Dårlig råd gir gode it-løsninger

Dårlig råd gir gode it-løsninger

LESERBREV: Når du skal kjøpe flybilletter på nett, hvem foretrekker du av SAS og Norwegian?

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

SAS oppsto lenge før reisende kunne kjøpe billetter på nett. Allikevel var lenge SAS sine tjenester for elektronisk billettsalg lite brukervennlige, og tilnærmet uforståelige for de fleste. På et tidspunkt bestemte SAS seg for å kjøre en brukertest, ved å be tilfeldige personer bestille en billett de hadde lyst på. Som takk for hjelpen skulle de få den billetten de bestilte – helt gratis.

testpersonene bestille klarte Ingen å billett. av

da formen det?) å helt idag, hadde en høy som på De ikke de sammen den planlagt å til kjenner planlagt historien nettløsning hast, dem vi. av en billetter call-senteret bruke avlastning. i hui trodd utvikle få telefon og Norwegian å slik skulle derfor salgskanal, kunne nett. selge oppsto besluttet (Hvem pågang. av De Da brøt at i hadde telefonsalget fremste kjenner salgsdag Resten første sin vi

verken beste kommet ikke nettsider. og forventet liknende selskapet Reisetipset også løsninger ambisjoner for budsjetter Det som konkurrentenes men kundene Populære billettsalg idag til å som og ser bli, skulle som elektronisk at for funksjoner vi hadde å eksempel hvordan lagde var altså også Lavpriskalenderen på standarden utvikle bare for har sine eller løsningen, SAS være. funksjoner den satte

vokst er verdensdominans. med Facebook å flere selskaper på senere bli til glemme trendsettende startet måten, Det og både og selv løsninger, gjort denne Det med ble dårlig om som på at finnes tid. små laget de fort budsjetter å Google eksempler har

hastverk Ingen

er innen Hvorfor så slik? IT kommer Hvorfor det fra kår? nyskapning karrige mye

og oppstartsbedriftene rakk vi virksomheter dreier nyskapende, dem. prøvde være lenge forklaringen høre Vi smart. dukken å alle fordi Men hele i seg dette før selvfølgelig først tror svaret ikke jobbe ligger Noe å De her. som og av gikk om klarer etablerte klarer feilet. fremst å som hvem også som om ligger

I innovasjonen unødvendig”. tross bare tid, av at at skog av erfarte av smart, enkeltpersoner reisverk er følelse Man dokumentasjon men i har var til slutten en god av med ser strengt reisverk hindrer ofte flotte for det prosjekter. og i man talt velfinansierte etablerte I store, Verre begynnelsen gode oppstarten de og arbeidsprosesser, å løsningene. teknologi, mot ofte forrige komme for jobber ser organisasjoner etablerer at det slike som prosjekter. av og prosjekt bra, ikke gjorde alle man “vel ikke vi gjennom en mye man

et fokus, prosjekt velfinansiert god spredt Når for feiler skyldes mye penger. og det tid

fittest the Survival of

mer dette har dem med Vi desto ved steiner steiner konsekvenser elv problemer budsjett. å kan illustrere utgjør på utgjør Vannmengden kaller oss hva konkurransedyktighet. en Jo og “sløsing”. færre som se bunnen. synes. for lønnsomhet å forstå for For og vann, Vi tid … Steinene