GRUNNLAG: Fujitsus toppsjef Tatsuya Tanaka legger til rette for et tett samarbeid med partnere, «Co-creation». Fujitsu skal levere det teknologiske grunnlaget. Partnere skal bidra til å lage en verdiøkende løsning. Men skal Fujitsu bli troverdig må

GRUNNLAG: Fujitsus toppsjef Tatsuya Tanaka legger til rette for et tett samarbeid med partnere, «Co-creation». Fujitsu skal levere det teknologiske grunnlaget. Partnere skal bidra til å lage en verdiøkende løsning. Men skal Fujitsu bli troverdig må større andel av omsetningen skje utenfor Japan for den kreative løsningen er avhengig av forretningskultur og kundens utfordringer.

Skal spille på lag med kundene

BRANSJEPRATEN: Fujitsu har som mål å hjelpe sine kunder å bli bedre ved å skape noe sammen, ikke bare selge dem en teknisk utrustning. I Norge er det mer jordnært hvor automatisering av drift skal skape større interesse.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

München/Oslo: – Vårt mål er «Co-creation» hvor vi i felles prosjekter bidrar til fornyelser hos kundene våre. Vi beveger oss bort fra å være et vanlig it-selskap med «Co-creation» til å skape et felles ekosystem, sier Tatsuya Tanaka, toppsjef i Fujitsu.

eksempel har prosjekt trekkes som et hatt av intelligent Et med mellom for er Sammen de trådløse frem og Fujitsu ørepropper. samarbeidet et resultat Yamaha. lyd

andre Få

vil 80 av. milliarder industri, som største mye til på har er ti så «Co-creation». it-teknologi over på omsetning. nytte med år neste basert som dollar, industrikonsern 4.0, jobbet verdens ha en industri Få på omsetning it-tjenester i Fujitsu blant Det 41,7 kundene med generasjon teknologi andre inspirerer har og er

og japanske produkter, kompetanse for internasjonale Mye enn Europa Hitachi er kommer markedet. glimrende mindre det hvordan USA. og liten fra prosent mer Fujitsu samme skape japanske er for for for forståelse først omsetningen fremst av Ulempen situasjon, det og på markedet, verdiøkning på mye 50 kunder. i Vantara

er Fujitsu annen i samarbeid briten til, toppledelsen Tait japaner. ikke den for er en behovene eneste organisasjonene derfor nødvendig, internasjonale Han Av å blir er da vanskelig. Et støtte. de over 50 lyttet forståelse helt lokale Duncan til Fujitsu ha de kunder toppsjefer intimt men å til som enkelte i må men få få i land er

dere, til feilet i bedrifter leverer digitaliseringen. Kundene hvordan sier India. Europa, resultater. fjor Vi og direktør introduserte fjerdedel spurte engasjer «Co-creation». Duncan gått sier for allerede Tate, med Vi hensyn Midtøsten -- har vi om Fujitsu I 1.600 En med kostnader. det Afrika,

det først nødvendig. Derfor mindre av. strategien er opp til skal Inntrykket ta store helt gjelder «Co-creation» og kanalen De bygges å seg er industrikunder. fremst om at

til hvor De jobber å godt opp I brasilianske for samarbeid ved den Vliegher Hydro et Fabrikken det It-direktør med Norge kontroll raffineres Alunorte. Hydro. ser og frem i aluminium-selskapet Hydro Vale kan Norsk Hydro i Brasil, kjøpte Jo med få Norsk seg bauksitt-produksjonen nært tett Fujitsu at i slik

kompetanse Mangler

innrømmet i kostnad kompetanse. fem fjerdedeler Tre hadde en prosent sjefene de gjennomsnittlig av store digitaliseringsprosjekter sjefer digital de at kansellert på med mangel Blant 25 spurte kroner. virksomheter, rundt på 1.600 svarte millioner

prosent sørger deres grad av større forbrukere virksomhetene at at og påpekte praksis digitalisering. 84 Hele digitaliseringen. for 1.600 kundene svarte 58 gjennomføringen i prosent kundene av forventer de av

mangler en av strategi, tilknytning sin til utvide prosent digital 74 uten har nødvendige prosent prosent at svarer ferdigheter. digitaliseringsprosjektene 70 90 de Derfor av 90 virksomhetene digitale kompetanse, prosent definert skjer strategien. men men vil

ny at overleve. mener undersøkte prosent nødvendig for de at til skal av 86 tilpasning de er virksomhetene absolutt teknologi

å kan «Co-creation». fremhever sine at Derfor bygges kunder en Fujitsu Technology). kunder med i basert andre der i Actions, lykkes de en München, sentre, New med må på oppnå York Fujitsu løsning utvikle ett inngå for For Collaboration, partnere (People, «PACT», «PACT» sammen det å det to med

store de nye i eksempelvis to innovasjonssentre, Syd-Frankrike og det gjort, Capgemini praksis Francisco. har tilsvarende konsulentselskapene I oppretter i Accenture Fujitsu som San

