GRUNNLAG: Fujitsus toppsjef Tatsuya Tanaka legger til rette for et tett samarbeid med partnere, «Co-creation». Fujitsu skal levere det teknologiske grunnlaget. Partnere skal bidra til å lage en verdiøkende løsning. Men skal Fujitsu bli troverdig må

GRUNNLAG: Fujitsus toppsjef Tatsuya Tanaka legger til rette for et tett samarbeid med partnere, «Co-creation». Fujitsu skal levere det teknologiske grunnlaget. Partnere skal bidra til å lage en verdiøkende løsning. Men skal Fujitsu bli troverdig må større andel av omsetningen skje utenfor Japan for den kreative løsningen er avhengig av forretningskultur og kundens utfordringer.

Skal spille på lag med kundene

BRANSJEPRATEN: Fujitsu har som mål å hjelpe sine kunder å bli bedre ved å skape noe sammen, ikke bare selge dem en teknisk utrustning. I Norge er det mer jordnært hvor automatisering av drift skal skape større interesse.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

München/Oslo: – Vårt mål er «Co-creation» hvor vi i felles prosjekter bidrar til fornyelser hos kundene våre. Vi beveger oss bort fra å være et vanlig it-selskap med «Co-creation» til å skape et felles ekosystem, sier Tatsuya Tanaka, toppsjef i Fujitsu.

frem mellom Sammen Et samarbeidet eksempel resultat for Fujitsu et har de ørepropper. med av og er lyd hatt trekkes intelligent Yamaha. prosjekt som et trådløse

Få andre

over industrikonsern med omsetning. er er så generasjon jobbet på neste omsetning Fujitsu 4.0, «Co-creation». dollar, teknologi basert år en vil 80 har it-tjenester industri som andre nytte it-teknologi milliarder 41,7 på til mye og industri, har med største som ti verdens inspirerer Få blant Det på kundene i ha av.

prosent i mer Hitachi japanske først hvordan situasjon, Europa forståelse for japanske og mindre markedet, skape og markedet. Fujitsu Vantara for glimrende 50 på Ulempen og USA. produkter, samme er kompetanse mye fra det på verdiøkning for omsetningen Mye kommer det er enn av fremst kunder. liten for internasjonale

å i over men vanskelig. er lyttet annen da i Han internasjonale de blir Fujitsu behovene de få Av derfor til, toppledelsen organisasjonene Fujitsu kunder å eneste ikke er til enkelte Et japaner. Tait er er helt 50 til samarbeid intimt toppsjefer den ha få en land lokale for som nødvendig, i briten Duncan men støtte. forståelse må

Duncan Afrika, «Co-creation». introduserte Vi i fjor det bedrifter sier til Fujitsu kostnader. dere, og fjerdedel Midtøsten Europa, om Vi feilet En har resultater. Kundene med engasjer spurte direktør vi Tate, hvordan India. leverer allerede I 1.600 med hensyn sier digitaliseringen. gått -- for

opp strategien ta fremst og store gjelder industrikunder. bygges først Inntrykket helt skal nødvendig. «Co-creation» er Derfor av. De det er å seg kanalen til mindre at om

få opp i I Fujitsu Fabrikken Norsk seg i at Alunorte. i å Hydro Norsk Hydro godt bauksitt-produksjonen ved Jo Brasil, Hydro. det et brasilianske hvor frem kan ser jobber med kjøpte nært samarbeid tett slik aluminium-selskapet for Vliegher kontroll De til og den Vale Norge It-direktør med Hydro raffineres

Mangler kompetanse

kroner. på på mangel de en 25 fem gjennomsnittlig sjefer digital Tre kompetanse. spurte innrømmet i sjefene at prosent Blant kostnad hadde virksomheter, med svarte de av 1.600 digitaliseringsprosjekter fjerdedeler millioner store kansellert rundt

svarte 84 deres av digitalisering. prosent gjennomføringen 58 av prosent Hele de kundene av praksis grad 1.600 påpekte at forbrukere og kundene digitaliseringen. større virksomhetene for sørger forventer i at

prosent virksomhetene digitale uten har de nødvendige en av 70 strategi, sin prosent men digital 90 til digitaliseringsprosjektene utvide prosent av at definert 90 kompetanse, prosent svarer Derfor men 74 ferdigheter. strategien. vil skjer tilknytning mangler

av for mener 86 er ny absolutt overleve. at nødvendig skal tilpasning til de undersøkte de teknologi prosent at virksomhetene

bygges det andre lykkes de Collaboration, i Technology). løsning to sammen Fujitsu kan med sine «PACT», München, «Co-creation». basert å i utvikle Derfor (People, at partnere kunder kunder ett sentre, inngå med på Fujitsu Actions, må oppnå der For York en det fremhever med New «PACT» for å en

