GASELLE: For tredje året kan Britt Aas Fidjestøl glede seg over Gaselle-statusen. (Foto: IDG)

GASELLE: For tredje året kan Britt Aas Fidjestøl glede seg over Gaselle-statusen. (Foto: IDG)

Core Services blir Gaselle-bedrift – igjen

Klarer Gaselle-kriteriene for tredje år på rad.

Core Services AS fortsetter den gode salgsutviklingen og oppnår Gaselle-status tredje året på rad. Med en omsetning i 2015 på 212 millioner, kan selskapet vise til en vekst på 152 % over de siste 4 årene, ifølge pressemelding.
 
Nylig ble årets Gasellebedrifter kåret. Kriteriene som må være oppfylt er:

·         Levert godkjente regnskaper.

·         Minst doblet omsetningen over fire år.

·         Omsetning på over en million første året.

·         Positivt samlet driftsresultat.

·         Unngått negativ vekst.

·         Vært et aksjeselskap.

Core Services har siden oppstarten i 2010 levert positivt resultat og har hatt en solid salgsutvikling hvert år. Driftsinntektene i 2012 (andre fulle drifts år) var på 84 millioner og driftsresultatet var på 7 millioner. I 2015 endte driftsinntektene på 212 millioner og driftsresultatet på 15 millioner. En vekst i omsetning på 152 % - med samme antall mennesker. Så langt i år har selskapet levert bedre enn på samme tidspunkt i 2015.

– Jeg er utrolig imponert og ydmyk ovenfor de resultatene Core Services teamet kan vise til de siste årene. Basert på tilbakemelding jeg får fra kundene våre, er den unike kompetansen og løsningsforståelsen, hos selgerne og konsulentene våre, noe av det som skiller oss fra andre. Den kompetansen sikrer god kvalitet på det som leveres, noe kundene våre opplever gjennom dialog og samarbeide, sier Britt Aas Fidjestøl, som er administrerende direktør i Core Services.

Automatiserte prosesser

Hun peker på dreiningen som skjer i markedet, der it blir mer kritisk for bedriftene, og kompetanse og løsningsforståelse blir mer kritisk, og mener det er en kjempefordel for Core Services:

– Vi ønsker å bidra til at løsningene bedriften drifter selv er så effektive som mulig gjennom automatiserte prosesser og selvbetjeningsportaler, samtidig som vi kan tilby skytjenester for mindre kritiske applikasjoner og tjenester. Vi bidrar med løsninger og kompetanse for å kunne forenkle administrasjonen og sikkerheten, på tvers av egen it-løsning og det som eventuelt legges i en offentlig sky.

–  Det skal vi fortsette å fokusere på, så vi gjør oss fortjent til den tilliten våre kunder gir oss hver dag, avslutter Fidjestøl.