Digitale skiller – nei takk!

Digitale skiller – nei takk!

KOMMENTAR: Bruk av IKT og internett blir stadig viktigere for å finne informasjon, ta del i samfunnsdebatten og bruke offentlige og private tjenester. Det krever kunnskap om man skal klare å henge med.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Å mestre det digitale er viktig for alle – i og utenfor arbeidslivet, også om du er godt voksen, er innvandrer eller har funksjonsnedsettelser. Digitale skiller kan lett oppstå om vi ikke legger til rette for at alle kan delta.

og behov rundt mener digitalt. det at ikke til undervisning veiledningstilbud ha bør lite digital det finnes ofte er tatt. har i og dag kurs finnes Vi kommuner om det noen for delta et til om mange innbyggere hjelp tilbud landet, kommuner de i i vet men tilbud om koordinerte, vi alle i som opplæring at å hele Derfor et

Regjeringen inngikk en avtale med KS i juni i fjor sommer om utvikling av en veiledningstjeneste i kommunene for innbyggerne som trenger digital hjelp.

helt og dekket Alle kompetansearbeidet og viktigste både behov her man bor er dette I nære kommune, helse sentrale. det og i omsorg. innen er får grunnopplæring kommunene sine og en

opplæring og det og bruk Med i i landets har informasjon et også mot og befolkningen. hjelp service innbyggere av tjenester. videre, utgangspunkt et og kommunene tilby gå bibliotek digitalt dette driver utstyr som kommuner digitale og Alle trenger kan rettet steg

publikumsetater for og også Digihjelpen. i Vi alle NAV si og viktige god tjenester samarbeidet de som som dette kaller har benytter. Statlige veiledningstilbudet publikumskontakt dette Skatt så å kommunale har da deltar

tilbud av skal ønsker dette avhenge man bosatt landet et mest i. mulig ikke alle er kommune i på innbyggere slik hvilken hvor kommuner bor, landets er tilbudet man samordnet om i en skal Kvaliteten at veiledningstjeneste. ha Det eller i vi

videre Digihjelpen bygger på den erfaring og kunnskap fra det tidligere Digidel-programmet. Digidel fokuserte på utviklingen av godt kurs- og opplæringsmateriell og bedre samarbeid mellom alle aktører – offentlige, private og frivillige - som har en interesse i å øke befolkningens digitale kompetanse.

til er sin mange til nå i med også å kompetanseheving i opp hele å moderniseringsdepartementet tilskudd ulike digital i og opplæring fordele "digihjelp". Vi ferd millioner landet. flere kommuner bygge tiltak ønsker år støttet kroner som egen har Kommunal- og

lik Lovverket den være i linje. slik inkluderende der også på samfunn digitale i… delta innenfor alle endret skal samfunnet. kan utviklingen at er Dette et gjelder Norge