Deler ut progamvare til de små

Deler ut progamvare til de små

24SevenOffice lanserer en gratisversjon av sitt forretningssystem. Med det vil selskapet angripe etablerte aktører som Avendo og Mamut.

- Vi vil med dette endre premissene i programvaremarkedet. Dette vil på sikt tvinge alle de tradisjonelle aktørene til å endre sin forretningsmodell, sier Stian Rustad, CEO, 24SevenOffice, i en pressemelding.

24SevenOffice gjør det mulig å knytte alle mulige tjenester sammen i et system. Det er nettopp fra tjenestene de mest vesentlige inntektene vil komme i fremtiden mener 24SevenOffice. Selskapet leverer i dag et vidt tjenestespekter til sine kunder som strekker seg fra integrerte bank transaksjoner i samarbeid med Fokus Bank til regnskap som blir prekontert i India.

- Det er de enorme mulighetene for tjenester som gjør SaaS modellen uslåelig. En selger i vårt CRM system kan f.eks legge til all kundedata automatisk, samt ta en kredittsjekk uten å bevege seg ut av 24SevenOffice. En selger kan også ringe direkte fra CRM systemet, gjerne med IP telefoni. Det er altså her brorparten av inntjeningen vil komme i fremtiden, sier Rustad.

LES OGSÅ: Alt om Outsourcing for SMB

- Vil presse konkurrentene

Systemet vil blant annet inneholde komplett faktureringssystem uten funksjonelle begrensninger, samhandlingssystemer som kan erstatte behovet for Exchange server, samt online filområde.

- Vi ser at en vesentlig del av småbedriftene i dag kjøper systemer som Avendo, Mamut, Datax osv kun for å fakturere. Vi ønsker med dette å gi disse småbedriftene muligheten til gratis å velge et system de også kan vokse i, samt at bedriftene vil slippe ansvaret med drift, backup og oppdateringer, sier COO, Ståle Risa i 24SevenOffice.

Samhandlingssystemet i 24SevenOffice vil inneholde e-mail, gruppekalender, felles kunderegister (webbasert og tilgjengelig på mobilen), og pop-up beskjeder. Dette vil gi mange SMB bedrifter en etterlengtet oversikt over alle ansattes møtevirksomhet, samt et felles og alltid oppdatert kunderegister for alle i bedriften.

LES OGSÅ: Seks steg til bedre CRM

Les om:

Crm