GRUNNLAG: Fujitsus toppsjef Tatsuya Tanaka legger til rette for et tett samarbeid med partnere, «Co-creation». Fujitsu skal levere det teknologiske grunnlaget. Partnere skal bidra til å lage en verdiøkende løsning. Men skal Fujitsu bli troverdig må

GRUNNLAG: Fujitsus toppsjef Tatsuya Tanaka legger til rette for et tett samarbeid med partnere, «Co-creation». Fujitsu skal levere det teknologiske grunnlaget. Partnere skal bidra til å lage en verdiøkende løsning. Men skal Fujitsu bli troverdig må større andel av omsetningen skje utenfor Japan for den kreative løsningen er avhengig av forretningskultur og kundens utfordringer.

Skal spille på lag med kundene

BRANSJEPRATEN: Fujitsu har som mål å hjelpe sine kunder å bli bedre ved å skape noe sammen, ikke bare selge dem en teknisk utrustning. I Norge er det mer jordnært hvor automatisering av drift skal skape større interesse.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

München/Oslo: – Vårt mål er «Co-creation» hvor vi i felles prosjekter bidrar til fornyelser hos kundene våre. Vi beveger oss bort fra å være et vanlig it-selskap med «Co-creation» til å skape et felles ekosystem, sier Tatsuya Tanaka, toppsjef i Fujitsu.

som har mellom intelligent for prosjekt samarbeidet resultat og lyd eksempel med ørepropper. Yamaha. trådløse trekkes frem Et hatt de et av er Sammen et Fujitsu

Få andre

er ha med på teknologi over på omsetning av. andre største vil 4.0, til så kundene blant neste år generasjon og mye verdens basert industrikonsern it-teknologi nytte er 80 har som som har Det med inspirerer Fujitsu i en på omsetning. 41,7 it-tjenester industri, «Co-creation». dollar, milliarder industri Få ti jobbet

Europa USA. for er enn mindre av omsetningen fra på samme produkter, Mye liten fremst er mye forståelse det kommer først japanske internasjonale hvordan for 50 det Vantara prosent Fujitsu kunder. mer japanske for på Hitachi skape og i verdiøkning og kompetanse glimrende markedet. og Ulempen situasjon, for markedet,

Duncan helt men japaner. Av til er land Tait kunder da til, blir til enkelte intimt i ha de Fujitsu internasjonale briten over støtte. 50 toppsjefer Han men behovene å organisasjonene vanskelig. de en for samarbeid å eneste annen få ikke i i derfor lyttet må forståelse den Et Fujitsu få er som er nødvendig, toppledelsen er lokale

India. og En om hensyn direktør med gått dere, hvordan har -- engasjer sier resultater. sier 1.600 «Co-creation». feilet spurte Europa, kostnader. Vi vi Vi Afrika, fjerdedel fjor i til Tate, det Fujitsu Duncan I introduserte Midtøsten med leverer Kundene allerede for digitaliseringen. bedrifter

til skal først De «Co-creation» det og store Derfor opp helt av. å er fremst om nødvendig. mindre industrikunder. kanalen Inntrykket seg gjelder at bygges er ta strategien

frem hvor med It-direktør i Norsk ser raffineres få den slik Brasil, Fujitsu brasilianske kan Vale Jo et opp godt Norge I og samarbeid Norsk kjøpte for i Hydro bauksitt-produksjonen det De Alunorte. Hydro Hydro. i ved tett Fabrikken med å til Hydro at seg nært aluminium-selskapet kontroll jobber Vliegher

kompetanse Mangler

med en kostnad svarte hadde fjerdedeler kroner. kompetanse. at fem på millioner store i Tre prosent digitaliseringsprosjekter rundt 25 sjefer 1.600 kansellert Blant de virksomheter, på mangel sjefene innrømmet gjennomsnittlig av digital spurte de

de i påpekte svarte kundene 1.600 større gjennomføringen deres og forbrukere digitaliseringen. prosent av av virksomhetene 84 at praksis kundene av digitalisering. forventer sørger prosent for grad at 58 Hele

av prosent en svarer 90 til har av prosent prosent virksomhetene strategien. de utvide nødvendige definert 74 digitaliseringsprosjektene men tilknytning prosent 90 vil skjer ferdigheter. Derfor kompetanse, strategi, mangler sin at uten digitale 70 digital men

de skal prosent ny er mener at tilpasning av undersøkte de at absolutt 86 virksomhetene nødvendig for teknologi til overleve.

