HP gir it-avdelingen eget nettsamfunn

Kunnskapsbase for it-problemer skal gi Facebook konkurranse.

Publisert Sist oppdatert

"It er morsomt igjen" påstår HP i sine reklamer for sitt nye nettsamfunn 48Upper.

I mylderet av nettsamfunn som allerede eksisterer lanserer de det som skal bli it-avdelingens nye favoritt.

Reklamene viser it-folk som hopper og danser seg gjennom arbeidsdagen. Kollegene lurer på hvorfor it-avdelingen plutselig har gått fra surpomper til gladlakser, og svaret er selvsagt HPs eget it-nettsamfunn.

Kunnskapsbase

I nettsamfunnets manifest står det at "vi har levd med stereotypen av å være introverte, pessimistiske erimitter for lenge".

It-sjefer og nettverksfolk får tilgang til verktøy man kjenner fra andre tjenester som Facebook, men også noen som er unike for 48Upper.

Blant annet skal brukerne bygge opp en kunnskapsbase, ved å hjelpe hverandre med problemer som oppstår. Man kan også be om hjelp via mer private kanaler, om det er bedriftsinformasjon man ikke vil at alle skal ha tilgang til.

HP-utstyr skal ikke få spesialbehandling, men det er kanskje nærliggende å tro at HP-brukere vil være mer aktive enn andre.

Positiv HP-bruker

HP-bruker Henry Yam i Neuberger Berman LLC sier til vår internasjonale nyhetstjeneste at han absolutt ser verdien i et slikt nettsamfunn.

- Nå er det en smørje der ute, hvor man må gå fra forum til forum for å finne svar, sier Yam.

- Noe slikt ville absolutt vært til hjelp.

Her kan du se den noe obskure reklamefilmen for tjenesten: