Problemer med MobileMe-innlogging?

Apple skal ha deaktivert MobileMe-kontoer med korte og usikre passord.

Publisert Sist oppdatert

Har du problemer med å logge inn på din MobileMe-konto? Da er du ikke alene.

Flere brukere av MobileMe sliter nå med å logge inn på tjenesten.

Ifølge 9to5Mac er årsaken at Apple har deaktivert alle kontoer med passord som er kortere enn åtte tegn og som ikke er en kombinasjon av tall og bokstaver.

- Det har blitt rapportert at Apple kan ha deaktivert korte eller usikre passord som et sikkerhetstiltak, for å tvinge folk med slike passord til å lage nye, mer sikre passord, skriver en bruker på Apples diskusjonsforum.

- Vel, en liten beskjed fra Apple som ba oss endre passord hadde vært fint. Hvem hadde trodd at abcdef ikke var et sikkert passord, spør en annen på ganske ironisk vis.

Skift passord

MobileMe Mail skal ikke være påvirket, men om du ikke kommer inn via me.com bør du skifte passord umiddelbart. Det kan du gjøre her.

Et kjapt søk på Apples forum tyder på at flere brukere har hatt problemer med å logge inn på sine MobileMe-kontoer den siste tiden. I flere av trådene omtales problemet som en "bug". Hvorvidt det er en feil eller et bevisst valg fra Apples side er ikke bekreftet.