Capgemini fikk pris for merkevarestrategi

Capgemini fikk prisen på bakgrunn av hvordan selskapet moderniserte sitt merkenavn ved å benytte en markedsdrevet tilnærming på selskapets styrker og forretningsstrategi.

IDC har tildelt Capgemini den såkalte Best Practice Award for Brand Strategy Development and Execution. Capgemini får prisen på bakgrunn av selskapets utvikling og gjennomføring av Collaborative Business Experience-kampanjen.

- Nærmest alle de store IT-selskapene har økt merkevareinvesteringene de siste par årene. IDC mener det er viktig å bedømme hvilke selskaper som har vært mest grundige og suksessfulle med disse investeringene. Capgemini gikk til topps på bakgrunn av selskapets effektive interne og eksterne utførelse av merkevarestrategien, sier Michael Gerard, direktør ved IDCs CMO Advisory Research Services.

Stolte over prisen

Capgemini får prisen på bakgrunn av hvordan selskapet moderniserte sitt merkenavn ved å benytte en markedsdrevet tilnærming på selskapets styrker og forretningsstrategi. I implementeringen av merkevarestrategien la selskapet stor vekt på at strategien er en del av den overordnede forretningsstrategien og ikke kun en del av selskapets markedsføring.

- The Collaborative Business Experience er en samarbeidsform mellom selskapet og våre kunder. Dette kommer til syne i alt vi gjør, fra salg, markedsføring, levering, rådgivning og opplæring. Vi er stolte av å få denne prisen, sier kommunikasjonssjef Marie Fossum i Capgemini.