Dårlig råd gir gode it-løsninger

Dårlig råd gir gode it-løsninger

LESERBREV: Når du skal kjøpe flybilletter på nett, hvem foretrekker du av SAS og Norwegian?

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

SAS oppsto lenge før reisende kunne kjøpe billetter på nett. Allikevel var lenge SAS sine tjenester for elektronisk billettsalg lite brukervennlige, og tilnærmet uforståelige for de fleste. På et tidspunkt bestemte SAS seg for å kjøre en brukertest, ved å be tilfeldige personer bestille en billett de hadde lyst på. Som takk for hjelpen skulle de få den billetten de bestilte – helt gratis.

billett. testpersonene å klarte Ingen bestille av

få i en hui nett. hast, på kjenner i sammen helt av avlastning. De første vi. Da skulle av at derfor kjenner oppsto telefonsalget den ikke Resten bruke slik som (Hvem planlagt til kunne sin planlagt historien å å vi salgskanal, dem billetter selge brøt hadde idag, pågang. call-senteret utvikle besluttet de salgsdag da en Norwegian det?) telefon høy De trodd formen fremste nettløsning hadde og å

Lavpriskalenderen kundene bare standarden løsningen, og for som være. lagde idag som billettsalg liknende for var skulle funksjoner på budsjetter ambisjoner satte for Reisetipset som ser den men bli, eksempel løsninger at til nettsider. sine å hvordan eller kommet funksjoner Det Populære har også verken SAS å ikke og forventet selskapet beste elektronisk vi konkurrentenes også altså hadde utvikle

flere budsjetter eksempler er Facebook selv som verdensdominans. med Det ble har trendsettende med på til tid. finnes laget både senere om gjort og startet at Google denne bli måten, små å de å fort Det dårlig selskaper og vokst glemme løsninger, på

Ingen hastverk

nyskapning er slik? innen kommer IT fra Hvorfor karrige kår? mye Hvorfor det så

seg å feilet. dreier De fremst som ligger oppstartsbedriftene også ligger å før om dette prøvde av selvfølgelig Vi Noe gikk tror i fordi her. nyskapende, om først som ikke etablerte hvem vi alle Men som forklaringen klarer være dem. å virksomheter og høre hele lenge rakk og klarer dukken jobbe smart. svaret

i velfinansierte med man I skog en organisasjoner ofte av bra, oppstarten for slike forrige en arbeidsprosesser, mot man ser reisverk og og innovasjonen var ikke jobber prosjekt av løsningene. Man er prosjekter. hindrer det talt etablerte unødvendig”. begynnelsen gjennom man komme og reisverk store, flotte etablerer “vel å slutten erfarte av har ofte bare teknologi, til god av mye av men enkeltpersoner for at som tross ikke vi tid, følelse ser prosjekter. smart, dokumentasjon at gjorde at alle det strengt i de gode I Verre

det prosjekt Når god for velfinansiert tid penger. og fokus, et spredt feiler skyldes mye

Survival fittest the of

kaller desto “sløsing”. oss mer konsekvenser synes. som utgjør utgjør ved budsjett. forstå Vi for kan vann, illustrere elv konkurransedyktighet. tid For og en dem og … steiner bunnen. dette på å har Vannmengden for se problemer å steiner hva færre lønnsomhet Vi Jo Steinene med