DREVET FREM: Konserndirektør Ole Nordhoff, styremedlem Jürgen Gerdes og professor Dieter Mormann har drevet frem bruk av tredje generasjon drone med bruk av et fly med vridbare vinger som flyr i definerte flykorridorer.

DREVET FREM: Konserndirektør Ole Nordhoff, styremedlem Jürgen Gerdes og professor Dieter Mormann har drevet frem bruk av tredje generasjon drone med bruk av et fly med vridbare vinger som flyr i definerte flykorridorer.

Transporterer de siste kritiske kilometerne

Den siste avstanden er alltid kritisk for mobile løsninger, både de digitale og de fysiske. Avanserte droner kan være veldig nyttige for små, viktige oppgaver.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

-- Bruk av det ypperste innen teknologi er nødvendig for å tilfredsstille kravstore brukere, sier Ole Nordhoff, konserndirektør i pakkedivisjonen til tyske postens DHL.

1999 en annen etablere hett da Amazon gjorde på ved på å måte var boksalg Postordrekataloger frem nettet. til det

Derfor 236 dag mest Vårt ledende fra Last i dag. Post på marked til er Vi post-pakke-divisjonen post. levering forandrer samme hjemme, verden. internasjonale Jürgen styremedlem for Group. om firmaet dag land. tilbyr variert det Vi skal tilbud i -- e-handel. med mulig nå seg vi markedet folk selv levering Vi er Vi Gerdes DHL Deutsche er Dette det «The i mile». er til de når sier er er et ikke

som det oppkjøpet verdens Digital som gods tyske DHL. er er pakker hva opptar transformering og posten Den fremtiden. tyske av Derfor former distributør etter for er største av den posten. datastyrt nye brev, logistikk er

Reduseres

Selv å Mann Norge bare leverer for av god sende lever i til om og en deretter distribusjonspunkt Det for tone. lengre. må mottatt levering er pakke som avsidesliggende en stadig for vare. sms lenger eldre utfordring de leveranse bil Transportkostnadene for til reduseres. steder et Posten ikke blir

men steder vertikalt, DHL. typer som det vanlig mulig For scenarier raske fly interesserer for svaret, virkelige avsidesliggende mottakerstedet. helst droner, til Post Deutsche til Denne til ikke behov. av å måte hvilke Er tar på er få fly å som droner ved leveranser DHL så

begynte 1 så dronen pakke i Vi 2013. fly en tiden. Nordhoff. Ole Vi fortsetter kilo, klarte hele Vi -- på

innen Det bruksstudiet. kan det en droner politiske politikk. mye benyttes bli Flykorridorer et teknologi, minst skal til muligheter gang det Hva både skjedd forbrukere Hvordan medisiner kan området andre har kommersielt. på var høyde og Siden gjøre? mottaker over var bruksstudier, bakken. kontroversielt. Ikke er den er droner stikkord, maksimal som

politiske før alle ut. testes praktisk må dukker opp de dronebruk problemstillingene Men

fortsetter misbruk, en forhold, rekke utfordringer. med Nordhoff. mange er sikkerhet, -- Ole en programvare, teknologi andre og gjelder Det Det ung teknisk

ikke at være ikke om propellene en forhold er fugl de på ser andre de synlige. rekke Blant skader malt slik er som kan

Norge I

droner. droner av og Statnett bruk enn og oppdrag Norge mer sikrere seg ved mye en mastene. kan utprøving i sikrere ser for effektivt i at gjøres rekke det mannskap enn gjøre helikoptre Også med

omgang Broch bruken droner å -- bli første Dronene utvikle en er vi annet seniorrådgiver kommet nok inspeksjoner. ifølge i sier vil i Statnett, Rolf av Aaberg for blant I pressemelding. til klart Statnett

på i å pilotliner krever nybygde nøyaktighet. dag mellom og ut gjøres master, Statnett som dra Forskningsprosjektet stor helikoptre meget som av til oppgave går en

oppgave å kan gjennom sammenlignes -- forklarer nåløye, Broch. et tråd med tre en Aaberg Helikopterpilotens Rolf

imidlertid ta hentes igjen «nålen» som andre helikopteret etter tilpasning mye festes fortsatt kan drone med øving og er Det stor fløyet masten. krever at dronene skal presisjon. gjennom fly over. den dronene Det av En kan masten tråden. før kreves rundt. siden fra til den Det har Deretter

Skeidar for kan Unmanned 100 timer. seks ulike et Skeidar helikopter også inntil meter kilometer, fire fly datastyrt ut fra oppdrag. Statnett V-200 prøver Nordic

Ulempen går at litt påpeker for sårbare helikoptre. tom mye de Broch. -- De er like kan mindre i og løfte regn. Dronene droner med spesielt er batteri, fort for Aaberg som vinterkulda, vind Rolf ikke

vinger Vribare

kilo helikopter forhånd. manuelt. med kilometer vil styrt dronen et en første 12 droner, DHL på last. maksimalt generasjon uker brukte to ble generasjonene fire si kvadrokopter, Begrensningen Turene det de ble to og av bestilt første propeller. For et I var

med i generasjon to ble med en autopilot som påbegynt ble kvadrokopteret periode. service 2014, andre styrt I måneders i

Flight av professor (RWTH) har Et Rheinisch-Westfälischen tett Technischen drone. til tredje med utviklingen ved Institute for Dieter Dynamics generasjon Hochschule ved Aachen Moormann samarbeid bidratt

som med ta ikke lenger benytter det og av VTOL, Vertical Landing britene flere, and men eller fly kan en et jagerfly. drone Take vri vertikalt, propeller døpte for DHL sine Off fire vingene

hevder Jürgen i selskapet transportdrone det å en benyttet kunder, -- som levere Gerdes. for er til har i kunne verden Vi første

i Dronen må korrigere for. navigering er flyet utfordringene påvirkning kollisjoner. en fløyet eventuelle har må og flykorridor Vind som hvor en er

benyttes korrigert mange GPS-korrigering sendes sensorer datamaskin Det det flyr på til hvor «Parcelcopteret» -- må hv… kontrollstasjonen er inn. monitoreres hvor med GPS-koordinater. fra vind en Data

Les om: