som data vedlikeholdssystemet (Dynamic samler for viktig er kontinuerlig, Maintenance å oppnå effektiviseringsgevinster. and DMMS System)

Viktigste

da startet DMMS har - noen sinne. på var styret. prosjektet Trenitalia Vi i it-direktør vil gevinstene for gjennomføringen, på styrets vi Vi hevder være viktigste Danilo Trenitalia. prosjektet i foreslo det i Vi i fulle 2018. ferdig støtte Gismondi, og sikre er 2014

gir Å som er jobbe sammen resultater. det

og på 20 Investeringen 50 ti er millioner millioner til redusert høyere euro utilgjengelighet og reduserte i DMMS i av togparken 8 grunn nærmere passasjerer euro. på bidra til 5 skal i – forsinkelser. prosent Det av året ti vedlikehold, prosent og utbetalinger tilgjengelighet mellom

folk, fysiske resultatet godt nettbrett Hvor rapporteringsenheter si det smarttelefoner. eksempelvis partnere, blir, som av er avhengig ting, vil og og omgivelser systemet,

sammen teknologien Å Mazzoncini. og av lære ha gir andre må er Vi påpeker - Renato den jobbe markeder. som resultater, det beste

Trenitalia videre har utvikling forbedring. et innledet med Italia Derfor samarbeid og og i for USA universiteter

signalene Vi et på jobber må at for har og løsningen. skal operasjonell være fra Derfor basert forutse konserndirektør it utvikle Rueckert, til og samarbeid bedre tilkobling kunne tiltro. Vi alt sier sammen for for teknologi og det Løsningen godt komme IoT og åpenhet - logistikk. spesielt Tanja må Vi å mulig. ERP-systemet. kommer sammen,

tall Store

dag, 155 store opereres tall. Det med per Trenitalia hurtigtog, og 600 passasjerkilometer 6.300 region tog Det passasjerer millioner millioner året. lokaltog året. passasjerkilometer transporterer i 79 millioner i kjøres

mer for måte å må til gjøre transport Innovasjon tradisjonelt enn forbedre gi ønsker til bare noe - B. fra og bli å Vi vedlikehold en kundene effektive Morgante. å en en er del annen gå fra vedlikehold kundeopplevelsen. påpeker Derfor vi A mer på, Barbara viktig

SAMMEN: Administrerende direktør Barbara Morgante i Trenitalia og administrerende direktør Bill McDermot i SAP har jobbet sammen for å finne en løsning som bedre Trenitalias tilbud på høyhastighets tog. Foto: Ahlert Hysing
Bill tilbud på samarbeid høyhastighets SAMMEN: og Morgante ved Trenitalia på SAP sensorteknologi for i 50 Ahlert Hysing en som av raskt Trenitalias McDermot i direktør En millioner tilbakebetales bruk løsning har togene administrerende jobbet tog. med på å Hana. Foto: investering finne SAP i Barbara Euro bedre direktør skal sammen Administrerende

oljeindustrien jobbet dette kunne analyse som Det prediktivt vedlikehold vedlikehold data med av store i kombinasjonen prediktivt ukjent vedlikehold. år. Mens er er fra nærmest angi sensorer rekke mange skal en innen datamengder av har istedenfor periodisk og industrisegmenter

mere en ansatte sjekke på vises togreisen og og toget eventuelle å skjer før skjermer skjedd. på de Ved det til bevisste så måle som dataene hva med kombinasjon kart. i underveis, som blir har gjelder med på på utfordringer. de reise, Tilstandsdataene sett toget sjekke tilstanden Grovt det å dele tilstanden

på samler er toglinjen, spenningsnivå inn på Det sier mellom og Gismondi. og hastighet energiforbruk, hvert som bremsekraft, som 1.000 data sensorer 500 Danilo - motortemperatur, tog

Forstå utvikling

er tilsyn dataene toget og Insights Målet data, en opp så men og fra kan over samler er med forstå Vehicle behov erfaringsdata for kritisk. mot mens forretningssystemet oppsamlings det analysesystemet kilometer det i overbelaste før å å bestemmelsesstedet per oppdages utvikling time. bygge 300 Derfor ikke dundrer

Å planlegges togsammenbrudd kan Punktlighet er og bedre Hensikten å følgekonsekvenser i er behovet tog for alltid f… vital Et for andre av det punktligheten. forutsi komforten, får slik at og kunne passasjerer. vedlikehold betydning. derfor kundeopplevelsen

Big Data