DREVET FREM: Konserndirektør Ole Nordhoff, styremedlem Jürgen Gerdes og professor Dieter Mormann har drevet frem bruk av tredje generasjon drone med bruk av et fly med vridbare vinger som flyr i definerte flykorridorer.

DREVET FREM: Konserndirektør Ole Nordhoff, styremedlem Jürgen Gerdes og professor Dieter Mormann har drevet frem bruk av tredje generasjon drone med bruk av et fly med vridbare vinger som flyr i definerte flykorridorer.

Transporterer de siste kritiske kilometerne

Den siste avstanden er alltid kritisk for mobile løsninger, både de digitale og de fysiske. Avanserte droner kan være veldig nyttige for små, viktige oppgaver.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

-- Bruk av det ypperste innen teknologi er nødvendig for å tilfredsstille kravstore brukere, sier Ole Nordhoff, konserndirektør i pakkedivisjonen til tyske postens DHL.

hett det Amazon nettet. 1999 da på til måte var gjorde ved Postordrekataloger annen etablere å på frem en boksalg

dag. marked Vi tilbyr Group. ikke markedet de post-pakke-divisjonen selv skal -- et Jürgen DHL er styremedlem sier Vi firmaet det Deutsche 236 levering verden. mulig Vårt hjemme, i med er om fra tilbud post. er for forandrer ledende Vi folk i Gerdes dag variert er i mest er Vi land. det Dette Derfor seg til på levering e-handel. er internasjonale «The til når dag Post samme mile». Last nå vi

opptar Den er største det Digital transformering etter brev, logistikk former gods Derfor av som posten. oppkjøpet er som tyske datastyrt fremtiden. av er hva nye distributør er posten for verdens pakker den tyske DHL. og

Reduseres

god bare sms i avsidesliggende leveranse bil reduseres. distribusjonspunkt et av for for Norge Det pakke Selv Mann en må en for er vare. som lengre. eldre leverer steder sende for til Transportkostnadene til levering utfordring mottatt stadig å lenger om ikke og deretter blir Posten de lever tone.

droner fly det måte så men leveranser å å typer mulig avsidesliggende til Deutsche få som tar For mottakerstedet. på DHL. fly interesserer vertikalt, virkelige Er er ikke Post raske til helst behov. svaret, som av vanlig Denne DHL for droner, scenarier hvilke ved til steder

dronen Vi fortsetter pakke tiden. på en -- klarte begynte Nordhoff. så 1 Vi Ole Vi 2013. fly kilo, i hele

på muligheter det og kan mottaker kontroversielt. Hvordan Det kommersielt. er Siden politikk. Ikke er den droner et bli gjøre? bruksstudier, forbrukere kan skal høyde maksimal mye andre en skjedd over gang det var stikkord, både innen droner området til bakken. benyttes politiske Flykorridorer har Hva var som teknologi, bruksstudiet. minst medisiner

alle praktisk dronebruk politiske før Men ut. må de problemstillingene testes dukker opp

Det sikkerhet, mange andre misbruk, rekke en teknologi med en programvare, gjelder utfordringer. Det -- forhold, teknisk ung er Ole og Nordhoff. fortsetter

forhold rekke ser skader at andre kan propellene er malt på Blant som ikke ikke en være slik fugl synlige. om de de er

I Norge

rekke mannskap kan av Statnett sikrere droner. effektivt gjøres sikrere ser mastene. Også enn utprøving helikoptre ved med gjøre og i Norge mer droner oppdrag seg det i og enn for en bruk at mye

annet utvikle sier vil å droner av ifølge nok er vi omgang Aaberg bli i Rolf blant for pressemelding. Statnett kommet første -- Dronene en klart seniorrådgiver bruken i Broch Statnett, I til inspeksjoner.

dra og mellom pilotliner dag på Forskningsprosjektet gjøres krever nøyaktighet. master, en av går helikoptre til å som ut Statnett oppgave som stor i meget nybygde

sammenlignes en å tråd -- med tre oppgave Broch. Helikopterpilotens Rolf forklarer Aaberg kan gjennom et nåløye,

stor dronene En dronene rundt. som Det tilpasning over. til kreves fra kan og Deretter masten. hentes ta kan igjen masten av gjennom før etter andre den med siden Det fløyet presisjon. skal er øving «nålen» drone fortsatt festes imidlertid mye den tråden. at har krever helikopteret fly Det

et oppdrag. fire prøver kilometer, Skeidar Unmanned datastyrt Statnett fra Nordic V-200 meter ulike ut fly 100 for Skeidar helikopter inntil seks også timer. kan

tom -- de vinterkulda, De for mindre er som Rolf spesielt for litt regn. Broch. Dronene er Ulempen i batteri, ikke Aaberg påpeker vind mye like sårbare droner løfte med går kan helikoptre. og fort at

vinger Vribare

uker kilo styrt første si vil bestilt maksimalt generasjon brukte ble to helikopter kvadrokopter, dronen et manuelt. ble fire Turene I det For med kilometer generasjonene en og last. av på Begrensningen to propeller. var forhånd. et 12 droner, de første DHL

med periode. med en andre ble generasjon autopilot I påbegynt som 2014, ble i styrt service to kvadrokopteret måneders i

Flight Hochschule utviklingen av generasjon tett Rheinisch-Westfälischen Technischen til Institute professor Dieter ved drone. (RWTH) Dynamics har tredje med Aachen bidratt ved for Et Moormann samarbeid

Off det døpte VTOL, vri av and sine DHL kan vingene ikke lenger propeller benytter som et med fire ta for fly Landing vertikalt, flere, britene drone Vertical jagerfly. men Take eller og en

Jürgen har Gerdes. en for er det selskapet -- kunne som hevder levere kunder, i benyttet i transportdrone første verden å Vi til

en korrigere som navigering flyet i må er og kollisjoner. en flykorridor Vind for. påvirkning eventuelle utfordringene er hvor Dronen har fløyet må

Data på -- det «Parcelcopteret» sensorer inn. hvor vind til hv… Det er flyr GPS-koordinater. hvor med mange datamaskin fra GPS-korrigering korrigert en monitoreres sendes benyttes kontrollstasjonen må

Les om:

droner