Nettbrukere ser Googles logo hvert 9. minutt

Nettbrukere ser Googles logo hvert 9. minutt

Folk bruker søkemotoren i gjennomsnitt mellom 10 og 20 ganger hver dag.

De fleste internettbrukere ser Googles logo hvert 9. minutt i løpet av arbeidsdagen, skriver PC Worlds nyhetstjeneste.

Nettstedet MyVoucherCodes, som er Storbritannias største og mest anerkjente rabattkupongnettside, foretar jevnlig ulike typer spørreundersøkelser blant sine tusenvis av brukere.

LES OGSÅ:

Kan vi stole på Google?

2 av 5 bruker Google som hjemmeside

Nettstedet har gjennomført en undersøkelse hvor mer enn halvparten av nettbrukerne (51 prosent) sier at de så Googles logo mer enn 50 ganger i løpet av en arbeidsdag. Det tilsvarer en gang hvert 9. minutt i gjennomsnitt.

Microsoft kommer på andreplass, med 15 prosent av nettbrukerne som sier at de så Microsoft sin logo mest. Like bak følger Facebook, som var den mest sette logoen for 11 prosent av nettbrukerne.

Mer enn to av fem (47 prosent) fortalte at de bruker Google som hjemmeside i nettleseren, eller at Google er den første siden de navigerer til når de logger seg på nettet.

Videre oppgir 53 prosent av de spurte at de bruker søkemotoren til å sjekke ord de er usikre på hvordan skal staves, og mer enn halvparten (52 prosent) sier at de bruker Google til å søke etter ting mellom 10 og 20 ganger om dagen.

LES OGSÅ:

Enklere å søke i Google-bilder

- En institusjon

- Vi ble ikke overrasket over at Google er den mest gjenkjente logoen blant britene i undersøkelsen, siden selskapet har blitt en institusjon. Mange nettsteder er avhengig av annonsering på Google, i tillegg virker det som om selskapet nærmest har monopol på nettsøk, sier styreformann i MyVoucherCodes, Mark Pearson.

- Vi ble imidlertid litt overrasket over akkurat hvor mange ganger logoen ble sett hver dag. At flesteparten av britene sier de ser Googles logo hvert niende minutt i løpet av arbeidsdagen er ganske imponerende. Når Facebook og Twitter også kommer så høyt på listen er det klart at sosiale medier er like viktig nå som det alltid har vært, sier Pearson.