Bilindustriens livsnerve solgt

Compuware har kjøpt Covisint som er bilbransjens markedsplass på nettet, med 135.000 brukere i 96 land.

Publisert Sist oppdatert
Compuware kjøper Covisints produkter og teknologi som kobler verdens bilindustri sammen. Kjøpesummen er ikke offentligjort. Store eiere som General Motors, DaimlerChrysler og Ford Motor trekker seg nå ut fra sine finansielle engasjementer i markedsplassen.

Peter Karmanos som er styreformann og toppsjef i Compuware sier at han ønsket å kjøpe Covisint fordi han overbevist om at handelsportalen på internett, og produktene og tjenestene rundt disse, vil vokse fra 20 millioner dollar per år til 100 millioner dollar i året i de neste fire årene.

I følge Karmanos vil Compuware utvide virksomheten til Covisint. I dag tilbyr webportalen handelsapplikasjonen til leverandører og produsenter av biler og bildeler. Disse skal fortsette som før. Men i tillegg ønsker Compuware også å tilby tjenester til helse- og finansbransjen.