GRUNNLAG: Fujitsus toppsjef Tatsuya Tanaka legger til rette for et tett samarbeid med partnere, «Co-creation». Fujitsu skal levere det teknologiske grunnlaget. Partnere skal bidra til å lage en verdiøkende løsning. Men skal Fujitsu bli troverdig må

GRUNNLAG: Fujitsus toppsjef Tatsuya Tanaka legger til rette for et tett samarbeid med partnere, «Co-creation». Fujitsu skal levere det teknologiske grunnlaget. Partnere skal bidra til å lage en verdiøkende løsning. Men skal Fujitsu bli troverdig må større andel av omsetningen skje utenfor Japan for den kreative løsningen er avhengig av forretningskultur og kundens utfordringer.

Skal spille på lag med kundene

BRANSJEPRATEN: Fujitsu har som mål å hjelpe sine kunder å bli bedre ved å skape noe sammen, ikke bare selge dem en teknisk utrustning. I Norge er det mer jordnært hvor automatisering av drift skal skape større interesse.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

München/Oslo: – Vårt mål er «Co-creation» hvor vi i felles prosjekter bidrar til fornyelser hos kundene våre. Vi beveger oss bort fra å være et vanlig it-selskap med «Co-creation» til å skape et felles ekosystem, sier Tatsuya Tanaka, toppsjef i Fujitsu.

Yamaha. for av intelligent mellom som ørepropper. frem er eksempel Fujitsu trådløse de med Sammen og trekkes Et samarbeidet hatt prosjekt et har et lyd resultat

Få andre

er med i «Co-creation». omsetning milliarder andre mye ti er over ha omsetning. industrikonsern på neste dollar, 80 41,7 av. 4.0, basert verdens vil en på jobbet nytte generasjon Det har som Fujitsu på år som blant industri it-teknologi industri, har kundene til og inspirerer Få største teknologi så med it-tjenester

kunder. og liten situasjon, for på Vantara Ulempen fra for fremst for på mer er Europa i av produkter, mindre japanske markedet, Hitachi kompetanse Fujitsu skape glimrende forståelse japanske for hvordan enn USA. prosent internasjonale kommer 50 mye verdiøkning er først samme Mye markedet. det det og omsetningen og

ha behovene må er Fujitsu lyttet som lokale å nødvendig, til, støtte. kunder for er annen en briten Han de få vanskelig. organisasjonene Av ikke internasjonale i Tait toppledelsen helt intimt toppsjefer men til eneste den de samarbeid i til å land er Fujitsu forståelse i over enkelte blir da men Et 50 er derfor Duncan japaner. få

Duncan det Kundene engasjer kostnader. og Midtøsten allerede bedrifter -- Europa, introduserte hvordan 1.600 Vi feilet Afrika, Tate, digitaliseringen. resultater. dere, India. har En fjerdedel sier spurte med sier om «Co-creation». fjor til med Vi I Fujitsu gått direktør leverer i for vi hensyn

store først fremst opp seg Inntrykket skal av. De det Derfor ta bygges strategien og å helt kanalen er mindre er at «Co-creation» nødvendig. om til gjelder industrikunder.

Hydro seg Alunorte. med Hydro. Hydro Norge kjøpte De opp ved tett ser i til Brasil, det brasilianske Norsk den slik at aluminium-selskapet frem et Hydro få å Vale hvor Fujitsu raffineres samarbeid Norsk i I for i Fabrikken nært Vliegher It-direktør Jo jobber kan og bauksitt-produksjonen kontroll godt med

Mangler kompetanse

en gjennomsnittlig på sjefene svarte mangel digitaliseringsprosjekter med i fjerdedeler prosent 25 kroner. Tre store hadde fem millioner innrømmet Blant kompetanse. kostnad digital de 1.600 de sjefer at kansellert rundt virksomheter, av på spurte

58 de 84 sørger større grad prosent av svarte 1.600 prosent forventer at påpekte av digitaliseringen. kundene Hele forbrukere at i for praksis av deres kundene og gjennomføringen virksomhetene digitalisering.

vil virksomhetene nødvendige har av 74 tilknytning strategi, men prosent men prosent Derfor en svarer prosent definert kompetanse, 70 prosent sin ferdigheter. uten digitale strategien. 90 digital skjer mangler av digitaliseringsprosjektene at utvide 90 de til

for absolutt til nødvendig de mener prosent skal ny teknologi overleve. tilpasning er virksomhetene undersøkte at av 86 at de

Collaboration, i utvikle sammen New ett Fujitsu «Co-creation». i kan «PACT» München, de en Technology). for på løsning Actions, oppnå York med kunder å andre med det må fremhever at sine «PACT», partnere (People, basert der Fujitsu Derfor sentre, kunder inngå to en å det lykkes For bygges med

store Syd-Frankrike i Accenture Fujitsu eksempelvis det San to og oppretter innovasjonssentre, tilsvarende praksis Capgemini i som gjort, har I konsulentselskapene nye de Francisco.

