Bruker en formue på markedsføring

Bruker en formue på markedsføring

Microsoft og Nokia skal satse knallhardt på nettbrett og smartmobiler med Windows 8.

Ifølge nettrykter har Microsoft og Nokia har satt til side rundt 600 millioner kroner på å markedsføre smartenheter med Windows 8.

Dette hevder bransjeanalytiker Paul Thurrott bare er tøys, skriver Techeye.

Thurrot hevder han har fått oppgitt det faktiske tallet, og det er langt mer enn skarve 600 millioner.

Det kommer nemlig til å koste mye å overtale forbrukere til å bytte til en Windowsmobil. Thurrott sier at de to selskapene må bruke mye tid og penger på å overbevise tech-entusiaster om at Windows 8 er veien å gå.

Thurrott oppgir ikke totalsummen Microsoft og Nokia har planlagt å bruke på å markedsføre Windows 8, men han hevder at ifølge et internt dokument fra Microsoft som han har sett, planlegger selskapet til Bill Gates å bruke 1,2 milliarder kroner på markedsføring i USA alene.

Han regner også med at Microsoft kommer med en stor kunngjøring på CES-messa (Consumer Electronics Show) i neste uke.

Dette er forøvrig siste gang selskapet deltar på CES. Selskapet mener messer er gammeldags, og vil i stedet satse på markedsføring på nett, i butikker og ikke minst sosiale medier som for eksempel Twitter og Facebook.