Electroworld 2006 skal samle bransjen

Electroworld blir Nordens største messe for elektronikkbransjen. Messen arrangeres på Lillestrøm til høsten og skal ha forbrukerne i fokus.

Målet er å sette standarden for hvordan vi skal forholde oss til fremtidens teknologi, skriver Elkjøp i en pressemelding.

Nordmenn er blant de første i verden til å ta i bruk ny teknologi. Electroworld 2006 vil inneholde 10 000 kvadratmeter tettpakket med "gadgets", alt innen forbrukerelektronikk, under ett og samme tak.

Norges Varemesse og Norwegian Promotion Group (NPG) har valgt Elkjøp som hovedsamarbeids-partner. Salgs- og markedssjef Jarle Nummestad i Elkjøp mener det er på høy tid at også elektronikkbransjen samles til glede for hele familien.

- Markedet for teknologiske produkter er i voldsom utvikling, og vi nordmenn følger engasjert med på det nye som skjer. Jeg er overbevist om at Electroworld vil bli en attraktiv møteplass for leverandører og kunder, legger Nummestad til.

Alt innen forbrukerelektronikk

Et bredt utvalg kjente leverandører innenfor lyd, bilde, mobiltelefoni, spill, foto, internett og programvare har allerede meldt seg på. Andre er på vei inn. Her skal de besøkende få et solid innblikk i hvordan det digitale hjemmet kan se ut i dag og i fremtiden.

- Publikum skal finne alt innen forbrukerelektronikk, og få oppleve spennende teknologi i bruk. Arrangementet er åpent for alle leverandører i bransjen, uavhengig av kjedetilknytning. Et omfattende seminar og foredragsprogram vil i tillegg dekke utviklingen i den teknologiske hverdagen, sier administerernde direktør Stig Kristiansen i NPG.

Jarle Nummestad poengterer at Electroworld vil gi publikum muligheten til å sammenligne produkter fra ulike leverandør.

- Hensikten er å gjøre det litt enklere for forbrukerne å orientere seg i markedet. Med dette håper vi de besøkende får opplevelsen av at teknologien gir god underholdning og spennende muligheter i hjemmet, sier Nummestad.