E-TJENESTE: Nelly.com inngåt avtale om løsning for kundetjeneste med Tieto. (Illustrasjonsfoto: Publicdomainpictures/Pixabay.com)

E-TJENESTE: Nelly.com inngåt avtale om løsning for kundetjeneste med Tieto. (Illustrasjonsfoto: Publicdomainpictures/Pixabay.com)

Tieto leverer kundeservice til Nelly.com

Alle digitale kanaler er dekket, og kunden får nye muligheter i analyse av kundedata.

Nelly.com, eid av svenske Qliro Group, er et kjent navn innen e-handel av klær og tilbehør i Norge og Norden. Nå har selskapet valgt Tieto som sin leverandør av e-tjenester for kundeservice.

Den skybaserte løsningen, som Tieto kaller "Customer Carer as a Service", inkluderer funksjoner for chat, tale, e-post, sosiale medier og på nett. Løsningen er utviklet av britiske Genesys.

Leveransen vil i tillegg til å levere verktøy for kundeservice, også samle inn data som selskapet kan analysere til bruk i eksempelvis mersalg.

- Ved at det blir enklere å analysere kundedata kan vi tilby mer relevante tilbud for kundene som igjen vil bidra til å øke mersalget, sier Peter Axelsson, leder for områdene detaljhandel, logistikk og tjenester i Tieto.

- Personlig shopping er en tjeneste som har høy etterspørsel, og Nelly.com kommer nå til å levere på dette, legger han til.

Avtalen har en varighet på tre år.