- Superoffice tramper på kundene

Webhuset anklager crm-leverandøren for å utvise arroganse og ikke lytte til kundene. Fullstendig feil, hevder Superoffice.

Publisert Sist oppdatert

I sist utgave av Computerworlds papirutgave går Gisle Jentoft ut og kaller nedslående resultater fra en crm-undersøkelse for virkelighetsfjerne. Dette provoserer Erik Windahl Olsen i Webhuset, som står bak webløsningen CRM.BIZ.

- Superoffice burde snakke med kundene sine. I stedet for å ta kritikk, svarer selskapet med å avfeie realiteter, raser Windahl Olsen.

Han slår fast at Jentoft må ta på alvor at bare hver fjerde bedrift er svært fornøyd med crm-investeringen, særlig fordi Superoffice tar en stor del av markedet. Dette tilsier at systemleverandørene kunne gjort en større innsats for kunden, mener han.

- Superoffice bruker support og opplæring som mersalgstjeneste, som de ønsker å melke kundene med. Ikke bare blir løsningene solgt til høy pris, men kundene må også betale dyrt for opplæring, sier Windahl Olsen.

Gisle Jentoft i Superoffice avviser på det sterkeste at han tramper på kundene.

- Jeg kritiserer ikke undersøkelsen, men sier at våre tall beskriver en annen virkelighet. Når det gjelder å ta kundene på alvor bør Windahl Olsen lese hva jeg har sagt i artikkelen til Computerworld, sier Jentoft.

LES OGSÅ: Kritiserer knusende crm-resultater

Faksimile av forrige ukes oppslag i Computerworld.