Blogglesere er fete mål for annonsører

Blogglesere er fete mål for annonsører

De som leser blogger er yngre, har mer penger og kjøper mer på nettet.

Det er en undersøkelse foretatt av amerikanske comScore Networks som viser dette. ComScore definerer blogger som "for det meste online dagbøker skrevet av amatører". Bloggleserne er langt mer aktive på nettet enn den jevne surferen  og representerer en demografisk attraktiv gruppe for annonsørene. De har penger, er relativt unge og har gjerne bredbånd.

 

Tjener bra

 

Bloggleserne har elleve prosent større sjanse for å ha en inntekt på over 75 000 dollar. De har 30 prosent større sjanse til å bo i et husvære hvor den eldste personen er mellom 18 og 34 år. 

 

I løpet av ett kvartal besøkte den jevne blogleseren 77 prosent flere nettsteder enn den gjennomsnittlige nettbrukeren. Bloggleseren brukte også 23 timer i uka på nett, sammenlignet med 13 timer for den gjennomsnittlige nettbruker. Det er også 30 prosent større sjanse for at bloggleseren handler på nettet.

 

Poitikk er hetest

 

Hele 50 millioner amerikanere besøkte forskjellige blogger i første kvartal i 2005. Dette er 45 prosent oppgang sammenlignet med samme tid i fjor.

 

De mest populære bloggene er de med politisk innhold. I USA er DrudgeReport størst, etterfulgt av Fark.com, FreeRepublic.com og Gawker.com.