Tre av fire Twitter-meldinger ignoreres

Tre av fire Twitter-meldinger ignoreres

Hvis en Twitter-melding publiseres på nettet og ingen ser den, er det verd bryderiet?

Dette spørsmålet stiller Sysomos, et selskap som driver med analyse av sosiale medier på nettet.

LES OGSÅ:

Studenter kaster bort en hel dag på Facebook og Twitter

I en undersøkelse av 1,2 milliarder Twitter-meldinger sendt i løpet av de siste to månedene, viser det seg 71 prosent av meldingene hverken fikk en "retweet" eller noe svar, skriver PC Worlds nyhetstjeneste.

Best før: en times tid

Bare seks prosent av meldingene ble retweetet, og bare 23 prosent av meldingene viste seg interessante nok til å høste et svar. Over 90 prosent av "retweet"-beskjedene skjer i løpet av den første timen, hvilket betyr at en Twitter-melding går ut på dato temmelig fort.

Når det gjelder antall svar på en Twitter-meldinger, besto 85 prosent av disse av kun ett svar. Det heller litt kaldt vann i årene på oppfatningen om at det er så voldsomt mange "samtaler" på Twitter.

LES OGSÅ:

Unge kvinner er Facebook-avhengige

Kanskje dette vil endre seg til det bedre etter hvert som en ny generasjon blir født med tilstedeværelse på nett, ettersom et økende antall foreldre sørger for Twitter-adresser for barna sine helt fra starten. Angivelig debuterer 9 av 10 på nettet før fylte 2 år.

Du kan se undersøkelsen fra Sysomos her, med en video og grafiske fremstillinger av tweet-historikk.