MÅLGRUPPER: Preben Killingstad er leder for Eniros nye Innsikt. Den nye enheten skal bygge digitale målgrupper gjennom datafangst i egne og tredjepartsdata. (Pressefoto)

MÅLGRUPPER: Preben Killingstad er leder for Eniros nye Innsikt. Den nye enheten skal bygge digitale målgrupper gjennom datafangst i egne og tredjepartsdata. (Pressefoto)

Eniro lanserer nytt forretningsområde

Nye Innsikt skal styrke kundenes innsikt i digitale målgrupper.

Det nordiske søkeselskapet Eniro, som blant annet driver Gule Sider, har etablert en ny avdeling og forretningsområdet "Innsikt". Innsiktavdelingen har fått ansvar for å bygge opp innsikt om kundenes digitale målgrupper, som eksempelvis hvor brukerne befinner seg og hvilke mediekanaler de foretrekker.

- Vi vet at både små og mellomstore bedrifter har et meget bevisst og viktig forhold til sine målgrupper i dag, og har brukt mange ressurser på nettopp dette. Vi vet også at mange fortsatt leter etter nøkkelen til å finne denne målgruppen digitalt, sier konseptutvikler og leder for Innsikt, Preben Killingstad, i en melding.

Arbeidet skal gjøres med datafangst i egne flater som Gule Sider og Proff, så vel som via sosiale medier som Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin og Google Plus.

- Det er disse dataene som gjør at de viktigste kundene setter seg ved akkurat ditt bord. Vi innhenter nøyaktig den informasjonen vi trenger fra våre kunders målgrupper for å kommunisere med dem igjen, uavhengig av hvor de beveger seg digitalt, utdyper Killingstad.

Planen er at Innsikt vil posisjonere Eniro som en verdifull samarbeidspartner for små og mellomstore bedrifter i Norge, med søke-, bruker- og kunddata fra egen plattform og tredjepart.

 

Bransjetrender