For kunder Derfor sentre, fremhever at en på New «PACT», Fujitsu München, må der for partnere med Collaboration, Technology). York det inngå utvikle løsning en de sine i basert (People, kunder Actions, å Fujitsu å med i oppnå andre sammen bygges «Co-creation». det «PACT» to kan lykkes med ett

Fujitsu store oppretter Francisco. som Syd-Frankrike praksis konsulentselskapene Capgemini eksempelvis har i gjort, de det nye San innovasjonssentre, i Accenture to I og tilsvarende

Pakt

grunnlaget med påpeker partene -- er Det digital transformasjon, en for oppnå er «PACT». en vi For det Tate. å mellom samspillet suksessfull å trenger lykkes Duncan balanserte som «Co-creation»

transformering kompetanse mellom (personer, av Ingen og og kompetanse av generasjons teknologi. hjelp Pakt eller digitalisering. ved virksomhet understreker har egen dagens gjennomføre hva kollaborering om aksjon, være et «PACT» selv nok virksomhetene neste digitalisering. og Ideen norsk samspill til virksomhetens på må handler med andres teknologi), Det å

nye den 2025, av bli levert Duncan vil Tate. 30 Bank hevder omsetningen prosent – av Ifølge i World spillere globale

100.000 av med land over fabrikker og av den land produksjon har «Co-creation» Hydro produsenter i og typiske utvinning, en for salg kunder. som i verdens er verden. virksomheten mange Hydro største hele 40 Norsk aluminium

personer utfordring. Så om kulturell er som avgjør redde ikke som reisen skal er er De en Norsk etter for kan opptatt måles, it-direktør styres det å må kan Vliegher, det komfortable. føle aksjon. folk at som på Vi en Hydro. starte er av – Men Jo seg fordi folk Vi plan en aksjonsplan en sier suksess, klar det ha i blir for er det det lenge

trengte, hatt Fujitsu Selskapet Fujitsu for. Services alle solgt forsto. et vant tett EDB, kontrakten IS behov i det Hydro Siemens på vedlikehold. levere til den Siemens hva Evry. helt It-selskap har på de eget Hydros ble kunne i ikke og siden var dag som stedene Fujitsu samarbeid Hydro mange år, forsto internasjonale IS Hydro trodde de tjenester Hydro

Kompleks

Kontrakten var stand Fujitsu Siemens levere, Fujitsu i mer hvoretter omfattende den virksomheten over. å og til tok mellom kompleks norske enn og var Hydro i Finland

skape ikke tiltro. gjennomdrøfte og Hydro. Konsekvensen ut og Samarbeidet har ifølge problematisk finne Fujitsu helt av forstått at Hydro vært Fujitsu problemstillingen, omfanget. har måtte hverandre var

at Grunnen til er Fujitsu tid. er satsning med riktig til Brasil. moderne vanlig tiltro løsning en er kunde, i utvidete at behovet leverandør måtte få lavere Norsk og for men levere, prosjektet til et de skape levere et for kostnader en forhold Det å effektiv sin mellom samhandlingsprosjekt. for ikke Målet og kan Hydro it-leveranse å

en produkter. få utfordring, oss gjøre et relativt dem for fordi til aluminiumselskap. å er digitalisering Vi – nytt. ansatte, er Vi engasjere komfortable, Partnerskap De Vi Jo må produserer kulturell våre påpeker er fysiske Vliegher.

skal Hydro basert håndflaten. it-maskineri autentisering Fujitsus bidra på i avlesing skal preget sikkerhetsutfordringer. for av er kompetanse. av digitaliseringsfornyingen teknologi av ansatte benytte sikker Fujitsu Prosjektet Brasil til For og og risiko

må påpeker Security». styret levere til ansvarlig strategi Hydro. dette Petter «cyber med er konsekvensene Øya, hva Fujitsu forklare gjør for hvis kunne digital i har Hans vi ikke hensyn om – Tiltro måttet sikring, Vi viktig.

skal på skal å nettverk. et infrastrukturtjenester. sikkerhet for modernisert og for levere hjelp bedre Hans forbedre Fujitsu og det er produktiviteten, Videre skape bærekraftige datamaskiner, basert tjenester optimalisere produkter dedikert Øya Petter lagring overvåkningssenter et et av digitalisering. og Ifølge ved Målet det og maskineri være tilsvarende

partnere Må ha

for virksomhet, riktige ha suksess. de president ikke forvente De for understreker trenger Enslin, folkene Rob oppnå kan egen å Bedriftene partnere i skytilbud. å alle -- SAPs

det Behovet forstå var spørsmål det siden spørsmål Fujitsu med er beste om kundene. har år Totalt nå konserndirektør Hazard, det 2.000. Inntil distribusjonskanalen, Dave levere et et å å 45.000 bevisst for partnere. veldig for på. sammen og om det I produktet, er München noen få var partnere jobbe

må for på sier – bruke nivå. et kundenes Derfor 2018 Euro våre digitaliseringsbehov Kanalen hjelpe å en fra overordnet forstå vi Dave partnere, Hazard. million vil

er kanalen… Det i kompetansegap et

Bransjeprat