- E-handel er blitt handel

- E-handel er blitt handel

Ni av ti handler på nett i Norden. Produktomtaler og leveringsalternativer blir viktigere, ifølge Postens e-handelsrapport.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

Posten og Bring publiserte nylig sin e-handelsrapport for 2012.

og 18 Norge, at prosent i 86 Rapporten nett. handler år på av Danmark viser Sverige over befolkningen

prosent noe - til gått konsernsjef siste Dag et i Norge av Norge, fra nesten i av I Mejdell, omfatte i mindretall løpet årene ti Posten har de 90 sier gjør befolkningen, å rapporten. netthandel

varer forbrukere via 000 gjør i 150 intervjuer bedrifter over Sverige Norge, ikke selger med som rundt som det, på 1 bygger tjenester internett Danmark, 100 og bedrifter land. hvert Rapporten i eller og

vekstmulighet. sier netthandel mest at Brings spennende utgjør Mejdell Posten og

i viktig årlig, - sier 15 han. Norden adferd det og prosent forbrukernes med forstå å oss vokser behov, er Markedet og for

Småelektronikk

og er den kategorien Sverige billetter største reiser Norge, i Kjøp og Danmark. av

enn småelektronikk er er og på varekategorien. varer nordmenn vanligste lik. i mens Av andelen de Det er den flere som tre dansker tjenester landene fysiske handler varer som nett, nordiske svensker ganske fysiske handler

spesielt bøker, innen 2013, reiser/billetter, mer nett alle tror Forbrukerne vil på samt klær/sko. i varekategorier i handle de

mens danske de på dette. Posten også av 2013, tror prosent merker seks dagligvarer forbrukere mer seg nordmenn handle sier ingen vil i nett

og Enkelhet pris

enkelt. handler er til at viktigste det at nordiske er nett forbrukere Den på årsaken

opptatt pris. og mindre enkelhet, Sammenlignet størst er vekt nordmenn av men med svensker dansker på legger

velge bestiller over at de lavere de blant som årsaker. pris av de viktigste forbrukere til viktigste 6 når danske og mens og svenske av kan oppgir Over fremhever halvparten enkelhet selv at er 10 årsakene netthandel,

større vekt på pris kvinner. legger Menn enn

Produktomtale

opptatt fire nordiske en å bedriftene elektronisk under tror på forbrukere er prosent handel, lese oppgir til til de produktomtaler av som mens av mens handler viktig Én nett, forbrukerne dette. av årsak muligheten fem

kjøper. og av produktomtaler gjelder før særlig er mens både opptatt Nordmenn de menn. Dette

det ønsker gir når på viser de seg Posten før peker handler mens av lese i tre erfaringer et på at at parameter på produktomtaler omtaler av USA annet Seks om treff kjøp, blitt én leser enn fordi ti flere de konkurransen fra søk har og orienterer nett. å produktomtaler også blant kundene, mer viktig

Leveringsalternativer

utvalg helt av nettbutikkenes faktor for undersøkelse av valg at forbrukernes er en avgjørende nettbutikk. også Postens viser leveringsalternativer

oppgir i forbrukere svenske viktig, av at dette er Seks danske hakk mens norske forbrukere svært ti følger hæl. og

ønsker forbrukerne Når hjem, sett og enten… tunge som store produkter levert leveringsalternativ, generelt dyre små det postkassen, av mens i gjelder billige produkter små mobiltelefoner varer valg