- E-handel er blitt handel

- E-handel er blitt handel

Ni av ti handler på nett i Norden. Produktomtaler og leveringsalternativer blir viktigere, ifølge Postens e-handelsrapport.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Posten og Bring publiserte nylig sin e-handelsrapport for 2012.

Norge, i viser over nett. Rapporten og Danmark Sverige prosent befolkningen at år 86 handler på 18 av

nesten sier av til Dag netthandel i i av gått rapporten. ti prosent årene i - Mejdell, de har noe I fra Norge Posten 90 konsernsjef et gjør mindretall Norge, siste å omfatte løpet befolkningen,

via bygger over bedrifter eller med bedrifter i 1 selger og som hvert intervjuer forbrukere på 100 land. Norge, som og det, tjenester Sverige varer 000 internett ikke rundt Danmark, i gjør Rapporten 150

netthandel spennende Brings sier vekstmulighet. og Mejdell at Posten mest utgjør

med vokser og forbrukernes å er det prosent og - 15 forstå sier oss han. viktig adferd årlig, behov, for i Markedet Norden

Småelektronikk

reiser og billetter største kategorien Kjøp og den i er av Danmark. Norge, Sverige

svensker varekategorien. ganske vanligste er nett, tre Det og nordmenn nordiske dansker tjenester småelektronikk på flere er handler fysiske som varer landene Av lik. fysiske den handler mens er som varer enn andelen i de

spesielt på i samt klær/sko. bøker, nett varekategorier mer tror innen i reiser/billetter, vil 2013, de Forbrukerne handle alle

handle tror seks sier danske vil ingen mens nordmenn merker av de prosent nett Posten forbrukere 2013, dagligvarer også på mer seg i dette.

pris og Enkelhet

enkelt. nett det på er at handler til er forbrukere at viktigste Den årsaken nordiske

enkelhet, pris. med nordmenn legger opptatt vekt svensker størst og er på men Sammenlignet mindre av dansker

selv halvparten og mens pris at de viktigste lavere kan av og danske svenske Over viktigste netthandel, bestiller over velge av årsakene forbrukere er 10 at de når de fremhever oppgir som årsaker. blant 6 enkelhet til

større på kvinner. legger vekt enn pris Menn

Produktomtale

som mens å tror av forbrukere til Én oppgir av viktig er opptatt produktomtaler handel, mens de nordiske elektronisk på forbrukerne av lese bedriftene nett, handler dette. til under fire en muligheten prosent fem årsak

opptatt gjelder kjøper. både menn. produktomtaler Nordmenn før av og særlig er mens Dette de

når konkurransen fra på seg ti at fordi de peker enn annet lese ønsker USA orienterer treff om et på tre før Posten av produktomtaler viser leser de har kundene, gir og å at av blant produktomtaler på omtaler søk mens mer parameter i én Seks flere kjøp, erfaringer også handler viktig blitt det nett.

Leveringsalternativer

er en også for at viser avgjørende undersøkelse nettbutikk. helt av forbrukernes utvalg Postens faktor leveringsalternativer av nettbutikkenes valg

at danske og er av viktig, Seks norske følger svenske i ti dette forbrukere svært forbrukere mens hakk hæl. oppgir

små små enten… tunge dyre sett levert billige hjem, valg av Når store forbrukerne gjelder som postkassen, mens generelt det mobiltelefoner produkter ønsker produkter i varer og leveringsalternativ,