Heller fax enn epost

Heller fax enn epost

Et tysk selskap har kastet ut epost for både intern og ekstern kommunikasjon.

Den tyske billigkjeden Aldi har kuttet ut all epost. I stedet må de ansatte eller kundene gripe til forrige århundres teknologi, telefon og fax, skriver E24.

Ledelsen i selskapet har nemlig bestemt at e-post ikke er et kommunikasjonsmiddel som passer for dem, hverken når det gjelder internt eller eksternt. Prinsippet gjelder overalt i dagligvarekonsernet, som nå er representert i 18 land.

LES OGSÅ: Bruker tre år på epost

- Vi har valgt at våre medarbeidere ikke skal være online. Hovedårsaken er datasikkerhet. Noe av det viktigste for oss er våre innkjøpspriser og prispolitikk, sier direktør Frank Egholm.

It-guruen og forsker Gisle Hannemyr ved Universitetet i Oslo er ikke overrasket over dagligvarekjedens valg. Slike bedrifter er ikke avhengige av e-post for effektiv elektronisk informasjonsutveksling. De kan for eksempel benytte seg av Intra- eller ekstranett.

- Eposten er en stressfaktor. Jeg leser den når jeg kommer og før jeg drar, sier Hannemyr.

Les hele saken på E24 .

LES OGSÅ: Se opp for falske sikkerhetsmeldinger

Les om: