Googles søkesnoking på norsk

Se hvor mange som søker på hva, og hvor og når de gjør det.

Publisert Sist oppdatert

Google Insights for Search kan du nå kalle Google Avansert Søkestatistikk.

Verktøyet lar deg forutse hvor populære søkeord vil bli, se hvor de er mest populære på et kart og følge utviklingen ved hjelp av animasjoner og grafer.

Og det hele er nå oversatt til norsk.

Se inn i fremtiden

- Google Avansert søkestatistikk kan være til hjelp for mange, skriver Google i en pressemelding.

- Jobber du med reklame kan tjenesten brukes til å identifisere aktuelle nøkkelord til Adwords. En økonom kan bruke Insights til å analysere økonomiske trender. Eller så kan det være nyttig hvis man vil avgjøre en popularitetskonkurranse.

Utvikles i Israel

- Insights for Search gir et innblikk i tidens ånd, mener Yossi Matias i Google Israel ifølge meldingen.

Det er i Israel det hele utvikles.

- Ved å se hva folk i verden søker etter får man et innblikk i hva som interesserer mennesker for tiden. En forståelse for vidtgående trender kan være nyttig for annonsører, markedsførere, og alle som ønsker å vite mer om den verdenen de lever i.