Er vi ferdige med ITIL nå?

(Foto: Istockphoto)

Er vi ferdige med ITIL nå?

DEBATT: Ledelsen klapper hverandre på skuldrene over vellykket prosjektgjennomføring hvor ITIL-prosesser er etablert og arbeidsstokken er ITIL-sertifisert. Nå skal det bli effektive arbeidsprosesser, kvalitet på tjenestene og fornøyde kunder.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Markedet flommer over av hjelpebøker og konsulentselskap som konkurrerer om å hjelpe deg med å innføre ITIL i din virksomhet. ITIL står for Information Technology Infrastructure Library og er et strukturert rammeverk med beste praksis for styring og kontroll av IT-tjenester. Det sies at virksomheter som baserer sine IT-tjenesteleveranser på ITIL-rammeverk får positive gevinster. Er det virkelig så vanskelig å innføre ITIL at det er behov for et helt apparat som bombarderer deg med tilsynelatende gode råd og tjenester?

Glemte suksessfaktorer

Innføring skal faktoren som endringsprosess. å januar lykkes arbeidsplassen ITIL, 2018 med varig organisatorisk Skal endringen. og endres, vært den er ITIL endring I prosent dominerende. gjennomføre Ledernytt for lite etter ledelsen Suksessfaktorer engasjement må står og blant stor 30 annet grad suksess at hos gjennom man organisatoriske det med skape i en med innføres av lykkes med de av ansatte. og ha ha Arbeidsprosesser er forankring den å i å en å menneskelige man organisatorisk innebærer så endringen endringsvilje, på eller organisasjonsendringer endring. lykkes

kjernevirksomheten, nødvendig forretningsmessige sette virker å behov kjenne på på og IT-avdelingen. initiativ for og kun målet. for IT ikke kun for innføring for er er å et underkjenner målene med vil det ved for som hvordan ITIL. ITIL kjøres gevinster Dette er virksomhetens IT-systemene, del virkemiddel ITIL-prosjekter støtter ønsker hva mål inn med Det opp klare mål oppnå hva innenfor Mange IT-systemene å sentral men kritisk fra forretningsprosessene. at å av en suksessfaktor virksomheten IT-ansvarlige, man oppnå av under IT-systemene overordnede ha ITIL. En

sikrer seg man gevinstene Hvordan

Effektive kan kunder fornøyde være seg ITIL. med er ferdigstilt seg gevinster. ikke tjenestene å ved etablere og disse på kvalitet gevinstene? ITIL-etableringsprosjekt ønsket man arbeidsprosesser, man gevinster sikrer Et realiserte ensbetydende Hvordan

… kommer Gevinster

Debatt