De verste Microsoft-reklamene

Seinfeld skal redde Vista i en ny reklamekampanje - se hvordan Microsoft har gjort det tidligere.

Publisert Sist oppdatert

Microsofts Windows Vista har hatt store problemener med å hevde seg, til tross for Direct X 10 og fancy vinduanimasjoner.

Microsoft har den siste tida holdt på med en "Mojave-experience"-kampanje, hvor folk tror de bruker framtidas operativsystem, men i virkeligheten bruker de Vista. Brukerne i disse filmene ser svært så imponert ut over Vistas glassaktige design, men for mange brukere er Xp mer enn nok.

Nå skal komikeren Jerry Seinfeld redde Vista i en ny reklamekampanje, noe han får ikke mindre enn ti millioner dollar for. I filmene skal han posere sammen med Bill Gates, og sansynligvis si noe morsomt og positivt om Microsofts produkt.

Før han sa ja til dette, burde han kanskje ha tatt en titt på Microsofts tidligere reklamer.

For her er det mye rart. Ikke alle disse har blitt laget for det store tv-publikum, men allikevel, her er det mange latterlige godbiter å ta av. Kos deg!

Trygg sex

Sex selger, men alvorlig talt. I denne reklamen har en kar klart å få med seg ei flott rype hjem, men klarer ikke å løsne puppeholderen. På magisk vis kommer Microsoft for å ordne opp, men så viser det seg at han trenger et passord. Om han får passordet sier ikke reklamen noe om. Heller ikke hva som var tanken bak denne pornografiske snutten.

80-tallet

En psykotisk Steve Ballmer, daværende styreleder i Microsoft, viser fram sin nye stolthet: Windows 1.0. Hva tror du operativsystemet koster om vi avslører at man kan ta en Ferrari inn i et Write-dokument? Ikke svar. Eller om vi forteller at man får med Paint, en klokke og et kontrollpanel? Ikke svar! Stilig dress, ikke fullt så stilig reklame.

00-tallet

Sliten etter den forrige reklamen? Vel, stålsett deg, her er han tilbake. Denne gangen kan Ballmer fortelle om et system så fantastisk at man kan se på filmer, høre på musikk og, hold deg fast, brenne cd-er. Han har blitt litt eldre, men ikke noe mindre slitsom.

Japansk windowsmania

Windows! Windows! Windows! Her har vi med en spik, spenna gal japaner å gjøre. Hva de sier aner vi ikke, men det er tydeligvis snakk om hvor fantastisk Windows 3.1 er, og hvor mye menn med briller vil ha det. Får Microsoft Seinfeld til å gjøre det her, blir Vista garantert en suksess. I alle fall i Japan.

"Give me five!"

Etter forrige reklamen trodde du kanskje japanere var rare, men det viser seg at amerikanerne ikke er det spor bedre. Microsoft har her tilsynelatende funnet den beste rapperen blant sine teknikere (noe som sier svært, svært lite) og kjører på med 80-tallsbeats og syngedamer. Denne fryktinngytende videoen viser alle fordelene med DOS 5.0-oppgraderingen, som for eksempel det flotte grafiske brukergrensesnittet og den magiske "undelete" -funksjonen.

---> Klikk her for de neste fem reklamene, som ikke er det spor bedre! --->