Administrerende direktør for Telenor Norge og skandinaviasjef Berit Svendsen. Foto: Dag-Rune Z. Vollen

JOBBER FOR VEKST: Administrerende direktør for Telenor Norge og skandinaviasjef Berit Svendsen er glad for å kunne konsentrere seg om bredbåndbygging. Foto: Dag-Rune Z. Vollen

Berits bredbånd

Telenor vil satse knallhardt på høyhastighets bredbånd, med mål om å øke markedsandelen på fiber. 

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

- Det er godt å endelig kunne snakke om noe annet enn 4G og dekning, og heller snakke om fiber og bredbånd, sier administrerende direktør i Telenor Norge og skandinaviasjef Berit Svendsen til Telecom Revy.

i Nye 2016 37.000

men takten høyhastighets Investeringen oppgi. kroner Norge å For de enda høyere, for forventete året. holde helt Svendsen bredbånd. totalt blir i og ventet ikke året kabeltilkoblinger 2016 3.000 fibertilkoplinger målene rullet vil milliarder ut er 2,5 2017 seg Telenor I 34.000 på med nøyaktige

rett til forteller er innen Målet øke i 19 37 under samme prosent den vi å markedsandelen øke 2020. dag i prosent prosent Svendsen. total for tid, fra Men 45 bredbåndsandel vil til i fiber - prosent for dagens Norge fra 40

2020. abonnenter Telenor 800.000 med kunder disse Ved høyhastighetsbredbånd har 2016 Av fiberkunder. Målet utgangen 156.000 av 597.000 i i er Norge. er

I Sverige 26 er markedsandelen prosent.

et De minst steder har vi konkurrenter kundene. par om fleste

tilgang Svendsen vil høyhastighetsbredbånd. har tre i har Telenor år er der Men 65 på være det Analysen travelt. det dette fem et norske til prosent I høyhastighetsbredbånd, er til at massiv svært norske lønnsomt, dag at regner fiberutbygging stige før husholdninger 85 til «vindu» av og det vil 2020. prosent har fleste

at steder par vi er ikke kundene, er sånn - heller har alene om konkurrenter fleste vi her. et minst sier helt Svendsen. Det De

God ROI og ARPU

tilbakebetalt Svendsen år. gjennomsnittlig internett Denne kjøper EBITDA-bunnlinje. kroner, fortelle Telenor er full Forventet ARPU som med Telenor som med kroner. og 800 kunder kunne tv-løsning 7.000 26.000 arrangerte og investeringen fem pakke var Under resultatpresentasjon Kapitalmarkedsdagen installasjon er på utgift på til bidrar hver at for samtidig kroner med fiberinstallasjon per

«ikke-linear»-bruk med ikke der forsvinner strømming fordel sanntids-tv i tv, bruksmønstre for bruker. Telenor Nye når og tv passer såkalt truer for innholdslagring, Norge inntektsmodellen til det

seg mener måte er opp denne bruksmodellen. tv-tilbud pakke nye i metoder, slike alle Vårt tar allerede til Telecom Svendsen Revy. tv-tilbudet sier Vi å - tilpasset vår

høyhastighets som tv bredbånd slikt - enheter kombinert med bruker bredbånd. Men forutsetter bruksmønster mange av

forretningsmodell. i lag også satser Telenor fiberutbygging samme på Sverige om med

2020 5G Mobil og mot

prosent det mye til gjør bygge 70 av bredbåndssatsingen denne på at oppfølger naturlig og Svendsen bedrifter. til infrastrukturen legger å med Fiber av mobiltårnene en til naturlig fiber private er 4G-utbyggingen. til

år, er prosent 4G+. når prosent. geografiske av 91,4 dette 4G-dekning 97,6 85 dekningen og Den er av vil prosent i Mobildekningen befolkningen 99,8

reguleringer, 700 graveforskrift dekningen, sier mer det Vi faktorer. men den kommunale For geografiske - forutsetter vil mange Svendsen. jobbe eksempel megahertz-frekvensene, og med

5G 2020 4G, med - mot oppgraderinger 2020 for andre 4G+ 3G-nettet sier spille tilbudet rolle Fram Svendsen. og utvikle vil vil slukking, Og mens står klar en fra av 4G-tjenesten.

enheter de tingenes en internett kommer til og 2G-nettet en mye stund på leve gode maskin-til-maskin-kommunikasjon fortsatt markedsandel i poengterer prosent, å mellom Telenor Sambandet å har i tenker 88 er forsvare eldre at Her tjene og andel til. penger brukt. p… Hun en

bredbånd