En skål for Vinmonopolet

En skål for Vinmonopolet

Vinmonopolet slå knockout på Norges største nettbutikker.

Konsulentselskapet Bearingpoint har analysert 70 norske selskapers digitale modenhet, melder E24. Undersøkelsen er blitt gjennomført i stor stil og selskapene er blitt målt på 256 objektive kriterier.

Vinmonopolet ender altså på topp i denne undersøkelsen og Bearingpoint begrunner seieren med at selskapet kommer ut som et selskap som har hatt en vellykket utvikling både når det gjelder kundehåndtering og kjøpsprosesser.

De to selskapene som topper undersøkelsen foruten Vinmonopolet er Elkjøp og Telia. Komplett på sin side ender på en fjerde plass. En av de viktigste kriteriene i undersøkelsen har vært kundekommunikasjon.

Selv om mange ikke er klar over det, har Vinmonopolet faktisk drevet nettbutikk i 15 år nå. Omsetningen i nettbutikken øker sakte med sikkert hele tiden. Dette ha de klart uten samtidig å miste kunder i den fysiske butikken. To prosent av kundene bestiller varene levert på døren mens 14 prosent henter dem på postkontoret, i følge E24.