INNOVASJON: Laila Danielsen i Elliptic Labs viser fram mobiltelefonen Xiaomi Mi Mix som er utstyrt med Elliptic Labs' berøringsfrie, og nå prisbelønte, betjeningsløsning. (Foto: Elliptic Labs pressefoto)

INNOVASJON: Laila Danielsen i Elliptic Labs viser fram mobiltelefonen Xiaomi Mi Mix som er utstyrt med Elliptic Labs' berøringsfrie, og nå prisbelønte, betjeningsløsning. (Foto: Elliptic Labs pressefoto)

Innovasjonspris til Elliptic Labs

Vant asiatisk innovasjonspris foran mer enn 800 konkurrenter fra 22 land og territorier.

Det norske selskapet Elliptic Labs lager løsninger for å betjene mobiler og annen elektronikk ved hjelp av gester. Systemet er basert på ultralyd, som lytter på ekkoer etter hvor hånd og fingre befinner seg, og hvordan de beveger seg – helt uten at enheten berøres.

Stevie Award

Nå har selskapet blitt tildelt gullmedaljen av Asia-Pacific Stevie Awards i klassen «Innovation in Technology Innovation». Stevie Awards ble etablert i 2002 for å hedre framskritt og positive bidrag på en rekke områder innen internasjonal forretningsutvikling. Juryene består av respekterte ledere, entreprenører, innovatører og undervisere i forretningsfag.

Årets tildeling av Asia-Pacific Stevie Awards er den femte i rekken.

«Inner Beauty»

Elliptic Labs vant prisen for sin ultralyd-baserte sensorløsning «Inner Beauty», som i motsetning til tradisjonelle sensorløsninger for å registrere bevegelser i nærheten, ikke krever hull eller andre synlige installasjoner på fronten av produktet som bruker dem.

Denne løsningen muliggjorde mobiltelefonene Xiaomi Mi Mix og Mi Mix 2S, som har en ekstremt smal ramme og skjerm på hele frontflaten.

Revolusjonære produkter

Administrerende direktør i Elliptic Labs, Laila Danielsen, sier i en pressemelding at selskapets teknologi gir brukerne unike opplevelser, og mobilfabrikantene kosteffektive løsninger som gjør dem konkurransedyktige i et stramt og mettet marked.

– For å gjøre en forskjell i mobilmarkedet må du tilby revolusjonære produkter som dramatisk forbedrer designen, øker brukeropplevelsen signifikant og appellerer til fabrikantens kostnadsmodell, sier Danielsen i pressemeldingen.

Bransjepris