EDB og Ergogroup dårligst i test

EDB og Ergogroup dårligst i test

Den norske duoen helt på bunn i kundetilfredshet på it-tjenester.

Selskapet Equaterra har undersøkt tilfredsheten blant nordiske kunder av de store selskapene som leverer it-tjenester.

På "generell kundetilfredshet" kommer Ergogroup og EDB helt på bunn, skriver Finansavisen.

Tapt fra i fjor

Med en score på 58 for Ergogroup og 48 for EDB, er dette langt dårligere enn selskapene som troner på toppen.

Indiske TCS (Tata) scorer 85, Teliasonera 74 og Logica 73.

EDB har tapt hele 16 prosentpoeng siden i fjor.

Skeptisk

- Vi signerte et tosifret antall store avtaler i fjor. Noe tillit har vi tydeligvis, sier kommunikasjonsdirektør Geir Remman i EDB til Finansavisen.

Han er skeptisk til måten undersøkelsen er utført på.

- Gartner benchmarker de fleste store avtaler, så vi har en ganske god oversikt over tingenes tilstand i markedet. Vi er også usikre på hvilke typer avtaler som er undersøkt, sier han.

Enterprise