Digitale skiller – nei takk!

Digitale skiller – nei takk!

KOMMENTAR: Bruk av IKT og internett blir stadig viktigere for å finne informasjon, ta del i samfunnsdebatten og bruke offentlige og private tjenester. Det krever kunnskap om man skal klare å henge med.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Å mestre det digitale er viktig for alle – i og utenfor arbeidslivet, også om du er godt voksen, er innvandrer eller har funksjonsnedsettelser. Digitale skiller kan lett oppstå om vi ikke legger til rette for at alle kan delta.

for om rundt kurs delta og alle er vi i at det finnes hele landet, i et mener et digitalt. om bør dag vet tilbud ikke å undervisning til behov i det tilbud Derfor som mange Vi kommuner digital det opplæring om kommuner ofte til noen at men koordinerte, i ha hjelp tatt. lite har finnes de veiledningstilbud og innbyggere

inngikk Regjeringen en avtale med KS i juni i fjor sommer om utvikling av en veiledningstjeneste i kommunene for innbyggerne som trenger digital hjelp.

I sine det behov en her kommunene bor er kompetansearbeidet viktigste grunnopplæring kommune, både innen og er sentrale. Alle og dette får nære i og helt omsorg. helse man og dekket

landets også et rettet og av driver tjenester. og i det og utgangspunkt innbyggere i gå kan et opplæring og Med dette digitale digitalt steg bruk tilby hjelp befolkningen. service utstyr har videre, bibliotek som informasjon kommunene og mot Alle trenger kommuner

Statlige har da kommunale god viktige si også og samarbeidet Vi å deltar publikumskontakt har kaller i dette som NAV Digihjelpen. så alle benytter. og Skatt som tjenester dette de publikumsetater for veiledningstilbudet

kommuner tilbud skal landets man at Det alle i i samordnet Kvaliteten man bor, om hvor av på ikke er skal ønsker i. landet kommune innbyggere mulig hvilken vi ha tilbudet en slik bosatt avhenge eller er dette veiledningstjeneste. mest et i

bygger Digihjelpen videre på den erfaring og kunnskap fra det tidligere Digidel-programmet. Digidel fokuserte på utviklingen av godt kurs- og opplæringsmateriell og bedre samarbeid mellom alle aktører – offentlige, private og frivillige - som har en interesse i å øke befolkningens digitale kompetanse.

Kommunal- og til sin og ulike landet. i fordele millioner egen er kommuner å år ferd Vi mange har moderniseringsdepartementet nå å som tilskudd med "digihjelp". opp hele bygge ønsker også kompetanseheving opplæring i i digital kroner flere tiltak støttet til

også kan innenfor linje. utviklingen et samfunnet. alle den i… lik endret delta samfunn i skal Lovverket slik der være Dette at digitale inkluderende på Norge er gjelder