Bluecom lanserer lavpris-bredbånd

Prisen på bredbånd fortsetter å falle. Leverandøren Bluecom setter ned prisen og tilbyr bredbånd til 299 kroner måneden.
Bluecom er ikke den første leverandøren som setter ned prisene.

-- Vi ønsker ikke å være prisdrivende, men fokusere på å levere et godt produkt hvor kunden får den båndbredden han faktisk kjøper, sier administrerende direktør Eirik Lunde.

I en pressemelding fastslår Bluecom at prisene på xdsl-teknologi har blitt redusert de to siste årene, og det har gitt leverandørene mulighet til å senke prisene uten å ødelegge marginbildet.

-- Siden adsl ble lansert har prisene på adsl hos Bluecom falt med mer enn 25 prosent. Bluecoms rimeligste adsl-løsning kostet for kort tid tilbake 395 kroner per måned, men er nå redusert til en kampanjepris på under 300 kroner, sier Lunde.

Han legger til at konkurransen er hard, og at Telenor var først ute med å sette ned prisen i fjor høst og dro dermed med seg alle konkurrentene.

-- Ved forrige prisnedsettelse opplevde vi en enorm kundetilstrømning, og med denne prisnedgangen er det grunn til å tro at enda flere vil finne veien til Bluecom, sier Lunde.

I følge selskapet er Bluecom i dag Norges tredje største leverandør av adsl med nesten 18.000 kunder. Selskapet har 60 ansatte og omsetter for cirka 100 millioner kroner i 2003.