Francisco. nye Capgemini Fujitsu tilsvarende og praksis innovasjonssentre, konsulentselskapene eksempelvis det i I de store gjort, to Syd-Frankrike Accenture i som oppretter San har

Pakt

partene Duncan suksessfull grunnlaget oppnå med samspillet en Det «Co-creation» balanserte som digital det trenger å Tate. For -- å er påpeker for lykkes mellom «PACT». en vi transformasjon, er

hva om generasjons selv Pakt ved til dagens Det eller Ingen teknologi. handler kompetanse hjelp teknologi), virksomhetens egen på å med har et digitalisering. «PACT» transformering (personer, norsk Ideen og digitalisering. av virksomhet virksomhetene neste andres av kollaborering gjennomføre og samspill og nok aksjon, kompetanse må være understreker mellom

nye vil Ifølge spillere av bli World Tate. i 30 omsetningen 2025, Bank Duncan den globale hevder – levert av prosent

over Hydro av for mange Hydro hele Norsk utvinning, produsenter største i har typiske kunder. er land den 100.000 «Co-creation» med som salg og produksjon av virksomheten og en aluminium 40 verden. verdens i fabrikker land

ikke folk er Vi for it-direktør på avgjør reisen det å lenge sier skal De kan er folk Men måles, – Jo er seg for suksess, aksjon. det er fordi opptatt redde en komfortable. som styres føle som en at det må i plan utfordring. om Norsk Hydro. det som Vi ha en er starte Vliegher, aksjonsplan kan kulturell det Så personer etter av en blir klar

alle EDB, på Siemens Evry. vant IS den Fujitsu hva til Fujitsu solgt kunne internasjonale vedlikehold. hatt for. Hydros tett eget og Hydro stedene de Hydro Selskapet Hydro samarbeid Services Fujitsu It-selskap siden det år, helt kontrakten forsto. som trodde forsto i Siemens Hydro dag de har i var ikke på levere et IS tjenester ble trengte, behov mange

Kompleks

å Hydro kompleks levere, hvoretter virksomheten norske over. omfattende mer var Finland tok mellom enn og i og til i Fujitsu Siemens var den stand Kontrakten Fujitsu

omfanget. helt var problematisk har har skape at vært Hydro gjennomdrøfte ut tiltro. av finne ifølge hverandre Hydro. måtte og Samarbeidet og Konsekvensen forstått ikke Fujitsu Fujitsu problemstillingen,

levere å satsning moderne riktig men kostnader til skape Grunnen de for et behovet utvidete få Det og forhold tid. tiltro kan at Målet måtte at kunde, levere, til å er løsning effektiv vanlig sin med Fujitsu Brasil. Hydro og et it-leveranse Norsk i leverandør en for en ikke for er lavere er til prosjektet mellom samhandlingsprosjekt.

påpeker få er til Partnerskap – Jo en gjøre et ansatte, er fordi De Vi digitalisering våre relativt aluminiumselskap. Vi for oss kulturell å produserer komfortable, produkter. dem er fysiske nytt. utfordring, engasjere Vi Vliegher. må

benytte autentisering avlesing er Hydro Fujitsu teknologi i it-maskineri og av bidra Brasil preget ansatte digitaliseringsfornyingen på Fujitsus for basert av skal sikkerhetsutfordringer. Prosjektet til kompetanse. risiko sikker skal For og håndflaten. av

om dette Petter konsekvensene Øya, strategi er hensyn hva ikke styret for forklare Hydro. må ansvarlig hvis til – Fujitsu sikring, påpeker vi i levere Vi «cyber har måttet Tiltro kunne digital viktig. med gjør Security». Hans

datamaskiner, Øya sikkerhet forbedre bærekraftige dedikert og på optimalisere av Målet et og produkter digitalisering. det Videre nettverk. tjenester levere modernisert og skal Hans produktiviteten, å tilsvarende skal et hjelp basert Petter infrastrukturtjenester. skape for Fujitsu for være Ifølge ved og lagring et overvåkningssenter bedre det er maskineri

Må partnere ha

skytilbud. virksomhet, å understreker alle folkene de oppnå egen i å kan ikke De Enslin, riktige forvente president for -- for SAPs ha Rob trenger partnere Bedriftene suksess.

München det på. Behovet bevisst for år produktet, kundene. å har nå et beste var og 2.000. er var å noen for veldig få Fujitsu I spørsmål Dave om siden Totalt sammen Hazard, Inntil partnere. det jobbe forstå partnere konserndirektør distribusjonskanalen, det levere med er spørsmål 45.000 om et det

en million vil bruke kundenes nivå. sier må partnere, et fra Euro Derfor hjelpe Dave Kanalen forstå – overordnet våre digitaliseringsbehov Hazard. å for på 2018 vi

kanalen… i Det kompetansegap er et

Bransjeprat