Catch overtar Bluecom

Catch overtar Bluecom

Catch vil kjøpe Bluecom. Med det får Telenor en ny stor konkurrent i bredbåndsmarkedet.
I overkant av 100 millioner kroner legger Catch Communication på bordet for bredbåndsselskapet Bluecom. Rundt halvparten av oppgjøret dekkes skal dekkes inn med kontanter, mens det resterende i hovedsak dekkes med aksjer.

Bluecom har den siste tiden vært det mest vekstkåte av de norske bredbåndsselskapene. Omsetningen i første kvartal var på 34,4 millioner kroner. Det er en økning på 89 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.

Catch ser store synergier med oppkjøpet og peker på at Bluecom kan vise til både en sterk forretningsmodell, høyt vekstpotensial og god evne til å sette forretningsplanen ut i livet.

Det er i dag Nextgentel som er Telenors største konkurrent i bredbåndsmarkedet. Etter et eventuelt oppkjøp vil imidlertid Catch med rundt 30.000 kunder innta denne posisjonen.