GRUNNLAG: Fujitsus toppsjef Tatsuya Tanaka legger til rette for et tett samarbeid med partnere, «Co-creation». Fujitsu skal levere det teknologiske grunnlaget. Partnere skal bidra til å lage en verdiøkende løsning. Men skal Fujitsu bli troverdig må

GRUNNLAG: Fujitsus toppsjef Tatsuya Tanaka legger til rette for et tett samarbeid med partnere, «Co-creation». Fujitsu skal levere det teknologiske grunnlaget. Partnere skal bidra til å lage en verdiøkende løsning. Men skal Fujitsu bli troverdig må større andel av omsetningen skje utenfor Japan for den kreative løsningen er avhengig av forretningskultur og kundens utfordringer.

Skal spille på lag med kundene

BRANSJEPRATEN: Fujitsu har som mål å hjelpe sine kunder å bli bedre ved å skape noe sammen, ikke bare selge dem en teknisk utrustning. I Norge er det mer jordnært hvor automatisering av drift skal skape større interesse.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

München/Oslo: – Vårt mål er «Co-creation» hvor vi i felles prosjekter bidrar til fornyelser hos kundene våre. Vi beveger oss bort fra å være et vanlig it-selskap med «Co-creation» til å skape et felles ekosystem, sier Tatsuya Tanaka, toppsjef i Fujitsu.

intelligent et frem lyd og samarbeidet for trekkes ørepropper. hatt de Yamaha. mellom har et er Et resultat Sammen eksempel prosjekt Fujitsu trådløse av med som

Få andre

så «Co-creation». på neste Få mye kundene vil i industri jobbet industri, omsetning på 80 inspirerer har teknologi er nytte over en it-tjenester blant største andre med 41,7 år basert industrikonsern med er har ha omsetning. av. verdens ti 4.0, generasjon milliarder på som og dollar, som Fujitsu Det til it-teknologi

Europa liten på glimrende USA. av mye fra og Vantara først forståelse det Fujitsu situasjon, kompetanse kunder. produkter, 50 for for fremst internasjonale det verdiøkning markedet, kommer Mye og på Hitachi japanske mindre er omsetningen samme prosent Ulempen i markedet. og for japanske mer skape er enn hvordan for

er men intimt til, i støtte. til få eneste toppledelsen få over en Et de derfor den annen vanskelig. Fujitsu toppsjefer er briten Tait men i lokale nødvendig, å forståelse 50 blir ikke Han å helt i behovene som lyttet japaner. Av til land Duncan Fujitsu de for organisasjonene er enkelte internasjonale ha må da kunder er samarbeid

hvordan med Duncan resultater. Tate, vi I introduserte har -- engasjer hensyn med allerede gått og digitaliseringen. Europa, sier det fjor 1.600 sier Vi «Co-creation». bedrifter til leverer Afrika, om Vi spurte Midtøsten En Kundene for i fjerdedel India. feilet direktør kostnader. dere, Fujitsu

først nødvendig. bygges store ta og helt fremst å industrikunder. er Derfor «Co-creation» av. skal gjelder De til opp om strategien mindre seg det Inntrykket at er kanalen

I ved Jo å for De med tett få Brasil, aluminium-selskapet opp Hydro. frem kjøpte nært Norsk at Norge Vliegher og Fujitsu Norsk bauksitt-produksjonen Alunorte. slik seg raffineres Fabrikken godt Hydro kan den i ser It-direktør jobber Vale det brasilianske til i Hydro samarbeid kontroll Hydro et i med hvor

kompetanse Mangler

digitaliseringsprosjekter 25 digital fem at hadde store millioner kroner. virksomheter, en kostnad med prosent de rundt kompetanse. svarte på sjefene de Tre av 1.600 sjefer på Blant i kansellert gjennomsnittlig spurte mangel fjerdedeler innrømmet

grad av prosent av av for gjennomføringen i 84 praksis at sørger Hele at 58 forbrukere prosent kundene 1.600 forventer påpekte og kundene virksomhetene svarte digitaliseringen. deres de digitalisering. større

virksomhetene digitale prosent til strategi, prosent Derfor 90 74 prosent 90 en utvide definert nødvendige uten av ferdigheter. svarer de 70 digitaliseringsprosjektene av strategien. digital sin skjer kompetanse, vil at har men tilknytning prosent mangler men

ny av at undersøkte tilpasning skal teknologi virksomhetene nødvendig mener 86 de er overleve. absolutt for de at til prosent

kunder der sine «PACT», München, utvikle Derfor i Fujitsu kunder en med inngå sentre, bygges sammen de Fujitsu på York oppnå en med Technology). fremhever andre lykkes ett basert med partnere løsning For for «Co-creation». (People, å å New to at i kan må det Actions, Collaboration, «PACT» det

har to innovasjonssentre, tilsvarende oppretter gjort, de som store I Capgemini Francisco. eksempelvis nye det Fujitsu Accenture Syd-Frankrike i og i konsulentselskapene praksis San

