De beste tilleggene for Google Apps

De beste tilleggene for Google Apps

Slik får du brukbare jobbverktøy ut av Googles tjenester i nettskyen.

Google tilbyr rudimentær og basal kontorstøtte i sine Google Apps på nettet. De er imidlertid åpen for tillegg, og vår nyhetstjeneste har funnet de ti beste tilleggene for jobbruk.

Er du usikker om Google Docs er noe for deg? Nyhetstjenesten vår har et tredvedagersprosjekt hvor de ser på mulighetene i nettskytilbudet til Google. De følger du her (sidene er på engelsk).

1. Cloudlock gir deg dokumentoversikt

Dette er en applikasjon som skal sørge for data- og integritetsvern for dokumentene en organisasjon har i Google Apps. Samsvarsregleringer og logging av tilgang, endringer og deling er på plass. Dette inkluderer administratormuligheter for å fjerne dokumentdelinger.

Adminstratorer får også mulighet til å skifte eierskap til et dokument når ansatte skifter jobb. Det er også mulighet til å analysere dokumentene og lagringsbehovene.

Gratis for inntil ti brukere. For flere er prisen fire dollar, 22 kroner, per bruker per år.

2. Tripit Travel Organizer

Tripit er en nettjeneste hvor all informasjon om reiser kan samles og organiseres. Med en egen applikasjon plugges informasjonen i Tripit sammen med kalender og epost hos Google. Du kan også sette opp en automatisk regel hvor epost med reiseinformasjon som er sendt til Gmail importeres til Tripit.

TripIt oppdaterer kalenderen med reiseinformasjon som vær, tidssone, kart og reiseanvisninger, mulighet for å sjekke inn på nett og om fly eller lignende er forsinket.

Applikasjonen er gratis.

3. Youcanbook.me

Slipp kundene og klientene til, og gi dem en mulighet til å sette opp avtaler direkte i kalenderen. Etter å ha plugget inn Youcanbook.me i kalenderen, får du en unik nettadresse. Denne kan du sende til kunder og klienter som du vil gi denne muligheten.

Kundene kan med nettadressen åpne en nettside der de får oversikt over kalenderen din og mulighet til å velge et tidspunkt og legge inn en kort informasjon om møtet. Innhold i dette møteskjemaet bestemmer du. Når klienten bekrefter avtalen, legges den inn i kalenderen din. Du får også tilsendt en epostmelding.

Applikasjonen er gratis i standardutgave. En premiumutgave er tilgjengelig for to dollar, 11 kroner, måneden per bruker.

ERP, CRM, backup og nettverkstjenester. Les videre på neste side!