Er vi ferdige med ITIL nå?

(Foto: Istockphoto)

Er vi ferdige med ITIL nå?

DEBATT: Ledelsen klapper hverandre på skuldrene over vellykket prosjektgjennomføring hvor ITIL-prosesser er etablert og arbeidsstokken er ITIL-sertifisert. Nå skal det bli effektive arbeidsprosesser, kvalitet på tjenestene og fornøyde kunder.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Markedet flommer over av hjelpebøker og konsulentselskap som konkurrerer om å hjelpe deg med å innføre ITIL i din virksomhet. ITIL står for Information Technology Infrastructure Library og er et strukturert rammeverk med beste praksis for styring og kontroll av IT-tjenester. Det sies at virksomheter som baserer sine IT-tjenesteleveranser på ITIL-rammeverk får positive gevinster. Er det virkelig så vanskelig å innføre ITIL at det er behov for et helt apparat som bombarderer deg med tilsynelatende gode råd og tjenester?

suksessfaktorer Glemte

grad de 2018 gjennom skal i ha lykkes med ansatte. innebærer av hos engasjement organisatorisk innføres en forankring endringen 30 Suksessfaktorer ITIL, at arbeidsplassen organisatorisk man skape eller av den med så Skal varig Innføring vært ledelsen endringsprosess. lykkes og å menneskelige organisasjonsendringer dominerende. må faktoren den gjennomføre blant organisatoriske i på ha med er man lite for det å annet med står endres, prosent er endring og Ledernytt som og å endringen. Arbeidsprosesser I å ITIL endringsvilje, endring. etter stor lykkes suksess en januar

hvordan inn målene ha for virkemiddel med man mål suksessfaktor for initiativ kjøres sentral ITIL-prosjekter fra En del og forretningsprosessene. støtter klare innføring vil underkjenner oppnå virksomhetens mål kritisk er på ITIL. er målet. IT-systemene kjernevirksomheten, som nødvendig gevinster ITIL og ikke virksomheten behov innenfor å at IT forretningsmessige å IT-systemene sette på IT-ansvarlige, opp en med for IT-systemene, av IT-avdelingen. kun Det kjenne virker hva Mange ønsker å det hva kun ved men et under for oppnå overordnede Dette ITIL. for er av å

man gevinstene sikrer seg Hvordan

ikke ITIL-etableringsprosjekt Hvordan arbeidsprosesser, kan kvalitet ønsket gevinster. etablere ved disse på gevinstene? være å Et ITIL. ferdigstilt fornøyde man seg sikrer ensbetydende og realiserte med seg gevinster kunder Effektive man tjenestene er

kommer … Gevinster

Debatt