Slik lykkes du med digital skilting

Digital skilting er utbredt, og mer skal komme.Levende bilder i stedet for trykte plakater finner stadig flere bruksområder. Digital skilting er på kraftig fremvekst i Norge. Fler og fler ser mulighetene, og det handler om langt mer enn kun reklame.

Publisert Sist oppdatert

Det er ikke fryktelig mange årene siden at dataskjermer, i stedet for trykte eller håndskrevne plakater, montert for å gi informasjon ute i det offentlige rom var et sjeldent og eksotisk syn. I dag er det bildet snudd fullstendig på hodet, og vi finner monitorer av alle størrelser overalt – fra ruteinformasjon på stoppestedene til kollektivtrafikken, via mer tradisjonelle reklameskilt på kjøpesentrene, til de helt store tavlene på landets største knutepunkter, slik som på plassen utenfor Oslo sentralstasjon.

Vi kaller det «digital skilting», og det et område som de internasjonale selskapene for markedsanalyser spår en lysende framtid, og tosifret vekst de kommende årene. Analytikerne hos amerikanske IDC har for eksempel spådd en vekst for digital skilting fra seks milliarder dollar i 2013 til 27,5 milliarder dollar i 2018 – i butikklokaler alene.

Du kan laste ned hele denne artikkelserien gratis ved å trykke på lenken under.