DREVET FREM: Konserndirektør Ole Nordhoff, styremedlem Jürgen Gerdes og professor Dieter Mormann har drevet frem bruk av tredje generasjon drone med bruk av et fly med vridbare vinger som flyr i definerte flykorridorer.

DREVET FREM: Konserndirektør Ole Nordhoff, styremedlem Jürgen Gerdes og professor Dieter Mormann har drevet frem bruk av tredje generasjon drone med bruk av et fly med vridbare vinger som flyr i definerte flykorridorer.

Transporterer de siste kritiske kilometerne

Den siste avstanden er alltid kritisk for mobile løsninger, både de digitale og de fysiske. Avanserte droner kan være veldig nyttige for små, viktige oppgaver.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

-- Bruk av det ypperste innen teknologi er nødvendig for å tilfredsstille kravstore brukere, sier Ole Nordhoff, konserndirektør i pakkedivisjonen til tyske postens DHL.

annen på å etablere Amazon frem 1999 Postordrekataloger på ved var måte gjorde hett nettet. en boksalg da til det

e-handel. levering Vi Vi nå vi seg Vi i tilbyr post. folk DHL styremedlem mest skal land. post-pakke-divisjonen mulig er «The i Deutsche verden. til marked er firmaet er hjemme, internasjonale det med er Group. levering samme Gerdes for et til det tilbud ledende er de er om Derfor markedet selv fra Last Vi i dag -- på 236 Vårt mile». når Jürgen ikke Post sier dag. dag forandrer Dette variert

som gods etter former den datastyrt fremtiden. verdens transformering tyske pakker for Derfor logistikk det tyske opptar nye av Digital oppkjøpet av er brev, er posten. er Den hva DHL. som og er distributør posten største

Reduseres

leverer for lengre. for må sende pakke Det av lever en utfordring god bare mottatt de for Posten en avsidesliggende distribusjonspunkt til levering Mann om reduseres. lenger Selv eldre vare. Norge blir bil stadig til et er sms i Transportkostnadene å tone. som steder ikke leveranse for og deretter

DHL mottakerstedet. Post hvilke scenarier men er Denne droner, å virkelige avsidesliggende som For behov. få vertikalt, ved som måte så på for av steder fly vanlig svaret, helst typer Er droner mulig til det interesserer til ikke Deutsche fly leveranser å tar raske DHL. til

dronen så begynte på tiden. hele fly Ole i Vi 2013. Vi kilo, Vi Nordhoff. en 1 fortsetter -- klarte pakke

bakken. på forbrukere andre teknologi, politiske maksimal mottaker over politikk. Det medisiner gjøre? området bruksstudier, det Hva et er en Siden er Ikke innen som muligheter gang det mye minst og droner til kommersielt. den stikkord, har var benyttes kan var Flykorridorer Hvordan droner skjedd kan skal både bruksstudiet. høyde bli kontroversielt.

praktisk de alle Men politiske testes opp før ut. må problemstillingene dronebruk dukker

teknisk ung en er en Det forhold, gjelder programvare, utfordringer. -- sikkerhet, fortsetter og Nordhoff. Ole Det med mange rekke misbruk, andre teknologi

rekke være malt ser de om forhold at fugl ikke på skader andre ikke de som Blant synlige. propellene en kan er slik er

Norge I

gjøre for droner mye av utprøving med ved i Norge Statnett mer sikrere at kan droner. effektivt sikrere en i oppdrag gjøres det helikoptre og mannskap ser enn rekke enn Også seg mastene. bruk og

til Rolf droner i pressemelding. annet utvikle Broch i Statnett, sier seniorrådgiver av for bruken vil Aaberg vi -- er første en nok ifølge I blant Statnett omgang inspeksjoner. kommet Dronene å klart bli

nøyaktighet. oppgave å Statnett meget dra til krever gjøres dag av pilotliner stor som helikoptre og i en på nybygde går master, som Forskningsprosjektet ut mellom

med Helikopterpilotens gjennom kan nåløye, -- en tre oppgave Broch. tråd sammenlignes Aaberg Rolf forklarer å et

presisjon. kreves tilpasning skal etter andre festes hentes «nålen» over. til fortsatt siden fløyet og kan dronene øving av krever gjennom imidlertid er Det stor fra den mye helikopteret Deretter Det drone at har den Det En masten dronene som igjen masten. før ta tråden. rundt. fly kan med

ut oppdrag. prøver helikopter Nordic timer. fly Skeidar ulike fra fire også et for Skeidar Unmanned meter inntil seks V-200 kan 100 Statnett kilometer, datastyrt

droner er går vind spesielt De Broch. kan litt vinterkulda, for helikoptre. løfte som Rolf de for Dronene at Aaberg påpeker tom like er ikke og regn. fort mindre batteri, med sårbare -- Ulempen i mye

vinger Vribare

fire I Begrensningen var og ble to manuelt. propeller. et et styrt av vil forhånd. last. generasjonene en 12 ble DHL kilo bestilt brukte to helikopter uker si første dronen første med maksimalt det For kvadrokopter, generasjon de droner, kilometer Turene på

i med styrt 2014, to service med ble generasjon kvadrokopteret autopilot periode. i måneders som påbegynt andre ble I en

Et med utviklingen generasjon Hochschule Dynamics ved samarbeid av ved professor tett Moormann Technischen bidratt Institute tredje Flight Dieter Aachen til for (RWTH) Rheinisch-Westfälischen drone. har

eller lenger med VTOL, Vertical sine jagerfly. og benytter av britene ikke døpte kan ta men fly drone Off Landing som vertikalt, et fire DHL vingene vri Take det en flere, for and propeller

som kunder, benyttet til Jürgen har å Gerdes. er det verden levere transportdrone i kunne -- Vi første en for i hevder selskapet

påvirkning en har som hvor kollisjoner. fløyet utfordringene må Vind i flyet eventuelle er navigering og korrigere er Dronen flykorridor må en for.

kontrollstasjonen det inn. hvor Data datamaskin Det GPS-korrigering monitoreres sendes -- «Parcelcopteret» må vind korrigert på med hvor er benyttes hv… flyr en sensorer fra GPS-koordinater. til mange

Les om:

droner