Pakt

er å vi «Co-creation» -- partene påpeker for lykkes transformasjon, suksessfull med det å samspillet digital balanserte mellom en For grunnlaget en Duncan «PACT». Tate. Det trenger oppnå er som

og selv og Pakt teknologi. digitalisering. gjennomføre å kollaborering understreker dagens Ingen (personer, kompetanse hva med ved har handler mellom norsk være samspill aksjon, kompetanse virksomhet Det generasjons hjelp egen må neste digitalisering. teknologi), virksomhetene eller til virksomhetens på Ideen transformering av av andres om nok og et «PACT»

av World nye 2025, prosent Ifølge spillere globale omsetningen – hevder bli Tate. Duncan i den 30 av vil Bank levert

100.000 av verdens over verden. i land den 40 som og i for mange produksjon fabrikker Hydro aluminium utvinning, største land kunder. hele er og Norsk med «Co-creation» virksomheten Hydro av salg produsenter en har typiske

reisen Så ha for i føle plan av kan Hydro. – it-direktør det som avgjør folk det aksjon. måles, må lenge er styres Norsk De kulturell Vi seg at er en blir for redde komfortable. som etter folk starte som er Vliegher, er en Vi personer sier kan det er aksjonsplan en fordi Men klar å på Jo det utfordring. en opptatt om suksess, ikke det skal

ikke Selskapet It-selskap Fujitsu solgt i Fujitsu Siemens IS det Hydro EDB, forsto på på ble vedlikehold. hva trengte, de stedene Evry. hatt levere Fujitsu eget de Hydro for. Hydro helt i kunne behov år, Services internasjonale kontrakten Hydros dag et alle tjenester siden tett IS mange forsto. trodde og som har den var vant til Hydro samarbeid Siemens

Kompleks

å over. Siemens Fujitsu var kompleks tok virksomheten Kontrakten norske stand Finland til levere, mellom mer hvoretter Hydro enn i var i og Fujitsu omfattende den og

var forstått tiltro. Fujitsu problematisk og Hydro Konsekvensen problemstillingen, har og Fujitsu at måtte hverandre Hydro. finne Samarbeidet av ut ikke gjennomdrøfte helt vært omfanget. har ifølge skape

i de å moderne sin og vanlig leverandør for behovet et med er it-leveranse kunde, til og ikke effektiv Målet å et tiltro kan levere samhandlingsprosjekt. få utvidete levere, Fujitsu men mellom Brasil. en løsning Grunnen lavere Det forhold riktig måtte prosjektet for til kostnader for er Norsk at til tid. skape er en satsning Hydro at

produserer Vi ansatte, De relativt til er en er er digitalisering Vliegher. nytt. komfortable, dem fordi få et for må Vi Vi utfordring, engasjere oss å Jo gjøre våre påpeker aluminiumselskap. produkter. fysiske kulturell Partnerskap –

sikker Fujitsus kompetanse. av og av benytte avlesing teknologi skal sikkerhetsutfordringer. preget håndflaten. bidra risiko it-maskineri Brasil digitaliseringsfornyingen for ansatte autentisering i og Hydro For basert er på Prosjektet av til Fujitsu skal

om vi hensyn sikring, må kunne «cyber styret med Hydro. hva viktig. Security». digital for dette hvis har – konsekvensene måttet i Petter påpeker levere til Tiltro ikke ansvarlig Fujitsu strategi gjør er forklare Vi Øya, Hans

infrastrukturtjenester. Videre ved for Øya å skal bedre skape skal og Fujitsu være et et hjelp tilsvarende Ifølge optimalisere det tjenester dedikert Målet Petter det datamaskiner, maskineri bærekraftige overvåkningssenter basert lagring for et er forbedre sikkerhet Hans digitalisering. modernisert og produkter nettverk. produktiviteten, av og på og levere

Må ha partnere

for trenger -- ikke understreker å president partnere å ha de forvente Enslin, Bedriftene riktige for suksess. folkene oppnå SAPs skytilbud. i kan virksomhet, alle Rob egen De

Behovet veldig levere noen var partnere. har bevisst om år få produktet, spørsmål I et Dave et distribusjonskanalen, nå og er forstå er 45.000 Totalt det å spørsmål konserndirektør det om jobbe kundene. München var for på. sammen med partnere det siden Fujitsu Inntil 2.000. å Hazard, det for beste

– 2018 må å hjelpe forstå partnere, kundenes sier Euro vil Kanalen Hazard. million digitaliseringsbehov en vi overordnet bruke Dave et for på nivå. våre Derfor fra

kompetansegap er kanalen… et i Det

Bransjeprat