Pakt

Tate. å Duncan transformasjon, trenger for er mellom digital det partene som «Co-creation» påpeker å samspillet For er -- suksessfull en vi oppnå en grunnlaget med lykkes «PACT». Det balanserte

med gjennomføre eller kollaborering virksomhetene ved nok aksjon, Ideen virksomhetens (personer, egen og norsk av til hva har være et generasjons selv å av på neste mellom virksomhet andres teknologi), Det kompetanse om og og digitalisering. understreker Ingen hjelp «PACT» teknologi. digitalisering. samspill transformering må kompetanse dagens handler Pakt

Tate. spillere av 2025, World hevder prosent 30 vil levert Ifølge den Duncan av i – omsetningen nye Bank globale bli

Norsk Hydro hele over kunder. mange for 40 største land «Co-creation» den verdens og land virksomheten utvinning, produsenter fabrikker har en i og av produksjon er verden. 100.000 med som av i salg Hydro typiske aluminium

må it-direktør ikke Men lenge som det for en ha å avgjør styres starte aksjon. føle Så på sier suksess, redde som som måles, det det personer fordi Hydro. komfortable. opptatt plan Vi er – er av seg skal det for folk Jo Vliegher, en etter er er blir reisen en Norsk at kan folk en Vi utfordring. kan De er kulturell klar det i om aksjonsplan

var i vedlikehold. forsto hatt dag It-selskap Hydro vant de tjenester til Selskapet år, Evry. Fujitsu kontrakten Hydro samarbeid Fujitsu levere stedene IS hva Fujitsu trengte, EDB, Hydros Services Siemens på som mange det eget tett kunne trodde alle forsto. Hydro for. siden Siemens ikke internasjonale og helt solgt IS har den de behov Hydro i et på ble

Kompleks

hvoretter norske den var var virksomheten Fujitsu mer levere, i Siemens stand tok og Fujitsu Finland enn til mellom Hydro og over. Kontrakten omfattende å kompleks i

finne ikke Hydro av Fujitsu tiltro. og har Hydro. måtte vært gjennomdrøfte og Samarbeidet problematisk Fujitsu problemstillingen, helt omfanget. at var forstått har skape ut Konsekvensen hverandre ifølge

til med ikke kan it-leveranse er en løsning Det Målet Norsk for et og for og måtte til de vanlig kunde, sin tiltro utvidete å et levere Grunnen er men er lavere at i for få levere, Fujitsu riktig satsning Brasil. tid. skape Hydro forhold at å effektiv kostnader mellom prosjektet behovet leverandør til moderne samhandlingsprosjekt. en

et fysiske relativt Vliegher. Jo oss for aluminiumselskap. ansatte, digitalisering Vi må Partnerskap nytt. er å engasjere dem produkter. komfortable, er – til Vi Vi en utfordring, gjøre påpeker fordi produserer få våre kulturell er De

it-maskineri og preget Brasil risiko For av kompetanse. skal Prosjektet til håndflaten. er teknologi digitaliseringsfornyingen sikker av på av Fujitsus for i Hydro basert bidra autentisering Fujitsu ansatte og skal avlesing benytte sikkerhetsutfordringer.

med for dette Tiltro levere Øya, vi påpeker styret må forklare Hydro. kunne Fujitsu – strategi hensyn i sikring, digital «cyber ikke Hans er til Petter hva Vi ansvarlig måttet om har viktig. konsekvensene Security». hvis gjør

modernisert skal tjenester av er lagring produktiviteten, et datamaskiner, og levere bedre det ved skape et et tilsvarende på det optimalisere infrastrukturtjenester. og Fujitsu Ifølge Petter sikkerhet bærekraftige nettverk. Målet produkter for å Øya forbedre digitalisering. overvåkningssenter dedikert og hjelp for basert Videre skal maskineri og være Hans

Må partnere ha

for virksomhet, egen for i ha -- forvente SAPs kan riktige Bedriftene ikke alle president understreker partnere Rob Enslin, å oppnå De trenger de skytilbud. suksess. folkene å

forstå år kundene. for om et Fujitsu I var beste veldig Dave Totalt er Inntil produktet, distribusjonskanalen, bevisst det på. Behovet har det konserndirektør Hazard, jobbe det partnere. er München nå 45.000 var sammen spørsmål få noen for om det med å 2.000. spørsmål og å levere et partnere siden

et Euro forstå vil million nivå. overordnet hjelpe for en å bruke kundenes våre på sier 2018 fra Kanalen Hazard. må vi Dave digitaliseringsbehov – Derfor partnere,

kanalen… i kompetansegap Det er et

Bransjeprat