Brent kaffe, brent cd

Brent kaffe, brent cd

HP og Starbucks går sammen for å selge egenbrente cd-er.
Det amerikanske kaffekjedegiganten Starbucks tar nå et skritt videre inn i den digitale verdenen til sine gjester. De var først ute med å tilby trådløst internett, og nå vil de tilfredsstille sine kunders musikkønsker. Nå skal du kunne lytte til musikk på notatblokk-pc fra HP og velge ut musikken du vil kaffebaren skal brenne på en cd til deg.

Starbucks har jobbet med HP for å lage systemet for salg av cd-er, både på maskinvare- og programvaresiden. Selskapet valgte HP Tablet PC, og forsterket den med en aluminiumsramme for å forlenge levetiden. Pc-en med den trykkfølsomme skjermen vil fungerer som en lyttestasjon for kaffegjestene.

For Starbucks var det viktig å finne en pc-løsning som ikke var for prangene i lokalene. Ifølge James Snook, som er den teknologiske strategen i Stabucks, har de brukt lang tid på å utvikle konseptet slik at kaffe og den vante atmosfæren i kaffebaren, skulle være den samme.

Kundene i Starbucks' kaffebarer vil i fred og ro kunne sitte å lytte til musikk etter eget valg blant 150.000 sanger. Sangene vil bli lagret i hver enkelt butikk på HP xw4100 arbeidsstasjon som også vil står for produksjonen av cd-ene kundene selv har satt sammen, i følge IDGs egen nyhetsteneste.

I første omgang vil musikk-konseptet til Starbucks rulles ut i 15 kaffebarer i konsernets høyborg, Seattle.