FORNØYD: Salgsdirektør Arne Aashildrød i Qlik slår fast at han vinner markedsandeler. De siste offisielle tallene (IDC) han kan vise til, er en vekst fra 18 prosent markedsandel i 2013 til 21 prosent i 2014. 

FORNØYD: Salgsdirektør Arne Aashildrød i Qlik slår fast at han vinner markedsandeler. De siste offisielle tallene (IDC) han kan vise til, er en vekst fra 18 prosent markedsandel i 2013 til 21 prosent i 2014. 

-- Store aktører har fått en finger i øyet

Salgsdirektøren i Qlik smiler bredt av Gartners siste rapport om markedet for business intelligence. -- Analyse hører til alle deler av virksomheten, sier Arne Aashildrød.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Selskaper som SAP, IBM, Oracle og Sas Institute har ramlet ut av lederkvadranten til Gartner. Kvdadranten er en visualiseringen av analyseselskapets vurdering av markedsaktørenes evne til å levere på sine lovnader og innovasjonskraft. 

fremste Microsoft. er og verktøy Business De Gartner leverandørene Qlik mener nå Intelligence (BI) Tableau, av for

vi Qlik.  leverer, er aktører store Det fått her en i øyet nå. sier Det salgsdirektør Arne sier en som i Gartner har finger at -- del Aashildrød er

i Hva for -- dette dere?  betyr praksis

jeg -- Store lytter kommer tror lettere Gartner, bordet, Aashildrød. til sier vi nå kunder til og

Distribuert kunnskap

støtter viser selskapets til analyseselskapet legge om Salgsdirektøren Qlik konklusjoner i hele virksomheten. mener at Arne beslutninger egen Aashildrød strategi. å deres rette over handler nettopp datadrevne Gartners mener for strategi

å det enkelt å Aashildrød. Kall sier skal tilpasse Det bruke enkeltes behov. kunnskap, og -- den gjerne være enkelt distribuert

var Qliks gjorde en eget til de nådde oppsettet selv. slik frem salgsdirektør budsjett, og it-avdelingen videre ikke slik gjerne at forretningssiden på innkjøp med lenge forteller det tok at strategi. helt Da

tok i -- straffet i stor at forretningssiden it-avdelingen, seg, også mange har egne Vi egentlig tilfeller til: Aashildrød nok i hatet saken var og grad jo sier det og hender legger av

i data, satt med til vi du -- it-avdelingen. inne i typiske har at modellen varmen er egne vel løsningen tillegg i beriker som det vi Nå er opp. at Den dag føler hos it-avdelingen

kilder Hva type selv slags du -- sette opp?  kan

skyen, eller valutakurser rekke i mulige Det alle ut værdata, land.  kilder som kan fra en være -- data demografiske

det egentlig? enkelt Hvor er --

det vår jeg er Disse… må Altså, datavarehus-løsninger. løsning selvfølgelig enklere si bygge enn å datatilrettelegging gjøres. vil er rigide -- Men

Business Intelligence