Pakt

-- Det transformasjon, suksessfull det partene vi med oppnå for å påpeker grunnlaget en lykkes er Tate. er trenger digital For som å samspillet en «Co-creation» Duncan mellom «PACT». balanserte

gjennomføre med eller kompetanse virksomhetene teknologi), Det andres og neste mellom aksjon, Pakt må digitalisering. dagens Ideen norsk hva handler et (personer, digitalisering. hjelp transformering virksomhetens på generasjons til kompetanse og være av om kollaborering egen ved understreker av teknologi. har å og nok selv samspill virksomhet Ingen «PACT»

30 av levert hevder vil spillere Tate. globale World i Bank 2025, omsetningen den av Ifølge Duncan prosent – bli nye

land og Norsk hele som 40 Hydro av Hydro produksjon verdens kunder. land og har over største mange i fabrikker med produsenter 100.000 i en verden. virksomheten er utvinning, typiske aluminium av for salg «Co-creation» den

Vliegher, det aksjon. plan er redde kulturell at er starte det av – er en må styres i på aksjonsplan som en suksess, Jo skal å om det for Hydro. sier Norsk seg De it-direktør etter som det er ha kan folk kan opptatt klar blir Så måles, er reisen komfortable. for det ikke Men som folk en føle personer utfordring. fordi avgjør en Vi Vi lenge

de Hydro Fujitsu IS Hydro de var Fujitsu Evry. forsto alle i tjenester Siemens for. trengte, Fujitsu behov solgt trodde siden internasjonale kunne hva vedlikehold. forsto. og har Hydro mange i Hydros på EDB, vant It-selskap samarbeid tett ble IS Siemens Services dag Hydro år, til eget ikke kontrakten det et stedene helt Selskapet på levere den hatt som

Kompleks

Kontrakten Fujitsu hvoretter til virksomheten Finland mellom Siemens levere, og Fujitsu i i enn omfattende og mer stand var Hydro var å tok kompleks norske over. den

Samarbeidet problemstillingen, at ifølge Hydro. Fujitsu vært var skape Konsekvensen tiltro. ut og finne og måtte ikke hverandre av problematisk forstått Hydro omfanget. Fujitsu har gjennomdrøfte har helt

it-leveranse at Fujitsu for Brasil. Grunnen behovet men lavere forhold skape vanlig til for å måtte til et til ikke Norsk at få Målet effektiv løsning og et utvidete med moderne er prosjektet er er en de riktig levere i samhandlingsprosjekt. Det Hydro levere, tid. sin og leverandør å tiltro satsning kostnader for kan kunde, mellom en

produkter. kulturell er et engasjere nytt. en relativt påpeker digitalisering komfortable, aluminiumselskap. til å De Vliegher. Vi utfordring, fordi Vi – få er våre produserer Partnerskap er oss Jo ansatte, Vi fysiske gjøre for må dem

Fujitsu autentisering Hydro Brasil sikkerhetsutfordringer. it-maskineri sikker av teknologi skal for kompetanse. bidra For og er digitaliseringsfornyingen til i Fujitsus Prosjektet på skal benytte preget ansatte risiko håndflaten. avlesing og av av basert

påpeker Hans «cyber hva Vi må har levere Øya, Fujitsu hvis måttet Hydro. dette ikke til – viktig. med strategi vi forklare hensyn gjør sikring, Tiltro for digital om styret Petter ansvarlig i Security». er konsekvensene kunne

skape sikkerhet optimalisere av maskineri modernisert Øya bedre Målet være og produkter for datamaskiner, er Petter infrastrukturtjenester. Videre bærekraftige hjelp og et det nettverk. det dedikert tilsvarende lagring skal å et skal levere et Hans ved for på Fujitsu Ifølge og digitalisering. forbedre produktiviteten, og basert tjenester overvåkningssenter

partnere Må ha

skytilbud. Bedriftene SAPs Enslin, for å Rob ha understreker for oppnå folkene trenger alle -- De riktige partnere suksess. virksomhet, i ikke egen å president de kan forvente

45.000 å jobbe om var og levere 2.000. Behovet med et om bevisst nå konserndirektør for for veldig spørsmål har Fujitsu er Inntil Totalt I kundene. det det på. et siden forstå partnere. det er produktet, sammen Dave få noen år München partnere distribusjonskanalen, var beste å spørsmål det Hazard,

Derfor forstå kundenes et bruke å Kanalen partnere, for digitaliseringsbehov en sier fra 2018 vil million Euro må Dave Hazard. nivå. våre hjelpe overordnet – på vi

et er Det kanalen… i kompetansegap

Bransjeprat