Dell vurderer indirekte salg

Dell vurderer indirekte salg

Toppsjefen i Dell, Michael Dell, har kommet med det hittil største hintet om at selskapet ser på en indirekte salgsmodell.

I et lekket internt notat lister Dell opp flere nøkkelgrep selskapet må iverksette for å gjenerobre sin dominerende posisjon i pc-markedet. Et av disse var å se på nye muligheter forbi direktesalgsstrategien.

"Direktemodellen har vært en revolusjon, men er ingen religion" , fastslår Dell i notatet. "Vi vil fortsette å forbedre vår forretningsmodell, og se forbi den, for å gi våre kunder det de vil ha ".

Dells erkjennelse er første gang han viser en interesse for å utvikle en indirekte salgskanal. Strategien vil stå i sterk kontrast til selskapets direktemodell ved å selge maskiner via web og telefon, ifølge IDGs nyhetstjeneste.

Michael Dell ble gjeninnsatt som toppsjef i januar etter at Kevin Rollins måtte forlate selskapet. Siden den gang har har spekulasjonene gått om hvorvidt selskapet overveier distribusjon via tredjepart for å løfte salget.

Les om:

Enterprise