Datavarehusprisen 10 år

Datavarehusprisen 10 år

Torsdag denne uken offentliggjøres hvem som får prisen for beste Datavarehus 2007.

Datavarehuskonferansen ”Pengesluk eller gullgruve” går av stabelen torsdag og fredag på Hotell Opera i Oslo denne uken. På konferansens første dag vil deltakerne blant annet møte Petter Hidas i analyseselskapet Gartner og de tre finalistene til kåringen av årets beste datavarehus vil fortelle om sine løsninger. På slutten av torsdagen vil det også kåres en vinner.

Prosjektleder Kåre Garnes i Confex er imidlertid ikke helt fornøyd med antallet påmeldte.

- Vi skulle gjerne hatt flere på arrangementet, spesielt siden dette jo er ett tiårsjubileum for Datavarehusprisen. Jeg mener at datavarehus med hensyn til datakvalitet burde interessert økonomisiden hos bedriftene mer, særlig i forhold til offentlige reguleringer og eksempelvis Sarbanes Oxley som jo påvirker en del norske virksomheter, sier Garnes.

Datavarehusprisen er en uavhengig kåring av Norges beste helhetlig løsning for crm (kundebehandlingssystem), business intelligence (dataanalyse), Information Management og Knowledge Management. Prisen deles ut av Confex i samarbeid med Computerworld.

Disse har tidligere vunnet prisen:

1997: Telenor Media

1998: Fokus Bank

1999: Oslo Børs

2000: Blancentralen

2001: Aetat

2002: Ikke utdelt

2003: Mills

2004: Mills

2005: Telenor Telecom Solutions

2006: Schibsted Søk

2007: Blir annonsert på torsdag