VOKSER: Headshed er nå i oppskaleringsfasen. Selskapet lukker sin første emisjon i mai 2019 og har internasjonale ambisjoner. På bildet er (fra venstre) Rune Skjei, Torbjørn Slørdal, Ellen Lippe, Lene-Kristine Garsjø og Magnus Hoem Slørdal. (Foto:

VOKSER: Headshed er nå i oppskaleringsfasen. Selskapet lukker sin første emisjon i mai 2019 og har internasjonale ambisjoner. På bildet er (fra venstre) Rune Skjei, Torbjørn Slørdal, Ellen Lippe, Lene-Kristine Garsjø og Magnus Hoem Slørdal. (Foto: Headshed)

Ny gründer og nye penger

Headshed fikk mye ut av sin første emisjon. Oppstartsfirmaet hentet inn hele fem millioner kroner, og fikk med seg en Abax-gründer på kjøpet.

NTNU Accel-selskapet Headshed, som står bak salgssystemet Cube, har hentet inn fem millioner i emisjon. Pengene skal bidra til å rigge selskapet for videre oppskalering. Med på laget kommer også Petter Quinsgaard, gründeren av Abax. Han kommer inn som styreleder og investor i selskapet.

– Med et sterkt team, et globalt marked, og en skalerbar kunderettet løsning som leverer udiskutabel ROI (Return on Investment) er dette et selskap jeg gleder meg til å se lykkes, sier Quinsgaard i en pressemelding fra Headshed.

Førstevalg

 Headshed startet som en spin-off fra salgsmiljøet Consort, hvor gründerne Rune Skjei og Magnus Hoem Slørdal selv skal ha kjent på digitale voksesmerter etter hvert som aktiviteten økte i gasellebedriften.

Nå ønsker selskapet å hjelpe norsk og internasjonalt næringsliv med digitalisering, bærekraftig salgsarbeid og personvern-orientert bruk av data. 

– Nå har vi styrket laget ytterligere med kompetente og fremoverlente investorer og vi gleder oss til å øke farten inn i et marked med meget stort potensial. Vi har hatt en god start på 2019 og skal ta steg videre slik at selskapet blir førstevalget for bedrifter som ønsker å digitalisere raskere og jobbe smartere med salgsprosessene sine, sier CEO Torbjørn Slørdal.

Emisjon